Teller platen

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Plaats reactie
arno_mx3
New member
New member
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jan 2004, 08:48
Locatie: Breda

Teller platen

Bericht door arno_mx3 »

Hallo Marcel

Ik heb gezien dat jij je teller platen wit gemaakt heb (heel mooi)
Dat wil ik dit weekend ook gaan doen... nu heb ik dat plaatje gedownload en nu wil ik het gaan uitprinten met een Laserprinter op een fotovelletje.

Maar hoe verder ik denk dat je de originele eraf moet halen...
En hoe zit het dan met de lichen als je die aanzet..? Welke kleur word het dan en is het nog wel goed doorschijnent.

Ik hoor van je Groeten Arno
Qinx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 dec 2003, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Qinx »

Ik ga even af op de platen die ik heb ontvangen die uit een MX-3 komen, en de ervaringen die ik heb met de mazda 323f.

De platen zijn aan de achterkant gekleurd waardoor je een bepaalde lichtverdeling krijgt. Omdat het doorschijnende gedeelte alleen de letters en cijfers betreft lijkt het daardoor een egaal geheel.

Helaas, als je witte platen monteerd, hebben ze meestal die tekening niet aan de achterkant. Omdat dan ook nog eens de cijfers en letters juist zo'n beetje het enige is dat NIET oplicht, zie je heel erg waar de lampjes zitten. Dat kun je bij een BG wat verminderen door de verlichting van het dashbord wat lager te zetten, maar het blijft behelpen.

Als je toch zelf de print outs maakt is het misschien de moeite waard om er wat meer tijd in te steken. Scan zelf je platen in, maar dan ook de achterkant (op precies dezelfde grote natuurlijk. met die twee velletjes op mekaar zou de lichtverdeling weer goed KUNNEN zijn, maar ik geen geen garantie: het grootste probleem is dat er nu een veel groter vlak licht uit straalt, dus wordt het heel moeilijk om het zo netjes te krijgen als wanneer het van de fabriek komt.

bij een 323f kun je er dan nog op gokken dat er genoeg licht van boven komt, en de platn zelf niet licht doorlatend te maken (dor ze bv op de originele platen te leggen). ik weet niet of dit bij een MX-3 ook werkt.

Komt daarna nog de kleur van de verlichting. Die is redelijk simpel te veranderen: de kleur komt voornamelijk van kleine gekleurde hoesjes die om de lampjes zitten, en die je kunt verwijderen of vervangen door hoesjes in een andere kleur (ik heb ze al in geel rood en blauw gezien).
arno_mx3
New member
New member
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jan 2004, 08:48
Locatie: Breda

Bericht door arno_mx3 »

Oke bedankt dus als ik het begrijp zie ik als ik ze er zo op doe dus heel veel licht en doorschijnende lampjes en geen blauwe cijfers :(

Maar als ik de teller achtergrond 2 of 3x dubbel doe en dan wel de cijfers uit snij wel alles goed maybe....

Groeten Arno
Qinx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 dec 2003, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Qinx »

Als je zoveel geduld hebt, dan wel. Alleen dan zou ik het naar het volgende level halen: Maak dat dikkere foto papier na het printen aa de achterkant zwart, zodat het niet langer lichtdoorlatend is, of in ieder geval een stuk minder. Snij dan de cijfers, letters en streepjes uit. Plak het geheel op blauw papier (als ze het hebben: blauw fotopapier oid, moet wel lichtdoorlatend zijn), en knip de platen uit.

Je hebt nu witte, stevige platen, met blauwe letters. Met licht aan zouden de platen dan niet op moeten lichten, alleen de cijfers en letters die je hebt uitgesneden.
arno_mx3
New member
New member
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jan 2004, 08:48
Locatie: Breda

Bericht door arno_mx3 »

Ja dat ga ik doen bedankt voor je hulp !

Het resultaat laat ik wel met een foto zien op mijn profiel.

Gr
Arno
Qinx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 dec 2003, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Qinx »

Let op: bovenstaande is wel een theorie hè!! :P
Plaats reactie