Pagina 1 van 7

Hoge toeren

Geplaatst: 26 dec 2005, 13:23
door donnie_darko
Hoi,

voordat ik verder ga, ik heb heel weinig motorisch verstand. Wanneer ik mijn motor stationair draai (zeg ik het zo goed?) dan staat mijn toerenteller op 1,5 (x1000). Heel soms bij een stoplicht staat ie ineens op 1 (nog veel volgens mij). Hoe komt dit? Is dit iets wat je af moet stellen of moet er iets vervangen worden?

Geplaatst: 26 dec 2005, 13:31
door hyperman
dit is normaal hoor, die van mij begint ook bij 1500 toeren te draaien (koud) en daarna gaat hij naar ongeveer 800/1000 toeren hangt er vanaf of ik de airco aanheb of niet.

Geplaatst: 26 dec 2005, 13:49
door MDC
En als je het veel vindt dan draai je met een kruiskopschroevendraaier toch de weerstand terug bij je injectiehuis. Niet doe trouwns dat geeft niet echt een goed gevoel voor de auto. Gewoon zo laten want dit is idd normaal ;)

Geplaatst: 26 dec 2005, 14:39
door scary
idd heel normaal ;)

Geplaatst: 26 dec 2005, 19:13
door MarcX3
t is de automatische choke, als t warm is dan gaat die veel sneller naar de 700 a 800.

Geplaatst: 26 dec 2005, 22:34
door crazyarjan
Jij staat zeker ook voor het stoplicht met koppeling in en in de eerste versnelling zeker?

dan gaat ie n.l. ook zomaar een paar honderd toeren harder lopen.
Ik heb het hierbij wel over de V6 uitvoering

Geplaatst: 26 dec 2005, 23:03
door WhiteFinish
Waarom is dat eigenlijk arjan??

Geplaatst: 26 dec 2005, 23:06
door martinenijenhuis
niet alle v6en hebben dat, maar het is bedoeld om makkelijker
weg te komen bij het optrekken.

Groetjes M&M

Geplaatst: 27 dec 2005, 00:26
door donnie_darko
fyi:L ik heb een 1.6 en geen V6. Ik vond het toch opvallend...naar mijn idee was 1500 toeren voor de stoplicht wel erg veel. Tuurlijk de 1e 15 min in de kou is het normaal dat ie zo hoog is. Maar het blijft ook echt hoog. Aan het begin (de 1e 2/3 dagen toen ik de autto had) bleef ie in stationair gewoon netjes tussen 800 en 1000.

Geplaatst: 27 dec 2005, 19:06
door MDC
heb ook een 1.6 en doet het ook rond die toeren. Ik zou het toch gewoon zo laten en niet beginnen te klooien met afstellingen van de luchtmassa. Wat ik ervan weet is dat dit vrij normaal is.