kat-vervanger.

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

stimpy
New member
New member
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 jan 2004, 13:46
Locatie: omg r'dam

kat-vervanger.

Bericht door stimpy »

Hoi,
Hoe duur is nou zo'n kat-vervanger?? Ik kan ze voor 80 Eurie kopen en dan zijn ze van rvs.
beginner
skielder
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 290
Lid geworden op: 01 dec 2003, 18:15
Locatie: den helder

Bericht door skielder »

80 - 90 euro kosten rvs katvervangers wel zo;n beetje

stalen zo rond de 60 -70 euro d8 ik
MX-3 Racer
New member
New member
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jun 2004, 00:36
Locatie: Rotterdam

Bericht door MX-3 Racer »

Hallo iedereen ik ben nieuw mijn adilson mijn beroep is systeembeheerder ik heb ook een mx3 1.8 v6 nou hoor ik al best wel veel over kat vervangen maar wat zijn de nadelen en voordelen :D
I Wanna go faster
mx almere
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1788
Lid geworden op: 24 mei 2004, 13:52
Locatie: Almere

Bericht door mx almere »

Je krijgt meer uitlaatgeluid, en dat is een voordeel als je een slechte muzieksmaak hebt of bejaarden van het zebrapad wil jagen.

Je krijgt iets meer vermogen, lijkt me eigenlijk ook wel een voordeel.

Je loopt de kans op trillingen (resonantie) in de auto, de kat zit onder de bestuurdersstoel.

Tenzij je een van de eerste mx-3's hebt kom je zonder kat niet door de APK, omdat je aan bepaalde emissie eisen moet voldoen. Je moet dus voor elke keuring de kat er weer op (laten) zetten.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Even een oud topic opgevist,

Katvervangers...Op jeroentje staat alleen voor 4 cilinder 1.8 Verder staatin het mod menu iets over een clio 16v?? is dit dezelfde katvervanger of hoe moet ik dat zien?

En wat is nou precies het verschil tussen twisted en normaal....Een zegt twisted beter ander weer niet
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
goeree
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 feb 2005, 19:42

Bericht door goeree »

keb er van het weekend zelf 1 gemaakt , en het geluid vind ik egt super :lol: en voor me gevoel trekt ie beter door
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

goeree schreef:keb er van het weekend zelf 1 gemaakt , en het geluid vind ik egt super :lol: en voor me gevoel trekt ie beter door


Ik zie dat je er graag nog 1 wilt maken 8)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Arjan
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 jul 2004, 23:52
Locatie: Brabant

Bericht door Arjan »

WitteFinish schreef:
goeree schreef:keb er van het weekend zelf 1 gemaakt , en het geluid vind ik egt super :lol: en voor me gevoel trekt ie beter door


Ik zie dat je er graag nog 1 wilt maken 8)


haha een eigen beunhaas custom made kat vervanger bedrijf.. de tuning wereld word steeds gekker :mrgreen:
Gebruikersavatar
goeree
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 feb 2005, 19:42

Bericht door goeree »

tjsa ik wil er zo 1tje voor je maken hoor is niet so een probleem , maar ik had ffies een vraagie ik heb nu als ik gewoon in ze vrij gas geef en dan gas los en weer vol op het gas, dat er een knal uit me pijp komt :lol: het klinkt wel zeer bruut iedereen kijkt om , maar hebben meer mensen dat eigenlijk ? en is het schadelijk ?
Gebruikersavatar
cristof19
Pilot
Pilot
Berichten: 616
Lid geworden op: 26 jul 2004, 12:04
Locatie: Belgie

Bericht door cristof19 »

ik had het alleen toen men blok naar de klote was. waaronder men cilinderkoppakking en een klep die gebarsten was. nu met het nieuwe blok heb ik het nimmer.
dus dat wil zeggen dat er bij jou op de een of andere manier naft in je uitlaat komt. wanneer het bij een injectie eigenlijk niet zou mogen.
i live my life for a mx-3
Plaats reactie