niet goed in z'n top

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

me_madmax
New member
New member
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 apr 2005, 17:38
Locatie: Cabauw

niet goed in z'n top

Bericht door me_madmax »

hey hallo

Heb nu sinds kort nieuwe mx (96) rijd perfect.
Nu weet ik dat elke auto anders is, maar als ik met me oude mx(92) ff door reed ging ik sneller naar zijn top .
M'n nieuwe mx krijg ik niet eens boven de 150 gaat nog wel zachtjes harder maar duurt heel lang.
Nu ben ik bij de garage geweest en zeiden "zo hard mag je toch nergens" dat is ook wel zo maar maak me toch een beetje zorgen.
Ze hebben hem wel aan de computer gelegt maar konden ze niks uithalen.
me oude mx uit 92 had trouwens maar 90pk standaart.
en me nieuwe mx uit 96 heeft toch 110pk standaart?
lijkt me toch dat je die 20 pk extra wel merkt of nie soms?

heb al nieuwe bougies gekocht maar haalde niks uit.

groete thijs
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Zijn er enige kenmerken wanneer je nauwelijks harder gaat??

Stotteren, toeren gaan niet verder etc etc
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
me_madmax
New member
New member
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 apr 2005, 17:38
Locatie: Cabauw

Bericht door me_madmax »

toeren gaan niet verder.
trekt voor de rest heel gelijdelijk. snap er niks van. :angel:
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

toch een snelheidbegrenser op de mx :mrgreen:

wat ik nog wel eens mee heb gemaakt met de auto van maat van mij.. zijn moeder reed altijd erg voorzichtig en wounooit echt harder wou als 140... motor was gewoon ''lui'' om zo te zeggen.... auto toen een tijdje gehad, en netjes lekker pittig mee doorgereden, maat van mij en ik... en na een tijdje ging ie al 160... dit is echt waar, :mrgreen: het kan soms wel zijn dat sommige poorten/uitlaatdelen dichtslibben door altijd korte stukjes rijden/''sloom'' rijden...

probeer gewoon eens als de auto goed op temperatuur is hem eens goed de sporen te geven... bij dat karretje hielp het, ok was wel een twingo.... 8)

maar als uitlezen al niet geholpen heeft dan zou ik het verder zo niet 123 weten, als ie motorisch ergens niet lekker liep dan zou het met uitlezen wel naar voren moeten zijn gekomen..

aangezien hij verder ook wel goed rijd lijkt het me dus ook niet dat de ECU in een Safemode rijdt, dus zou zo niet nog weten wat meer kan zijn..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
mx almere
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1788
Lid geworden op: 24 mei 2004, 13:52
Locatie: Almere

Bericht door mx almere »

Gooi er een keer een engine flush in en vervang de olie daarna. Kan misschien wel wat helpen.
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Bericht door scary »

mijn mxje uit 1998 16 klepper gaat niet verder als de teller tusse de 210 en de 215 zit,, en die van mij trekt nog steeds lekker door van 150 naar 180 en dan wat langzaamer naar de 200 en dan klimt ie zachjes naar naar 210
me_madmax
New member
New member
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 apr 2005, 17:38
Locatie: Cabauw

Bericht door me_madmax »

engine flush was da? en olie vervangen doe ik dan wel ff eerdaags.

en scary wat heb je dan gedaan aan je auto behalve dan wat er in je profiel staat? kan toch nie alleen door de luchtfilter en uitlaat?

en zal hem is lekker wakker maken :shock:
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Bericht door scary »

me_madmax schreef:engine flush was da? en olie vervangen doe ik dan wel ff eerdaags.

en scary wat heb je dan gedaan aan je auto behalve dan wat er in je profiel staat? kan toch nie alleen door de luchtfilter en uitlaat?

en zal hem is lekker wakker maken :shock:
zo ver ik weet is er nix verder aan gedaan,, schijnbaar gewoon goed ingereden door de eerste bestuurder,, maarja dat kan natuurlijk verschillen he,, de mx-3 van Ron is een sohc en die heeft ook al een keer 200+ gevlogen langs mij 8)
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

engine flush kan je wel kopen bij de mazda garage... weet zo niet meer hoe het precies heet, maar ze hebben er wel een speciaal goedje voor..

dit mik je gewoon erin, laat de motor tijdje doordraaien, en dan tap je het af met de oude olie en vervang je het voor nieuwe olie...

@ scary;

man, waar rijden jullie toch altijd zo hard dan? of gaan jullie altijd DLD in ofzo 8)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

duitsland is toch mooi :mrgreen: vooral als het 5 minuten rijden is :lol:
Plaats reactie