DB Meting
Moderator: Moderators
-
- Co-Pilot
- Contacteer:
DB Meting
Beste mensen,
ik heb een vraagje,
Ik ben vorige week staande gehouden en meegenomen naar het politie bureau in Huizen.
Daar is door de politie een DB meting uitgevoerd.
Mijn auto mag 91 DB produceren maar produceerde 97 DB.
Hierom heeft de Agent in kwestie mijn kentekenpapieren in beslag genomen en mij naar huis gestuurd met een bekeuring van 150 euro!.
Nu had ik de demper in de uitlaat geschroefd (freeflow) en heb ik mijn katvervanger eronderuitgehaald en de originele katalysator er weer onder geknutseld.
Ben ik vandaag terug gegaan voor een meting.
Produceerde de auto 94 DB.
Als ik de auto niet binnen 4 weken in orde heb wordt hij naar de RDW gestuurd en keren ze hem helemaal binnenstebuiten............. Waar ze waarschijnlijk tot de ontdekking komen dat ik een 2.5 v6 klze in de mx heb.
Nu is mijn vraag of er iemand is die voor mij de standaard v6 uitlaat heeft voor mx3. (wil hem even lenen, misschien heeft iemand er 1 in de schuur)..
Groetjes... de Wanhoop...
ik heb een vraagje,
Ik ben vorige week staande gehouden en meegenomen naar het politie bureau in Huizen.
Daar is door de politie een DB meting uitgevoerd.
Mijn auto mag 91 DB produceren maar produceerde 97 DB.
Hierom heeft de Agent in kwestie mijn kentekenpapieren in beslag genomen en mij naar huis gestuurd met een bekeuring van 150 euro!.
Nu had ik de demper in de uitlaat geschroefd (freeflow) en heb ik mijn katvervanger eronderuitgehaald en de originele katalysator er weer onder geknutseld.
Ben ik vandaag terug gegaan voor een meting.
Produceerde de auto 94 DB.
Als ik de auto niet binnen 4 weken in orde heb wordt hij naar de RDW gestuurd en keren ze hem helemaal binnenstebuiten............. Waar ze waarschijnlijk tot de ontdekking komen dat ik een 2.5 v6 klze in de mx heb.
Nu is mijn vraag of er iemand is die voor mij de standaard v6 uitlaat heeft voor mx3. (wil hem even lenen, misschien heeft iemand er 1 in de schuur)..
Groetjes... de Wanhoop...
Im heald back by g-forces not seatbealts!!
Slechts een paar vrouwen zien er uit als een topmodel
De overige drie miljard niet!!
- Marcel_mx3
- Super-Pilot
- Contacteer:
Vreemd verhaal, volgens mij mogen ze je kenteken papieren alleen in nemen bij meer als 10 db overschrijding, en als ze dat doen word de boete bepaald door de officier van justitie...
bij mij was dat overgens 90 euro (en rdw laten keuren.)
bij de rdw hebben ze gewoon een apk keuring uitgevoerd en verder niets, ze kijken dus ook niet echt naar het blok.
En ze voeren al helemaal geen geluidsmeting uit...
een standaard uitlaat heb ik niet voor je, alleen deze link naar marktplaats waar er 1 tekoop staat..
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_dive ... &df=1&fta=
bij mij was dat overgens 90 euro (en rdw laten keuren.)
bij de rdw hebben ze gewoon een apk keuring uitgevoerd en verder niets, ze kijken dus ook niet echt naar het blok.
En ze voeren al helemaal geen geluidsmeting uit...
een standaard uitlaat heb ik niet voor je, alleen deze link naar marktplaats waar er 1 tekoop staat..
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_dive ... &df=1&fta=
-
- Co-Pilot
- Contacteer:
Als ik er 1tje mag lenen heel graag..
ik heb nu toevallig thuis een las apparaat staan dus lassen meot lukken..
Alleen hoe kom je bij voorschoten?.
@Marcel.. ik snap er ook vrij weinig van.. zoveel geluig maakt mijn auto ook weer niet...
Maar mijn papieren zijn tch echt in beslag genomen..
ik heb nu toevallig thuis een las apparaat staan dus lassen meot lukken..
Alleen hoe kom je bij voorschoten?.
@Marcel.. ik snap er ook vrij weinig van.. zoveel geluig maakt mijn auto ook weer niet...
Maar mijn papieren zijn tch echt in beslag genomen..
Im heald back by g-forces not seatbealts!!
- BlackSheep
- Super-Pilot
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1998
- turbulence
- Super-Pilot
- Contacteer:
hoe hebben ze je gemeten??
ze mogen natuurlijk niet die meter zo in je uitlaat proppen he...
lees ook dit stukje eens goed door over de eisen die gesteld worden aan een GELDIGE db meting:
http://www.infopolitie.nl/index.php?opt ... &Itemid=31
zijn boel haken en ogen aan, en als je nu 1 foutje kan vinden waar ze zich niet goed aan gehouden hebben dan is de klacht ongegrond en hebben ze geen poot om op te staan.
ze mogen natuurlijk niet die meter zo in je uitlaat proppen he...
lees ook dit stukje eens goed door over de eisen die gesteld worden aan een GELDIGE db meting:
http://www.infopolitie.nl/index.php?opt ... &Itemid=31

zijn boel haken en ogen aan, en als je nu 1 foutje kan vinden waar ze zich niet goed aan gehouden hebben dan is de klacht ongegrond en hebben ze geen poot om op te staan.
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten