Kuisproducten

Denk hierbij aan bv ophanging, onderstel, remmen enz. enz.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

geloof me robert..

megs is gewoon HET product... blijf nu mooi van die valma of schildpad shit af...

ik heb nu al diverse producten van meguiars, en blijf het echt gebruiken, heeft me zo overtuigd.. ik was eerst ook sceptisch hierover, zeker gezien de prijs, maar geloof me, het is zn geld meer dan waard..

for instance;

normaal als je de auto wast, dan wordt ie mooi schoon, dat is goed... echter als je bijvoorbeeld de goldclass shampoo gebruikt komt direct die mooie zwarte wetlook al naar voren ( en dan zit er nog geen wax op)

nu heb jij een nieuwe lak, dus hoef je eigenlijks eerst maar een goeie shampoo te hebben en een goeie wax..

neem dan de goldclass shampoo, een washmitt ( om geen swirls en krassen te krijgen in de lak)

gebruik 2 emmers voor het wassen van de auto

en de goldclass wax van meguiars met een even coat applicator pad en een supreme shine microfiber doek voor het uitpoetsen..

ik zou het gewoon zonde vinden als je die nieuwe mooie lak gaat ''mishandelen'' met dat spul met die schildpad erop.... dit zal het wel goed doen, maar NIET zo goed als meguiars ( en nu heb ik geen aandelen daar, maar wil je gewoon een goed advies geven)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

ik heb ook valma excalibur geprobeerd..

verder wel een fijn materiaal om mee te werken, maar dat is pas overpriced..

beetje goeie wat moet je laten curen, wat betekend dat je het aanbrengt en plm een uurtje later afneemt..

dit heb ik ook gedaan met de excalibur en het verpoederd dan helemaal, helemaal niet fijn, plus dat je het dan ook totaal niet meer lekker kan inwerken..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
M3nace
Pilot
Pilot
Berichten: 554
Lid geworden op: 25 jun 2007, 21:24

Bericht door M3nace »

deze zomer ook maar eens aan de megulairs...
Gebruikersavatar
cootjev6
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 498
Lid geworden op: 06 mar 2007, 14:04
Locatie: Omg Noord Holland

Bericht door cootjev6 »

ik was van de week ff bij me spuiter en toen hadden we ook deze discussie, hij zei mij dat als je mequirs gebruikt de spuiter daar niet vrolijk van wordt.
dit merk gebruikt dusdanig veel sileconen in zijn zijn producten (waardoor het ook zo mooi glimt) dat als je een keertje iets laat overspuiten de hecting, kwaliteit en duurzaamheid van de lak zeer slecht wordt.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

cootjev6 schreef:ik was van de week ff bij me spuiter en toen hadden we ook deze discussie, hij zei mij dat als je mequirs gebruikt de spuiter daar niet vrolijk van wordt.
dit merk gebruikt dusdanig veel sileconen in zijn zijn producten (waardoor het ook zo mooi glimt) dat als je een keertje iets laat overspuiten de hecting, kwaliteit en duurzaamheid van de lak zeer slecht wordt.


een goeie spuiter zal altijd de laklaag redelijk weghalen en daarna primeren voor een goeie hechting... dus met spuiten mag dit totaal geen invloed hebben op het spuitwerk ( of het moet een poolse spuiter zijn oid ;) )

dat er veel siliconen inzitten weet ik niet, durf ik geen uitspraak over te doen...

maar goed, hoeveel merken ken je daarnaast die bijvoorbeeld een professionele lijn hebben? dit zegt ook wel iets over de gebruikservaringen die men er mee hebt, bedoel je zult geen turtle wax bij een beetje respectabele poetser/poetsbedrijf vinden lijkt mij...

maar goed, nu lijkt het net alsof ik megs aan het verdedigen ben, kan maar 1 ding zeggen, probeer het zelf gewoon eerst eens, en geef dan nog maar eens je bevindingen hier weer...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
cootjev6
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 498
Lid geworden op: 06 mar 2007, 14:04
Locatie: Omg Noord Holland

Bericht door cootjev6 »

het is ook zeker niet afvallig bedoeld tegen megs en ik weet dat het resultaat met megs echt werkelijkwaar fantastisch is, het ziet er vaak zelfs nog mooier uit dan showroomstaat.

maar dit is wat mij verteld werd door hem en hij is een zeer provesionele spuiter met een eigen tunings team waar de gekste en meest verbluffende creatie's bij zitten.
hij adviseerde mij een ander product wat hij en z'n team ook altijd gebruiken voor op shows alleen ben ik ff de naam kwijt. ik zal m morgen ff bellen daarover en dan zal ik het in dit topic even vermelden.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

ff nog een keer onder de aandacht

Zijn toch nie tmaar 5 personen die hun auto wassen?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
cootjev6
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 498
Lid geworden op: 06 mar 2007, 14:04
Locatie: Omg Noord Holland

Bericht door cootjev6 »

nou... zoals beloofd heb ik m'n spuiter opgebeld om te vragen hoe die lijn die hij gebruikt heet ;)
zie hier:
http://www.protech.nl/

dit is echt wonderbaarlijk spul en heel erg goed voor de lak en dit product wordt ook bij poetsbedrijven etc. gebruikt.

voor de mensen die in zuid- en noordholland wonen is het misschien wel leuk om te weten dat m'n spuiter in april een demonstratie gaat geven op de open dag van z'n bedrijf.
http://www.tiesdetovenaar.nl/

@robert: lijkt mij toch ook niet nee :? met al die autofielen hier ;)
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

cootjev6 schreef:nou... zoals beloofd heb ik m'n spuiter opgebeld om te vragen hoe die lijn die hij gebruikt heet ;)
zie hier:
http://www.protech.nl/

dit is echt wonderbaarlijk spul en heel erg goed voor de lak en dit product wordt ook bij poetsbedrijven etc. gebruikt.

voor de mensen die in zuid- en noordholland wonen is het misschien wel leuk om te weten dat m'n spuiter in april een demonstratie gaat geven op de open dag van z'n bedrijf.
http://www.tiesdetovenaar.nl/

@robert: lijkt mij toch ook niet nee :? met al die autofielen hier ;)


ja hallo..

net zo iets als een ferrari gaan vergelijken met een ford...

protech behandeling kost? 500/600 euro oid.. kun je heel wat leuke poetsspullen voor kopen...

goed, het is een zeer intensieve en langdurende bescherming, maar beetje buiten proporties binnen de discussie die hier gevoerd wordt...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
M3nace
Pilot
Pilot
Berichten: 554
Lid geworden op: 25 jun 2007, 21:24

Bericht door M3nace »

turb het gaat om de producten zelf niet om de hele behandeling van hun ;)
Plaats reactie