98 of 95

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
M-Xtreme
Pilot
Pilot
Berichten: 673
Lid geworden op: 13 feb 2005, 18:30
Locatie: Driel
Contacteer:

98 of 95

Bericht door M-Xtreme »

even een vraagje. ik heb zo een mx-3 met kl-ze. kan ik dan alleen nog maar op 98 rijden of kan ik gewoon 95 tanken??
ik wil natuurlijk wel dat de auto optimaal rijd maar het scheeld toch iets qua geld dus vraag het eerst..

nog een vraag tussendoor wat is de diameter van de luchtfilter (voor eventueel openluchtfilter)?
Auto is te koop!! PM of MAIL
Afbeelding
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

om je eerste vraag te beantwoorden
ik rijd met me kl-ze altijd op 98 , tank ik 95 , dan merk ik dit dan ook vrijwel direct aan de prestaties.

en vraag 2 : welke diameter bedoel je ?
ik denk dat je de doorsnede bedoeld van de lucht pijp
deze zit op ongeveer 76 mm
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
M-Xtreme
Pilot
Pilot
Berichten: 673
Lid geworden op: 13 feb 2005, 18:30
Locatie: Driel
Contacteer:

Bericht door M-Xtreme »

oke dan bedankt voor de info 8).
Auto is te koop!! PM of MAIL
Afbeelding
Gebruikersavatar
cristof19
Pilot
Pilot
Berichten: 616
Lid geworden op: 26 jul 2004, 12:04
Locatie: Belgie

Bericht door cristof19 »

kan het eigenlijk kwaad als je eens vor een keer overschakelt op 98 om bv. te gaan sprinten.
i live my life for a mx-3
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

cristof19 schreef:kan het eigenlijk kwaad als je eens vor een keer overschakelt op 98 om bv. te gaan sprinten.


jazeker, kan je motor van in de soep lopen :?

tuurlijk niet joh... maakt niks uit....

persoonlijk zal het denk ik in de praktijk weinig tot niks uitmaken als je gaat sprinten..

alleen als je veel eist van de motor en deze sterk getuned is dan kan een hogere ronbrandstof helpen...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Volgens mij is het onzin om ron98 te gaan gebruiken. Hetzelfde als met VPower.

Jou auto heeft namelijk een computermanagement die weet dat er ron 95 benzine ingespoten wordt, als er een hogere ron gehaalte in wordt gespoten weet je computer dit niet en zal dus niks anders doen.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
M-Xtreme
Pilot
Pilot
Berichten: 673
Lid geworden op: 13 feb 2005, 18:30
Locatie: Driel
Contacteer:

Bericht door M-Xtreme »

WitteFinish schreef:Volgens mij is het onzin om ron98 te gaan gebruiken. Hetzelfde als met VPower.

Jou auto heeft namelijk een computermanagement die weet dat er ron 95 benzine ingespoten wordt, als er een hogere ron gehaalte in wordt gespoten weet je computer dit niet en zal dus niks anders doen.


ja oke maar de kl-ze heeft een ander computer magagement en komt ook uit japan. daar rijden ze naar mijn weten op 101 ipv 95 of 98
Auto is te koop!! PM of MAIL
Afbeelding
Gebruikersavatar
cristof19
Pilot
Pilot
Berichten: 616
Lid geworden op: 26 jul 2004, 12:04
Locatie: Belgie

Bericht door cristof19 »

WitteFinish schreef:Volgens mij is het onzin om ron98 te gaan gebruiken. Hetzelfde als met VPower.

Jou auto heeft namelijk een computermanagement die weet dat er ron 95 benzine ingespoten wordt, als er een hogere ron gehaalte in wordt gespoten weet je computer dit niet en zal dus niks anders doen.


je computer heeft tog nix met de verbranding te maken. inspuiting wel maar verbranding niet of zit ik fout.

een hoger octaangehalte verbrand tog harder dat kan je ecu tog niet regelen
i live my life for a mx-3
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

ik tank altijd 95 en heb er geen problemen mee zelf op de rollerbank kwam ik hoger uit dan hij volgens de meting in japan (met octaan 100) zou moeten hebben.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

cristof19 schreef:
WitteFinish schreef:Volgens mij is het onzin om ron98 te gaan gebruiken. Hetzelfde als met VPower.

Jou auto heeft namelijk een computermanagement die weet dat er ron 95 benzine ingespoten wordt, als er een hogere ron gehaalte in wordt gespoten weet je computer dit niet en zal dus niks anders doen.


je computer heeft tog nix met de verbranding te maken. inspuiting wel maar verbranding niet of zit ik fout.

een hoger octaangehalte verbrand tog harder dat kan je ecu tog niet regelen


Als ik mij niet vergis heeft het octaangehalte te maken met de felheid van verbranden. Bij fellere verbranding hoort ook meer lucht.
Wanneer je ecu dit niet weet zal dit ook niet plaatsvinden
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Plaats reactie