beetje een flashback..
tijdje terug rookte mn mx ook al enorm, is toen de tijd daarna stuk minder geworden, echter is het nu helemaal weer terug.
ik heb er een katvervanger onder gedaan, en jah, dat ding zat er toch niet voor niks, want rookt nu ongelovelijk veel
maar wat me opviel;
de eerste paar minuten rookte de auto niet echt ( stationair ook niks) maar als ik dan ga rijden, begint na een paar minuten de auto weer goed te roken.
is erg zichtbaar bij op/omlaag schakelen, en daarna bij opacceleren.
nu heb ik dus het idee dat het pas begint als de motor op druk begint te komen ( oliedruk)
dat knietje wat op de bovenkant van je voorste kleppendeksel zit, kan die evt niet goed meer zijn?
ik geloof dat die toch open gaat op het moment als er een overdruk is in het oliesysteem ( correct me if i am wrong) het slangetje gaat dan naar je inlaatspruitstuk waar de overdruk ( met evt iets olie) in het verbrandingsproces terecht komt.
stel nu dat die defect is, en altijd maar openstaat, kan de olie dan niet op die manier verbranden?
ik zal iig de kat terugplaatsen, dat is een hele verbetering, maar wil tot dat ik de KLZE swap ga doen ( nog maandje of wat) nog wel normaal kunnen rijden met mn mx.
het is echt beschamend om hier rond te rijden, het zijn echt complete wolken rook.
kleprubbers zijn 6.000 km terug vervangen, dus die kunnen haast niet verrot zijn lijkt mij
iemand een idee... moet nog maandje ongeveer uitzingen, maar ben beetje ten einde raad...

EDIT:
ja, koppakking is ook nog een optie, maar koelvloeistof gaat haast niks uit..