Type bougies

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Type bougies

Bericht door WhiteFinish »

Wat is naar jullie mening de beste bougie voor onze wagens?? Merk en type (platinum, normaal, irridium etc) Enkel punt vonk of meerdere...
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
2fast4every1
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 52
Lid geworden op: 13 feb 2006, 21:15
Locatie: rhenen

Bericht door 2fast4every1 »

ik heb gewone plati. bougietjes. Want plat. gaan langer mee. En waarom geen dubbelpunts ivm gevoelige ontsteking van de v6 want je veranderd toch iets van de weerstand.
Gebruikersavatar
crazyarjan
Pilot
Pilot
Berichten: 591
Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
Locatie: leerdam

Bericht door crazyarjan »

Staat gewoon ergens een sticker op je motorkap aan de onderkant welke type bougies je moet gebruiken...

anders bel je even de onderdelen boer, die heeft een heeeel dik boek liggen.. waar precies in staat welke je moet gebruiken..

Aanbevolen merken:

NGK
Denso
Bosch
To finish first, first you have to finish!
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ja, maar er ligt dan weer geen standaard blok in met standaard vermogen...
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
mx almere
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1788
Lid geworden op: 24 mei 2004, 13:52
Locatie: Almere

Bericht door mx almere »

Dat klopt, maar het enige verschil (wat bougies betreft) is dat de KLZE warmer loopt en dat je dus beter af bent met een andere temperatuurcode. Ik geloof 6 in plaats van 7. Deze wijsheid heb ik in ieder geval gelezen over NGK bougies, maar zal dan ook voor andere op gaan neem ik aan.
Gebruikersavatar
Mashamoto
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 458
Lid geworden op: 17 sep 2004, 21:25
Locatie: hoogeveen
Contacteer:

Bericht door Mashamoto »

mx almere schreef:Dat klopt, maar het enige verschil (wat bougies betreft) is dat de KLZE warmer loopt en dat je dus beter af bent met een andere temperatuurcode. Ik geloof 6 in plaats van 7. Deze wijsheid heb ik in ieder geval gelezen over NGK bougies, maar zal dan ook voor andere op gaan neem ik aan.


Dat klopt idd Michel, over de NGK Iridium, normaal gesproken gebruiken we de BKR6DIX, maar i.v.m. NOS moeten we BKR8DIX gebruiken, deze zijn 1 graad kouder, deze bougies zijn vergelijkbaar met de Denso Iridium IK24. En voor die gene die een KLDE blok in heb zitten moeten jullie de NGK ZFR6FIX-11 gebruiken, deze is zelfde als de BKR8DIX alleen schroefdraad en afstand is ietjes anders.
Afbeelding
Gebruikersavatar
crazyarjan
Pilot
Pilot
Berichten: 591
Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
Locatie: leerdam

Bericht door crazyarjan »

WitteFinish schreef:Ja, maar er ligt dan weer geen standaard blok in met standaard vermogen...

haha sorry ff geen rekening mee gehouden.

nja gaat er dan maar van uit dat mashamoto het wel weet
To finish first, first you have to finish!
Gebruikersavatar
Mashamoto
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 458
Lid geworden op: 17 sep 2004, 21:25
Locatie: hoogeveen
Contacteer:

Bericht door Mashamoto »

crazyarjan schreef:
WitteFinish schreef:Ja, maar er ligt dan weer geen standaard blok in met standaard vermogen...

haha sorry ff geen rekening mee gehouden.

nja gaat er dan maar van uit dat mashamoto het wel weet


Ik weet ook niet alles hoor, moet zelf vaak uitzoeken en een beetje rond vragen, zo kom je wel verder ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Mashamoto schreef:
mx almere schreef:Dat klopt, maar het enige verschil (wat bougies betreft) is dat de KLZE warmer loopt en dat je dus beter af bent met een andere temperatuurcode. Ik geloof 6 in plaats van 7. Deze wijsheid heb ik in ieder geval gelezen over NGK bougies, maar zal dan ook voor andere op gaan neem ik aan.


Dat klopt idd Michel, over de NGK Iridium, normaal gesproken gebruiken we de BKR6DIX, maar i.v.m. NOS moeten we BKR8DIX gebruiken, deze zijn 1 graad kouder, deze bougies zijn vergelijkbaar met de Denso Iridium IK24. En voor die gene die een KLDE blok in heb zitten moeten jullie de NGK ZFR6FIX-11 gebruiken, deze is zelfde als de BKR8DIX alleen schroefdraad en afstand is ietjes anders.


Ik heb net de ZFR5Fix-11 besteld... Deze waren voor mx6 2,5 liter
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Mashamoto
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 458
Lid geworden op: 17 sep 2004, 21:25
Locatie: hoogeveen
Contacteer:

Bericht door Mashamoto »

WitteFinish schreef:
Mashamoto schreef:
mx almere schreef:Dat klopt, maar het enige verschil (wat bougies betreft) is dat de KLZE warmer loopt en dat je dus beter af bent met een andere temperatuurcode. Ik geloof 6 in plaats van 7. Deze wijsheid heb ik in ieder geval gelezen over NGK bougies, maar zal dan ook voor andere op gaan neem ik aan.


Dat klopt idd Michel, over de NGK Iridium, normaal gesproken gebruiken we de BKR6DIX, maar i.v.m. NOS moeten we BKR8DIX gebruiken, deze zijn 1 graad kouder, deze bougies zijn vergelijkbaar met de Denso Iridium IK24. En voor die gene die een KLDE blok in heb zitten moeten jullie de NGK ZFR6FIX-11 gebruiken, deze is zelfde als de BKR8DIX alleen schroefdraad en afstand is ietjes anders.


Ik heb net de ZFR5Fix-11 besteld... Deze waren voor mx6 2,5 liter


Deze is ietjes warmer, maar wil wel op de klde, maar stel vor als je NOS gebruik dan moet je de 6 nemen
Afbeelding
Plaats reactie