start niet meer
Moderator: Moderators
- 2fast4every1
- Test-Pilot
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 21:15
- Locatie: rhenen
start niet meer
Sinds kort heb ik een mx-3 v6. Lekker en maandje mee gereden, reed heerlijk. Maar toen ik m een keer wou starten sloeg ie af en starte niet meer. Geen enkel teken van leven. Werk zelf bij een autobedrijf maar de monteurs weten t eigenlijk ook al niet echt meer. Ze gissen alleen maar. Wie weet nog wat ben ten einde raad.
Komt wel goed in de rondte. Heeft vonk. Krijgt benzine verzuipt vrijwel meteen. Compresie van ruim 14.5 op alle cilinders. Distrubutie staat op tijd. Injectoren gereinigd. Vacum slangen gecontroleerd.
Heb de ontstekings module,bougie kabels, bougies, ecu en krukaspositie sensor allemaal al vervangen.
IK ben ten einde raad, weet een van jullie nog iets. Lastig kwestie dat weet ik wel. Wie zou er nog weten wat t evt. kan wezen
Komt wel goed in de rondte. Heeft vonk. Krijgt benzine verzuipt vrijwel meteen. Compresie van ruim 14.5 op alle cilinders. Distrubutie staat op tijd. Injectoren gereinigd. Vacum slangen gecontroleerd.
Heb de ontstekings module,bougie kabels, bougies, ecu en krukaspositie sensor allemaal al vervangen.
IK ben ten einde raad, weet een van jullie nog iets. Lastig kwestie dat weet ik wel. Wie zou er nog weten wat t evt. kan wezen
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
- crazyarjan
- Pilot
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
- Locatie: leerdam
Hij verzuipt dus vrijwel meteen..?
Rook die ook als een gek soms?
Misschien dat je voor de zekerheid even je koelvloeistof temperatuur sensor ff moet nakijken of vervangen..(nu je toch al bezig bent met vervangen)
en even een aanvulling op martine en mx almere..
oliedop goed vast. olie peil stok helemaal erin..
en de slangen van de carterventilatie mogen ook geen valse lucht aanzuigen..
Rook die ook als een gek soms?
Misschien dat je voor de zekerheid even je koelvloeistof temperatuur sensor ff moet nakijken of vervangen..(nu je toch al bezig bent met vervangen)
en even een aanvulling op martine en mx almere..
oliedop goed vast. olie peil stok helemaal erin..
en de slangen van de carterventilatie mogen ook geen valse lucht aanzuigen..
To finish first, first you have to finish!
- 2fast4every1
- Test-Pilot
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 21:15
- Locatie: rhenen
Deed ie maar roken dan dee ie nog wat. Zal de aanzuigbuis nog wel ff controleren. Maar ff over de koelvloeistof sensor. hij geeft er wel een fout melding over maar heeft nog wel de goede waarde. Hij zal dan nog wel op de noodloop moeten gaan lopen lijkt mij. Of minimaal een puf moeten geven. Zal wel ff de bedrading wel ff nalopen en de ontuchting etc.
- 2fast4every1
- Test-Pilot
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 21:15
- Locatie: rhenen
heb nog een keer gekeken koelvloeistof temp sensor storing is verholpen en geeft de juiste waardes aan. toen nog een keer uitgelezen en was oké. karterventilatie heb ik ook gecontroleerd. Wat kan t nog allemaal zijn jongens. Ben echt ten einde raad. hij doet niet eens een puf.
Of geven soms de mx jes totaal de geest zo ineens

Of geven soms de mx jes totaal de geest zo ineens
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
justa schreef:heeft het niets met je ontsteking te maken??
als het de ontsteking was dan had ie ook geen goeie vonk gegeven lijkt mij...
wel vaag, alle variabelen kloppen, benzine, ontsteking.... enige wat nog ontbreekt is lucht dus wat je nog kan controleren is de VAF zelf...
aangezien ie ook moeilijk gaat doen als er scheurtjes in de slang zitten kan het evt ook zo zijn dat ie niks doet als de VAF sensor aan puin is..
dus ff zien of je eentje kan lenen/van de sloop halen....
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- 2fast4every1
- Test-Pilot
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 21:15
- Locatie: rhenen