Het probleem is als volgt:

Het linker gedeelte wat je ziet zit met een paar bouten vast in de onderplaat, je schakelpook hangt daar met rubber in. Na verloop van tijd droogt het rubber uit en breekt. Je kan dat zien in de rode cirkel.
Het probleem dat je krijgt is dat de schakelpook een centimeter of 10-15 omlaag valt totdat de stang (rechtsonder op de foto) op de uitlaat blijft hangen. Je kan ermee rijden, maar het schakelt erg **** en er komt veel geluid en warmte je auto binnen.
Ik heb dit probleem ook gehad (nog wel vlak voordat ik naar de Kothen meet in duitsland ging) en heb dit opgelost door een ander rubber. Maar dit is een tijdelijke oplossing, want de rubbers houden het gewoon uiteindelijk niet.
Nu heeft in de US iemand een oplossing ervoor bedacht, namelijk dit beugeltje:

Hier is het geinstalleerd:

Nadeel: Je krijgt mogelijk iets meer trillingen op je schakelpook.
Het installeren is het boren van een gat door de bodemplaat en dan de beugel met bout en moer vastzetten.
Als het goed is wordt er vanuit mx-3.com een groupbuy opgestart waar de beugeltjes verkocht worden voor 28 dollar. Ik ga er ook een bestellen, en wil eventueel ook wel voor anderen mee bestellen zodat we kunnen besparen op verzendkosten. Wie heeft er interesse?