Motorblok
Moderator: Moderators
Motorblok
Ik kan via TRS (mijn andere tuningsclub) aan motorblokken komen direct geimporteerd uit Japan. Nou was mijn vraag wat het mooist zou zijn om over te lepelen in mij MX-3 1.6 `92. Het moet mij (ben helaas niet technies genoeg) ook niet te ingewikkeld zijn om te zwappen.
Mochten jullie ideen hebben of sugesties laat het dan weten. Mocht er vanuit jullie nog belang zijn dan mag je het natuurlijk ook laten weten
Dit is wat er momenteel is binnen gekomen uit japan:
Honda (civic type-R) K20A , 6bak , motor , kabelboom (22000km) €4750,-
Mitsubishi cyborg 1.6 16v mivec setup met bak kboom ecu en motor €2450,-
Toyota MR-2 3e gen. 3SGTE compl.setup €2750,-
Toyota Blacktop 20v mét bak €1450,-
Nissan SR20DET (24000 km) aléén blok. €1600,-
Mitsubishi 4G63T aléén blok (nog geen idee of het een evo 1,2,3 blok is) €1650,-
Mochten jullie ideen hebben of sugesties laat het dan weten. Mocht er vanuit jullie nog belang zijn dan mag je het natuurlijk ook laten weten
Dit is wat er momenteel is binnen gekomen uit japan:
Honda (civic type-R) K20A , 6bak , motor , kabelboom (22000km) €4750,-
Mitsubishi cyborg 1.6 16v mivec setup met bak kboom ecu en motor €2450,-
Toyota MR-2 3e gen. 3SGTE compl.setup €2750,-
Toyota Blacktop 20v mét bak €1450,-
Nissan SR20DET (24000 km) aléén blok. €1600,-
Mitsubishi 4G63T aléén blok (nog geen idee of het een evo 1,2,3 blok is) €1650,-
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
wat denk je zelf???
omdat ze uit hetzelfde land komen passen ze echt niet 123 zomaar in een andere auto, laat staan een ander merk..
dus een honda of toyo blok kun je iig zowieso wel shaken...
neem eens contact op met de user hier genaamd ''snipes''
die heeft nog een turbo blokje over, die hij ging verkopen...
past zo in je mx3, paar kleine aanpassingen...
dat is de enige mogelijkheid met een 1.6je..
dus een motor uit de 323 geloof de b6t of de BPT
check ook eens sites als mx-3.com daar staan de wereld aan guides en info op over swappen naar turboblokje..
en swappen naar KLZE kun je zowieso wel shaken, want dan moet er veel te veel aangepast worden, dat het niet leuk meer is..
dan kun je beter een goedkopere v6 kopen, en daar dan een KLZE inlepelen...
omdat ze uit hetzelfde land komen passen ze echt niet 123 zomaar in een andere auto, laat staan een ander merk..
dus een honda of toyo blok kun je iig zowieso wel shaken...
neem eens contact op met de user hier genaamd ''snipes''
die heeft nog een turbo blokje over, die hij ging verkopen...
past zo in je mx3, paar kleine aanpassingen...
dat is de enige mogelijkheid met een 1.6je..
dus een motor uit de 323 geloof de b6t of de BPT
check ook eens sites als mx-3.com daar staan de wereld aan guides en info op over swappen naar turboblokje..
en swappen naar KLZE kun je zowieso wel shaken, want dan moet er veel te veel aangepast worden, dat het niet leuk meer is..
dan kun je beter een goedkopere v6 kopen, en daar dan een KLZE inlepelen...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- MarcX3
- Super-Pilot
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
- Locatie: omgeving v Doetinchem
- Contacteer:
toevoeging Turbulence:
de goedkoopste blokken zijn zonder bak dat betekend dat je je mx bak er aan wilt zetten dat zal zeer waarschijnlijk niet passen en als je t passend wil maken dan zoek maar eens een zeer ervaren tuner die ermee bekent is en afgezien daarvan zal je andere assen moeten hebben als die er zijn dat betekend dat je wielophanging waarschijnlijk ook vervangen moet worden. oftewel je complete voorkant moet aangepast worden in t ergste geval
jij wou t simpel houden??
Koop dan een andere auto ipv dat je er een ander blok in takelt
ten eerste omdat je auto er dan ook op berekend is en ten tweede is t waarschijnlijk ook veel goedkoper en als je denkt dat je niet technisch genoeg bent voor een ingewikkelde swap dan moet je al helemaal niet aan een swap beginnen want er komt altijd wat meer bij kijken dan eigenlijk de bedoeling is
de goedkoopste blokken zijn zonder bak dat betekend dat je je mx bak er aan wilt zetten dat zal zeer waarschijnlijk niet passen en als je t passend wil maken dan zoek maar eens een zeer ervaren tuner die ermee bekent is en afgezien daarvan zal je andere assen moeten hebben als die er zijn dat betekend dat je wielophanging waarschijnlijk ook vervangen moet worden. oftewel je complete voorkant moet aangepast worden in t ergste geval
jij wou t simpel houden??
Koop dan een andere auto ipv dat je er een ander blok in takelt
ten eerste omdat je auto er dan ook op berekend is en ten tweede is t waarschijnlijk ook veel goedkoper en als je denkt dat je niet technisch genoeg bent voor een ingewikkelde swap dan moet je al helemaal niet aan een swap beginnen want er komt altijd wat meer bij kijken dan eigenlijk de bedoeling is
Driven by a sixpack
-
- Test-Pilot
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 27 jan 2004, 00:13
- Locatie: Albergen
Ging ook niet specifiek om deze motoren maar om het feit dat deze nu binnen zijn. Het gaf een extra impuse om te laten weten dat ze idd ook geleverd worden. Vaak wordt er veel beweerd en niets eigenlijk gedaan vandaar dat ik die motoren had gepost die er op dit moment zijn.
Het ging me trouwns niet om mijn eigen swap specifiek, ik wou weten of er van jullie uit nog belangstelling voor was vandaar dat ik het ook hier post anders had ik dat niet gedaan. Wou weten wat er eventueel voor een 1.6 mogelijk is om te doen (dat was eigenlijk mijn directe vraag)
Het ging me trouwns niet om mijn eigen swap specifiek, ik wou weten of er van jullie uit nog belangstelling voor was vandaar dat ik het ook hier post anders had ik dat niet gedaan. Wou weten wat er eventueel voor een 1.6 mogelijk is om te doen (dat was eigenlijk mijn directe vraag)
Eigenlijk is het heel simpel. Je motor is van de mazda B serie. Zolang je daarbinnen blijft is het relatief makkelijk swappen (hoewel motoren met turbo moeilijker worden om erin te leggen dan zonder vanwege de ruimte).
Krachtigere motoren uit deze serie zijn:
- B6DE
- BP
- B6t
- BPT
De B6 is een 1.6, de BP een 1.8, de motoren met T hebben een turbo. Dit moet je op gang helpen. Meer informatie over de motoren en de swaps staat op mx-3.com.
Krachtigere motoren uit deze serie zijn:
- B6DE
- BP
- B6t
- BPT
De B6 is een 1.6, de BP een 1.8, de motoren met T hebben een turbo. Dit moet je op gang helpen. Meer informatie over de motoren en de swaps staat op mx-3.com.