enorm pk verlies,....
Moderator: Moderators
enorm pk verlies,....
Al een tijdje had ik het vermoeden dat mijn mx-sje niet de kracht had die hij zou moeten hebben. Het optrekken verloopt wat stroef en laatst had ik zelfs last om een 1400 ford fiestatje bij te blijven.
dus de auto maar eens op de testbank geplaatst,......
ik heb me toen rot geschrokken:
88PK op de krukas ( bij ong 5000toeren)
70pk op de banden
en een max koppel van 140 bij 2500 toeren
BTW ik spreek over mijn 1.8 V6
Ondertussen ben ik al zover:
brandstofmengsel, CO uitstoot, en benzine toevoer is OK
alle electronica in de motor is ook in orde
de auto loopt op zich nog zeer soepel
bougies zijn vervangen,.....
Met andere woorden ik wordt er GEK van
iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn, iemand beweerde de distributieriem of het uitlaatspruitstuk,... garagisten staan zelf voor een raadsel
dus de auto maar eens op de testbank geplaatst,......
ik heb me toen rot geschrokken:
88PK op de krukas ( bij ong 5000toeren)
70pk op de banden
en een max koppel van 140 bij 2500 toeren
BTW ik spreek over mijn 1.8 V6
Ondertussen ben ik al zover:
brandstofmengsel, CO uitstoot, en benzine toevoer is OK
alle electronica in de motor is ook in orde
de auto loopt op zich nog zeer soepel
bougies zijn vervangen,.....
Met andere woorden ik wordt er GEK van
iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn, iemand beweerde de distributieriem of het uitlaatspruitstuk,... garagisten staan zelf voor een raadsel
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- turbulence
- Super-Pilot
- Contacteer:
pardon?? dat zijn geen leuke cijfers...
kan idd een probleem van bovenstaande zijn. de auto kan dan in de failsafe stand gaan rijden, en jah dan loopt alles niet zo lekker meer...
zou em eens bij de dealer laten uitlezen, kijken welke foutcodes naar voren komen..
ps; heb je em laten controleren bij een mazda garage of gewoon universele garage? zou wel dom wezen dat ze bij mazda garage niet eens getracht hebben de auto uit te lezen
kan idd een probleem van bovenstaande zijn. de auto kan dan in de failsafe stand gaan rijden, en jah dan loopt alles niet zo lekker meer...
zou em eens bij de dealer laten uitlezen, kijken welke foutcodes naar voren komen..
ps; heb je em laten controleren bij een mazda garage of gewoon universele garage? zou wel dom wezen dat ze bij mazda garage niet eens getracht hebben de auto uit te lezen
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
de auto werd al uitgelezen door een mazda garage en daar kwamen geen fouten naar voren, heb ondertussen ook de luchtfilter gecontroleerd (is trouwens nog de originele) en de luchtmassameter is ook in orde,...
volgende stap, een nieuwe distributieriem en daarna de volledige uitlaat eens uitpluizen van kat tot uitlaatspruitstuk, mss is er ergens een slechte doorgang???
moest trouwens wel 50km omrijden om een deftige garage te vinden, mijn vaste mazdadealer beweerde dat dit "normaal" was. Of het was door mijn 17" velgen. En op mijn fiesta verhaaltje wist hij het volgende antwoord" 1400 rijden veel beter, sneller dan 1800,.....da is volkomen normaal dat i van je wegrijd
LOL kerel is goed gek, hij denk dat ik van pluto kom zeker..
daar zien ze mij niet meer terug
volgende stap, een nieuwe distributieriem en daarna de volledige uitlaat eens uitpluizen van kat tot uitlaatspruitstuk, mss is er ergens een slechte doorgang???
moest trouwens wel 50km omrijden om een deftige garage te vinden, mijn vaste mazdadealer beweerde dat dit "normaal" was. Of het was door mijn 17" velgen. En op mijn fiesta verhaaltje wist hij het volgende antwoord" 1400 rijden veel beter, sneller dan 1800,.....da is volkomen normaal dat i van je wegrijd
LOL kerel is goed gek, hij denk dat ik van pluto kom zeker..
daar zien ze mij niet meer terug
- martinenijenhuis
- Super-Pilot