Inhouden

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
nelis
New member
New member
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 dec 2005, 14:58
Locatie: heerhugowaard

Bericht door nelis »

over dat in houden: mijn 1.8 v6 heeft er ook last van vooral als ik lekker door wil trekken valt ineens het hele vermogen weg....(iets met de ontsteking????)als ik normaal ryd is er niks aan de hand maar wanneer ik een hoger toerental bereik voel ik ook dat ie in houd kortom nou heb ik me laten vertellen dat t met de toevoer van koude lucht(?) te maken kan hebben of met de ontsteking dus in ieder geaval ben ik dr redelijk mee aan onderhand want iki ben al tig adressen afgeweest en t word nou wele eens tyd voor een oplossing
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Is het geen scheur in je lucht aanzuigslang? als je namenlijk optrekt dan opent zegmaar de scheur en zuigt de motor valse lucht.maar het zou ook heel goed je ontsteking kunne zijn.
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

ik heb er ook heel af en toe last van dan reageert die erg laat op t gaspedaal maar als die warm is dan reageert die gewoon

dus ben wel benieuwd wat t dan is
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
zilverbird
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
Locatie: limburg

Bericht door zilverbird »

Hallo,

Wel het kan van alles zijn een bougie of een bougie kabel maar dit kun je testen...het kan ook zijn dat je ontsteking rip is of niet goed afgestelt maar kun je hem niet laten uitlezen bij een mazda garage,,....

en als boven genoemde goed is zou ik een kijken naar je gasklephuis of die niet vuil is dan loopt hij namelijk ook slecht en het kan ook zijn dat je overdruk ventiel van je benzine stuk is....
of je lucht massa meter......is stuk....

groeten Zilverbird





nelis schreef:over dat in houden: mijn 1.8 v6 heeft er ook last van vooral als ik lekker door wil trekken valt ineens het hele vermogen weg....(iets met de ontsteking????)als ik normaal ryd is er niks aan de hand maar wanneer ik een hoger toerental bereik voel ik ook dat ie in houd kortom nou heb ik me laten vertellen dat t met de toevoer van koude lucht(?) te maken kan hebben of met de ontsteking dus in ieder geaval ben ik dr redelijk mee aan onderhand want iki ben al tig adressen afgeweest en t word nou wele eens tyd voor een oplossing
Plaats reactie