Inhouden derde versnelling
Moderator: Moderators
- Yence
- Super-Pilot
- Berichten: 1085
- Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
- Locatie: Roosendaal
- Contacteer:
Inhouden derde versnelling
Vandaag heb ik m'n luchtfilter schoongemaakt, aangezien m'n mx de laaste tijd nog wel's wat stotterend liep. Dat is nu helemaal weg, maar tijdens de montage zag ik een olielek tussen het kleppendeksel en "dat blok waaraan de bougiekabels vastzitten :P" (bij de 1.6 dohc).
Nu ben ik net gaan testrijden en als ik in de derde versnelling vol gas geef, houdt'ie bij 4000 toeren in, valt terug naar 3500 toeren en pakt'm daarna terug op. Bij de andere versnellingen lijkt niets aan de hand te zijn :S
Iemand een idee wat dat kan zijn?
edit: Verder kwam ik er vandeweek achter dat'ie nog maar 90 loopt in z'n 2de versnelling max, terwijl dat eerst bijna 100 was :S
Nu ben ik net gaan testrijden en als ik in de derde versnelling vol gas geef, houdt'ie bij 4000 toeren in, valt terug naar 3500 toeren en pakt'm daarna terug op. Bij de andere versnellingen lijkt niets aan de hand te zijn :S
Iemand een idee wat dat kan zijn?
edit: Verder kwam ik er vandeweek achter dat'ie nog maar 90 loopt in z'n 2de versnelling max, terwijl dat eerst bijna 100 was :S
- Yence
- Super-Pilot
- Berichten: 1085
- Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
- Locatie: Roosendaal
- Contacteer:
Die lek is waarschijnlijk een lekke pakking bij de bobine.
ik ben net nog een eindje gaan rijden en dat met die 3de versnelling gaat als volgt:
ik schakel bv. bij 4000 toeren van zn 2 naar zn 3. Alsíe in z'n 3 bij 3000 toeren is, gaatíe heel snel toeren opbouwen, maar zonder koppel, tot ongeveer 4000. De toeren zakken dan terug tot 3500 en dan hij 'm wel op en begint de auto wel te accellereren. Maar echt alleen in z'n 3, verder niks aan de hand.
3de versnelling gaar?
ik ben net nog een eindje gaan rijden en dat met die 3de versnelling gaat als volgt:
ik schakel bv. bij 4000 toeren van zn 2 naar zn 3. Alsíe in z'n 3 bij 3000 toeren is, gaatíe heel snel toeren opbouwen, maar zonder koppel, tot ongeveer 4000. De toeren zakken dan terug tot 3500 en dan hij 'm wel op en begint de auto wel te accellereren. Maar echt alleen in z'n 3, verder niks aan de hand.
3de versnelling gaar?
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Verloopt je gaskabel nog wel helemaal soepel??
Toen mijn klze er nog niet helemaal goed inlag had ik een soort gelijk iets. Vooral in de derde versnelling kantelt je blok namelijk veel. Misschien dat je gaskabel ergens klem ligt
Toen mijn klze er nog niet helemaal goed inlag had ik een soort gelijk iets. Vooral in de derde versnelling kantelt je blok namelijk veel. Misschien dat je gaskabel ergens klem ligt
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- Yence
- Super-Pilot
- Berichten: 1085
- Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
- Locatie: Roosendaal
- Contacteer:
Ja, dat is het niet. Ik heb 't ondertussen ook al in andere versnellingen meegemaakt. Maar het is alleen na omhoog schakelen in hoge toeren en vol gas. Ik weet het ook niet. Ik heb voor de zekerheid alvast maar een nieuwe koppeling + rvs leiding besteld. Ik wil niet een paar dagen voor Duitsland voor een verassing komen te staan.
- marcel v6
- Super-Pilot
- Berichten: 3733
- Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1994
- Locatie: Omg.Noord Holland
- Contacteer:
Wat waren de kosten Yence voor de leiding en de koppeling. Zal wel een aardig bedrag worden met het werk erbij gerekendYence schreef:Ja, dat is het niet. Ik heb 't ondertussen ook al in andere versnellingen meegemaakt. Maar het is alleen na omhoog schakelen in hoge toeren en vol gas. Ik weet het ook niet. Ik heb voor de zekerheid alvast maar een nieuwe koppeling + rvs leiding besteld. Ik wil niet een paar dagen voor Duitsland voor een verassing komen te staan.
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
Yence schreef:ACT koppeling + rvs leiding + short shifter is 580 dollar incl. verzendkosten, excl. btw.
koppeling komt daar 7 juli binnen, ik hoop datíe nog op tijd in NL is.
Ik moet overigens ook nog een drukgroep regelen.
waar weg als ik vragen mag? en weet je de specs ook? max aantal nm?
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten