Pagina 1 van 2

Inhouden derde versnelling

Geplaatst: 27 jun 2006, 18:37
door Yence
Vandaag heb ik m'n luchtfilter schoongemaakt, aangezien m'n mx de laaste tijd nog wel's wat stotterend liep. Dat is nu helemaal weg, maar tijdens de montage zag ik een olielek tussen het kleppendeksel en "dat blok waaraan de bougiekabels vastzitten :P" (bij de 1.6 dohc).
Nu ben ik net gaan testrijden en als ik in de derde versnelling vol gas geef, houdt'ie bij 4000 toeren in, valt terug naar 3500 toeren en pakt'm daarna terug op. Bij de andere versnellingen lijkt niets aan de hand te zijn :S

Iemand een idee wat dat kan zijn?

edit: Verder kwam ik er vandeweek achter dat'ie nog maar 90 loopt in z'n 2de versnelling max, terwijl dat eerst bijna 100 was :S

Geplaatst: 27 jun 2006, 20:32
door Yence
Die lek is waarschijnlijk een lekke pakking bij de bobine.

ik ben net nog een eindje gaan rijden en dat met die 3de versnelling gaat als volgt:
ik schakel bv. bij 4000 toeren van zn 2 naar zn 3. Alsíe in z'n 3 bij 3000 toeren is, gaatíe heel snel toeren opbouwen, maar zonder koppel, tot ongeveer 4000. De toeren zakken dan terug tot 3500 en dan hij 'm wel op en begint de auto wel te accellereren. :blink: Maar echt alleen in z'n 3, verder niks aan de hand.
3de versnelling gaar?

Geplaatst: 27 jun 2006, 22:39
door WhiteFinish
Verloopt je gaskabel nog wel helemaal soepel??

Toen mijn klze er nog niet helemaal goed inlag had ik een soort gelijk iets. Vooral in de derde versnelling kantelt je blok namelijk veel. Misschien dat je gaskabel ergens klem ligt

Geplaatst: 27 jun 2006, 22:55
door Yence
ok thx, dat kan ik iig al 's controleren.

Geplaatst: 29 jun 2006, 18:05
door marcel v6
Yence schreef:ok thx, dat kan ik iig al 's controleren.
En heb je het gecontroleert Yence en ben je verders nog wat tegen gekomen...

Geplaatst: 30 jun 2006, 17:23
door Yence
Ja, dat is het niet. Ik heb 't ondertussen ook al in andere versnellingen meegemaakt. Maar het is alleen na omhoog schakelen in hoge toeren en vol gas. Ik weet het ook niet. Ik heb voor de zekerheid alvast maar een nieuwe koppeling + rvs leiding besteld. Ik wil niet een paar dagen voor Duitsland voor een verassing komen te staan.

Geplaatst: 30 jun 2006, 19:28
door V6peter
Denk dat dat een heel verstandig besluit is geweest.

Succes!!

Geplaatst: 02 jul 2006, 20:45
door marcel v6
Yence schreef:Ja, dat is het niet. Ik heb 't ondertussen ook al in andere versnellingen meegemaakt. Maar het is alleen na omhoog schakelen in hoge toeren en vol gas. Ik weet het ook niet. Ik heb voor de zekerheid alvast maar een nieuwe koppeling + rvs leiding besteld. Ik wil niet een paar dagen voor Duitsland voor een verassing komen te staan.
Wat waren de kosten Yence voor de leiding en de koppeling. Zal wel een aardig bedrag worden met het werk erbij gerekend :?

Geplaatst: 04 jul 2006, 22:48
door Yence
ACT koppeling + rvs leiding + short shifter is 580 dollar incl. verzendkosten, excl. btw.
koppeling komt daar 7 juli binnen, ik hoop datíe nog op tijd in NL is.
Ik moet overigens ook nog een drukgroep regelen.

Geplaatst: 05 jul 2006, 00:33
door turbulence
Yence schreef:ACT koppeling + rvs leiding + short shifter is 580 dollar incl. verzendkosten, excl. btw.
koppeling komt daar 7 juli binnen, ik hoop datíe nog op tijd in NL is.
Ik moet overigens ook nog een drukgroep regelen.


waar weg als ik vragen mag? en weet je de specs ook? max aantal nm?