Niet aanslaan

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Mike
New member
New member
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 jun 2005, 21:09
Locatie: Lelystad

Niet aanslaan

Bericht door Mike »

Ik heb afgelopen weekend mijn koppakking vervangen. Dit heb ik gedaan omdat mijn auto steeds meer begon te roken. De compressie in de achterste cilinderrij was dan ook veel te laag(in alle drie de cilinders). Ik heb mn cilinderkop laten afvlakken en een nieuwe pakking gemonteerd.

Nu alles weer in elkaar gezet en geprobeerd te starten, dit ging behoorlijk moeizaam maar sloeg uiteindelijk aan. Toch merkte ik dat de auto niet lekker liep, ik merkte dat ie soms haperde, geef ik gas dan valt ie bijna uit, vol gas loopt de motor erg stotterend. Ook rookt hij nog behoorlijk (witte rook).

Tot ik vandaag weer verder wilde gaan maar de auto helemaal niet meer lopend kreeg.

Ik heb zelf het idee dat de distrubutieriem niet helemaal op tijd staat, alhoewel ik toch naar mijn weten alles goed had staan.
Zou het daardoor ook kunnen komen dat hij nog rookt.?
Heb mn compressie namelijk weer gemeten en deze kwam toch uit op de 175 lbs/in in alle cilinders. Ik zou zeggen dat ie daarmee toch zou moeten lopen!?

Voordat ik weer de db-riem ga nakijken wilde ik graag weten of jullie nog wat tips hebben!? Het wordt nou toch wel minder leuk :cry:
Gebruikersavatar
crazyarjan
Pilot
Pilot
Berichten: 591
Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
Locatie: leerdam

Bericht door crazyarjan »

Wat heb je nog meer vervangen? ik neem aan dat je je inlattspruitstukpakking ook gedaan hebt
heb je niet ergens een vacuumlek..
of de overbekende luchtslang van luchtmeter tot gasklephuis...?
Als je motor niet 1 keer lekker heeft gelopen kan dat je distributie zijn
en heb je je onsteking los gehad?.

als je nog meer hebt vervangen moet je dat ook maar ff doorgeven
alle beetjes helpen he ;)
To finish first, first you have to finish!
Gebruikersavatar
Mike
New member
New member
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 jun 2005, 21:09
Locatie: Lelystad

Bericht door Mike »

crazyarjan schreef:Wat heb je nog meer vervangen? ik neem aan dat je je inlattspruitstukpakking ook gedaan hebt
heb je niet ergens een vacuumlek..
of de overbekende luchtslang van luchtmeter tot gasklephuis...?
Als je motor niet 1 keer lekker heeft gelopen kan dat je distributie zijn
en heb je je onsteking los gehad?.

als je nog meer hebt vervangen moet je dat ook maar ff doorgeven
alle beetjes helpen he ;)


Ik heb gewoon alle pakking vervangen die nodig waren, kleppendekselpakking, spruitstuk inlaat, oliekeeringen op de nokkenas ect. De ontsteking is niet los geweest. Vacuum heb ik alles ook al nagekeken maar ik kan echt niks vinden, ook geen scheurtjes oid.

Als ik hem probeer te starten hoor je wel doffe ploffen uit de uitlaat komen. Plus wat ik ook opmerkte is dat mn inlaatspruitstuk erg heet werd toen hij wel liep. Weet niet of dit normaal is!? Wat mij ook opvalt is dat als ik mn gas indruk, hij wel de neiging heeft aan te slaan.

Zou het dan toch zo zijn dat de db-riem 1 a 2 tanden verschoven is?
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Weet je zeker dat je de nokkenassen op de juiste plek
terug hebt gezet?
Ik bedoel dat je niet de inlaatnokkenas met de uitlaatnokkenas
hebt verwisseld!!

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mike
New member
New member
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 jun 2005, 21:09
Locatie: Lelystad

Bericht door Mike »

martinenijenhuis schreef:Weet je zeker dat je de nokkenassen op de juiste plek
terug hebt gezet?
Ik bedoel dat je niet de inlaatnokkenas met de uitlaatnokkenas
hebt verwisseld!!

Groetjes M&M


Ik heb alleen de achterste cilinderrij open gehad. Hierbij is 1 nokkenas iets langer omdat er een tandwiel op moet. Lijkt mij dat dit wel goed zit toch?
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

Klinkt toch naar mijn idee op een nokkenas die niet op tijd staat...
Onvolledige verbranding, omdat je kleppen nog niet goed staan tijdens de vonk..
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Heeft de auto nog wel vermogen? Als de tandriem verkeerd staat heb je nauwelijks vermogen is meteen merkbaar.Word de motor snel erg heet? dan is er misschien spraken van valse lucht.Hoe loopt de motor? schud hij dan erg? wel vreemd. Maar hou ons op de hoogte ik ben ook erg benieuwd wat de oorzaak is.
*Technical service Mazda mx-3.*
brouce36
New member
New member
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 jun 2004, 18:19
Locatie: antwerpen

Bericht door brouce36 »

de myne heeft ook eens zo raar gedaan en toen was het een stekkertje achter de stroomverdeler dat er niet goed opzat . het duurde 2 weken voor ik dat door had en ik had het byna opgegeven . stom he
Gebruikersavatar
Mike
New member
New member
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 jun 2005, 21:09
Locatie: Lelystad

Bericht door Mike »

ik ben vandaag maar even gaan kijken of de db-riem op tijd stond. bij beide nokkenassen stonden ze echt op de tand goed.

Toen de motor startte schudde hij wel ff heel erg wat daarna weg was. Ik liet hem daarna ff stationair lopen, omdat olie/koelvloeistof was vervangen. Het leek mij beter om hem ff stationair te laten lopen.
De volgende dag liep ie wel, maar het leek alsof hij soms oversloeg. Later op de dag startte hij dus helemaal niet meer. Motor wordt niet veel sneller heet dan normaal. Maar viel mij op dat het inlaatspruitstuk erg heet was.

Zou de cilinderkop op de een of andere manier niet goed erop zitten zodat hij koelvloeistof in 1 cilinder lekt?
Hij rookte immers nog behoorlijk, witte rook...dus neem aan koelvloeistof?

Enige optie is dan om alles weer eraf te halen, het is alleen zo een tijd rovend karwei :evil:

Ik begin een beetje radeloos te worden :?

@brouce36
liep je auto daarvoor wel? Die van mij heeft gelopen maar had er daarna dus geen zin meer in.
Gebruikersavatar
crazyarjan
Pilot
Pilot
Berichten: 591
Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
Locatie: leerdam

Bericht door crazyarjan »

Mischien een vreemde vraag... maar weet je wel zeker dat je je cilinderkoppakking er wel goed op heb gelegd.. kan misschien zijn dat hij ee kanaal heeft afgesloten omdat ie verkeerd om lag..
ik heb zelf nooit zo'n kop eraf gehad dus weet niet hoe die pakking eruit ziet.
meestal staat er op de pakking wat de bovenkant is....

ja ik denk dat je even bij jezelf te raden moet gaan wat je los hebt gemaakt om bij de cilinderkop te komen v.b. alles goed schoongemaakt, stekkerverbindingen e.d.
veel succes..
To finish first, first you have to finish!
Plaats reactie