Remolie

Denk hierbij aan bv ophanging, onderstel, remmen enz. enz.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Op de site van Kroonolie staat dat dot 5 te mengen is met dot 3 en 4.

Hoeveel remolie gaat het eigenlijk in een heel remsysteem??

Aangezien ik nieuwe remmen wil hebben binnen nu en een korte periode wil ik ook gelijk remolie helemaal verversen
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

laat em gewoon helemaal leegbloeden en vul em dan helemaal opnieuw bij met nieuwe olie...

en aan 1 zon blikje heb je meer als genoeg....
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
crazyarjan
Pilot
Pilot
Berichten: 591
Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
Locatie: leerdam

Bericht door crazyarjan »

Uhm vergeet niet dat dot 4 en 5.1 veel agressievere remvloeistoffen zijn..

er staat niet voor de kat zijn leuter dat er dot 3 in moet...
dus als je met zompige remleidingen zit na verloop van tijd.. weet je waar het aan ligt.
To finish first, first you have to finish!
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

crazyarjan schreef:Uhm vergeet niet dat dot 4 en 5.1 veel agressievere remvloeistoffen zijn..

er staat niet voor de kat zijn leuter dat er dot 3 in moet...
dus als je met zompige remleidingen zit na verloop van tijd.. weet je waar het aan ligt.


Hoe bedoel je dat arjan??

Als je deze vloeistof gebruikt moet je dan stalen remleidingen nemen??
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Hij bedoeld dat REMVLOEISTOF (en geen remolie) de rubbers
en leidingen kunnen oplossen of zacht maken,
dus dat houd in dat je uiteindelijk geen remmen meer hebt!!!!
Maar dot 4 kan er wel in, dit hebben wij er zelf ook inzitten
en dat geeft geen problemen!

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
crazyarjan
Pilot
Pilot
Berichten: 591
Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
Locatie: leerdam

Bericht door crazyarjan »

Ok.. ja OF ez daadwerkelijk oplossen door de dot4 remvloeistof weet ik niet..maar dat er eigenlijk niet voor gemakt zijn is me duidelijk..
maar wanneer er dot3 aangegeven staat doe ik het er maar in...

er zal vast wel een veiligheids marge in zitten.

Nu valt het mij op dat de meeste jappen 'slechts' dot 3 remvloeistof gebruiken..
Met het een vooruitstrevend (meerkleppen techniek en electronische injectie) en met het ander wat ouderwetser.. apart is dat..
To finish first, first you have to finish!
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Maar ik zie de reden niet om er geen dot 5 in te gooien als je toch stalen remleidingen neemt. Deze kunnen namelijk niet oplossen. (zoals ik begrepen heb)

Het verschil tussen dot 3 en 4 vind ik eigenlijk niet zo merkwaardig groot
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

ik rij met dot 5 rond en stalen remleidingen en ik heb tot op heden nog nergens last van gehad. Voor dat ik de dot 5 erin heb gedaan heb ik het hele remsysteem wel doorgespoeld.
Gebruikersavatar
crazyarjan
Pilot
Pilot
Berichten: 591
Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
Locatie: leerdam

Bericht door crazyarjan »

Je remslangen zijn overigens niet de enigste rubber onderdelen in het rem systeem...
neem ringen rondom de remzuigers. de wielremcilinders(trommels)
en de cupjes in je hoofdremcilinder..

Nou wil ik nog even zeggen dat met het kookpunt van je remvloeistof bij in goede staat verkerende remmen maar moeilijk te halen..

Heb daar laatst een stukje over gelezen in Auto en motortechniek..
Daar hebben ze op een alpenpas een afdaling van meer als 2000 meter gemaakt met de remmen erop en een constante daalsnelheid...
en daarbij de temperaturen van de remmen gemeten en de remvloeistof..
was een mooi stukje..
To finish first, first you have to finish!
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

crazyarjan schreef:Je remslangen zijn overigens niet de enigste rubber onderdelen in het rem systeem...
neem ringen rondom de remzuigers. de wielremcilinders(trommels)
en de cupjes in je hoofdremcilinder..

Nou wil ik nog even zeggen dat met het kookpunt van je remvloeistof bij in goede staat verkerende remmen maar moeilijk te halen..

Heb daar laatst een stukje over gelezen in Auto en motortechniek..
Daar hebben ze op een alpenpas een afdaling van meer als 2000 meter gemaakt met de remmen erop en een constante daalsnelheid...
en daarbij de temperaturen van de remmen gemeten en de remvloeistof..
was een mooi stukje..

:bier: :bier: :bier: zo dat scheelt weer wat type werk :bier:

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Plaats reactie