Benzinemeter probleem

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Contacteer:

Benzinemeter probleem

Bericht door WhiteFinish »

Ik heb dus een paar dagen geleden mijn eigen gemaakte tellerplaten op mijn orginele gemonteerd.

Nu heb ik alleen het probleem dat de benzinemeter constant vol aangeeft (wel leuk, maar helaas niet de realiteit).

De meter loopt nergens stroef tegen de tellerplaat aan, ik heb ook al geprobeerd om hem een paar keer te draaien maar dit heeft ook geen nut.

Als ik de meter "handmatig" op leeg zet gaat hij vanzelf weer naar vol toe als ik hem op contact zet.

Heeft iemand enige suggesties?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998

Bericht door BlackSheep »

Heb je alle kabels al gecontroleerd? Misschien dat hij ergens geen goed contact maak en daardoor het "vol" signaal ontvangt,

Weet niet precies hoe het werkt maar lijkt mij dat de meter gewoon een bepaalde stroomwaarde krijgt, afhankelijk van de waarde geeft ie vol of leeg aan (en natuurlijk alles er tussen). Misschien maakt ie ergens geen goede massa of "lekt" ie ergens stroom.

P.s. ik zeg maar wat, ben een noob op auto gebied. maar dit schiet me te binnen, ik hoop dat je er wat aan hebt. :mrgreen:
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Contacteer:

Bericht door turbulence »

BlackSheep schreef:Heb je alle kabels al gecontroleerd? Misschien dat hij ergens geen goed contact maak en daardoor het "vol" signaal ontvangt,

Weet niet precies hoe het werkt maar lijkt mij dat de meter gewoon een bepaalde stroomwaarde krijgt, afhankelijk van de waarde geeft ie vol of leeg aan (en natuurlijk alles er tussen). Misschien maakt ie ergens geen goede massa of "lekt" ie ergens stroom.

de meter krijgt paar keer per seconde volgens mij een puls ofzo van de vlotter in de benzinetank, hier stelt hij dan automatisch de stand van de meter af..

ik heb robert al via msn wat tips gegeven, aangezien bij mij ook dit probleem eerst was..

P.s. ik zeg maar wat, ben een noob op auto gebied. maar dit schiet me te binnen, ik hoop dat je er wat aan hebt. :mrgreen:
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Tiga
Co-Pilot
Co-Pilot
Contacteer:

Bericht door Tiga »

Erg nuttig commentaar Turb. :mrgreen:

Probleem komt je bekend voor zeker...hehehe
BruteFrits
Pilot
Pilot

Bericht door BruteFrits »

Tis toch wat met wittefinish en tellertjes he...... ;)

Ik betwijfel trouwens of de benzinemeter electrish is in de mx3, volgens mij werkt ie gewoon met een vlotter. Let maar een op als je een scherpe bocht maakt... Rechts betekend minder benzine, links juist meer.
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998

Bericht door BlackSheep »

Ja idd, denk wel dat er een vlotte rin de benzine tank zit, maar deze vlotter geeft dan ook weer een bepaalde spanning af, welke door je meter wordt vertaald in hoeveelheid in tank.

Als je idd een scherpe bocht maakt, gaat je vlotter op en neer en geeft ie aandere waarden aan, waardoor je meter ook beweegt. Toch? heren de techneuten ?? :mrgreen:
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

BruteFrits schreef:Tis toch wat met wittefinish en tellertjes he...... ;)

Ik betwijfel trouwens of de benzinemeter electrish is in de mx3, volgens mij werkt ie gewoon met een vlotter. Let maar een op als je een scherpe bocht maakt... Rechts betekend minder benzine, links juist meer.

:oops: :oops:

Zit me indeed niet mee, krijg trouwens wel een nieuwe olietemp meter toegestuurd omdat die oude dus kapot was. (garantie)

Misschien dan maar eens bij mijn benzine meter een paar kabeltjes nameten op spanning
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

Heb je de benzine meter los gehad? dus die schroefjes onderop waardoor dat kuipje los gehaald kan worden?

Het lijkt er een beetje op alsof je die verkeerd terug hebt geplaatst ofzo..
Of dat een van die schroefjes juist niet vast zit.

Je kan namelijk de wijzer niet verdraaid hebben naar mijn weten, want je kan de teller zo vaak rond draaien als je wil, dan nog komt hij terug in de goede stand..
zilverbird
Co-Pilot
Co-Pilot

Bericht door zilverbird »

Wel heb ik ook gehadt een keer toen ik de vlotter los had gehaald,en dit is dus echt wel een vlotter maar goed...bij het terug zetten effe niet op gelet en zat de vlotter vast in dehoogste positie dus bleef hij maar vol aan geven..

en de tweede keer was het de stekker bij het teller gedeelte wat niet goed zat of vuil was kijk dit eens effe na.....

groeten zilverbird
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Contacteer:

Bericht door turbulence »

Tiga schreef:Erg nuttig commentaar Turb. :mrgreen:

Probleem komt je bekend voor zeker...hehehe

hmm, heb toch een heel verhaal getyped, gaat ergens dan niet goed :mrgreen:

probleem heb ik idd ook gehad, en heb er al contact overgehad met robert.. ik heb ook alles nog een keer losgehad, en opnieuw gemonteerd, en toen was bij mij probleem ook over..

naderhand gezien, ik dacht dat de teller er misschien verkeerd in om zat, maar dan zou niet probleem mogen, want bij halve tank ging ie bij mij ook naar vol, en dan zou deze theorethisch gewoon ook naar half vol moeten zijn gegaan ( middenpunt blijft immers gelijk)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Plaats reactie