Pagina 1 van 1

zou dit werken?

Geplaatst: 01 sep 2005, 12:23
door Semtex
http://www.turbonator.com/index.html?id=adWordsMazda

ziet er wel apart uit en kost inc verzenden 94 dollar
maar zullen de prestaties haalbaar zijn?

Geplaatst: 01 sep 2005, 12:25
door Qinx
Nee, dit werkt niet, dit is pure afzetterij. If anything, *kost* het vermogen omdat je nu, naast de auto, ook nog het ventilatortje aan moet drijven.

Geplaatst: 01 sep 2005, 12:30
door Semtex
weer wat geleerd :)

Geplaatst: 01 sep 2005, 20:07
door crazyarjan
Als dat echt zo'n vermogens winst oplevert... waarom hadden ze dat dan niet eerder bedacht...

dus afzetterrij

Geplaatst: 01 sep 2005, 20:12
door Marcel_mx3
Het is wel eerder bedacht toen hete hij de cyclone...

Opzich kan ik me best voorstellen dat je een betere verbranding zou kunnen krijgen als je een lucht werveling zou krijgen in de verbrandings kamer.

Echter zal het tijds verschil van ontbranding denk ik maar micro seconden zijn.. winst?

Verder word die cyclone of hoe hij dan ook nu heet, in de luchtslag aangebracht..

Dan zal ongetwijveld de lucht gaan wervelen.., maar dan moet het nog door het gasklephuis heen, langs de klep zelf, en vervolgens door het inlaatspruitstuk heen...
en als deze dan verdeeld is over 6 cilinders, en via de kleppen naar binnen komt kan daar toch nooit iets van over zijn...

Kortom, ik geloof er geen ruk van..

Geplaatst: 02 sep 2005, 17:18
door MarcX3
misschien levert t wat op bij een carburateur dat t beter vermengt maar bij de mx is alles door de comp geregeld (VRIS bv) dus een vrije doorlaat word zoals Marcel al zegt door de kleppen in de inlaat tegengehouden en de werveling vernietigt maar bij een carb ben ik eigenlijk wel benieuwd wat t resultaat is

Geplaatst: 25 feb 2006, 13:48
door ro
NEE werkt absoluut NIET!!!

een maatje van me heeft het op zijn calibra..
het werkt alleen in je voordeel als je voor L*L wilt staan