Nog een MX3 1.8V6 schokbrekervraag

Denk hierbij aan bv ophanging, onderstel, remmen enz. enz.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
MXDan-3V6
New member
New member
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:23

Nog een MX3 1.8V6 schokbrekervraag

Bericht door MXDan-3V6 »

Hallo!

Ik zag al een topic waarin e.e.a. voorbij kwam maar echt bevredigend (als in duidelijke antwoord) was dat niet, dus nog een vraagje daarover:

Ik ben toe aan vier nieuwe. Belde vandaag voor d egein eens met de Quick Shit voor een prijsopgave maar zij vertelden me doodleuk dat zij z eniet konden bestellen omdat ze 'niet in het boekje stonden' :blink:

Mijn vragen:
Wat kosten die dingen?
Waar te kopen?
Loont het om gelijk te denken aan een verlagingsset in te bouwen? Heb namelijk gene zin om iedere drempel met 5 km/u te nemen :evil:

Wie o wie kan me dat vertellen? Dnek dat de topicstarter van dat andere toipic er ook wel blij mee zal zijn :)
Zoom-zoom-vroem!
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

SCHOKDEMPER MONROE € 146 euro brute P/stuk...

dus als ze alle 4 af zijn, ( vervanging per paar is ook wel goed hoor) dan weet je nu wat het kost....

ps, dit is excl veren...

waar kopen? gewoon bij de kwikfit moet dit wel kunnen, artikels staan op www.h-base.nl, artnr: 71929 en 71930

en als je dan idd de veren direct vervangd, dan zou je direct wel verlagingsveren kunnen plaatsen... bij 3cm verlaging hoef je niet direct superslow over de drempel heen, maar enige voorzichtigheid is altijd geboden..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
MXDan-3V6
New member
New member
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:23

Bericht door MXDan-3V6 »

Hmm.. Thanks!

Las echter ook iets over een verlagingsset voor 500 €uro. Schokdempers + veren. Het is dus eigenlijk goedkoper om je wagen te verlagen dan dat je er een paar schokbrekers op zet?

Oh edit: zie nu het tweede deel van je post. Toevallig ook nog een idee waar je goede verlagingskits kunt kopen? Komt je rijplezier alleen maar ten goede gok ik zo!
Laatst gewijzigd door MXDan-3V6 op 08 mar 2006, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoom-zoom-vroem!
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

die jij bedoeld zijn die setjes uit DLD...

als je ze alle 4 in 1x wil gaan vervangen is dat een mooie alternatief. qua kosten niet veel duurder, echter heb je dan direct ook je auto verlaagd en ook nog eens met dempers die er tegen kunnen....
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
mx almere
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1788
Lid geworden op: 24 mei 2004, 13:52
Locatie: Almere

Bericht door mx almere »

Even voor de duidelijkheid. Verlagen doe je met veren. Als je kapotte schokdempers hebt helpt het dus niet. Maar als je hem verlaagd, dan is de baan van de schokdempers niet meer zoals ie ontworpen zijn. Als je dan nieuwe schokdempers koopt, is het een overweging waard om ingekorte schokdempers te kopen.
Gebruikersavatar
MXDan-3V6
New member
New member
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:23

Bericht door MXDan-3V6 »

Hebbie een link voor me?

Denk dat mijn garage best wel bereid is om die dingen er tijdens mijn grote beurt erop te zetten...
Zoom-zoom-vroem!
Gebruikersavatar
MXDan-3V6
New member
New member
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:23

Bericht door MXDan-3V6 »

mx almere schreef:Even voor de duidelijkheid. Verlagen doe je met veren. Als je kapotte schokdempers hebt helpt het dus niet. Maar als je hem verlaagd, dan is de baan van de schokdempers niet meer zoals ie ontworpen zijn. Als je dan nieuwe schokdempers koopt, is het een overweging waard om ingekorte schokdempers te kopen.


I know... Vandaar dat ik er ook aan denk om alles dus in één keer te doen.
Met zo'n kit ben ik met dempers + veren goedkoper uit dan alleen dempers en m'n oude veren...
Zoom-zoom-vroem!
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
MXDan-3V6
New member
New member
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:23

Bericht door MXDan-3V6 »

Thanks!

En je/jullie hebben goede ervaringen met deze kits?
Zoom-zoom-vroem!
mx almere
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1788
Lid geworden op: 24 mei 2004, 13:52
Locatie: Almere

Bericht door mx almere »

Volgens mij is Bastian de enige die deze kit heeft en die is erover te spreken. Bij mij komt ie er ook in de komende maanden in.
Plaats reactie