Ik ongeduldig???? hoe kom je daar nou weer bij
Ik heb ze er dus al inzitten.
Hier volgt nog ff een beknopte how-to:
Aan de toerenteller en km-teller maak ik niet veel woorden aan vuil. Dat is allemaal vrij eenvoudig en met een voorzichtige hand in 10 min gedaan.
Maar dan de benzinemeter, temp en klok. Dat is er op een normale manier niet omheen te krijgen. Ik was eerst van plan om de platen in te knippen en dan met wat buigwerk erom te wurmen, maar gelukkig kreeg ik nog een heldere ingeving.
Haal aan de achterkant de 6 koperen schroefjes los(staan de volgende codes bij: gnd, +1g, t-u en +1g, gnd, f-u)dan haal je de hele plaat aan de voorkant los incl. de 2 metertjes. Je bent dan iig die grote stang van het klokje al kwijt. Dan haal je de 4 zwarte schroefjes los aan de voorkant van de metertjes, draait ze zo dat de naalden dezelfde kant op staan en dan schijf je zo de plaat er overheen. Dan metertjes weer goed draaien en vastschroeven....kind kan de was doen. Al met al was ik nog geen half uur bezig en zat het er alweer in.
Een nadeeltje: het stekkertje van de km-teller zit pzies voor het lipje waar de kap mee vast zit. Die moet je er dus even afknippen...het lipje dus.
Morgen even in de auto zetten en klaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar