Pagina 2 van 4

Geplaatst: 31 aug 2005, 03:51
door bramx3
i know , verschil moet er zijn he ;)

Geplaatst: 31 aug 2005, 04:30
door RazorMX-3
Zo is dat :bier:

Geplaatst: 31 aug 2005, 05:27
door mx3freak
RazorMX-3 schreef:En die jij laat zien Tupke zijn alleen geboord. Ik wilde persé geboord en gegroefd ;)


tja... maar om nou voor het 3-voudige van de prijs alleen een paar groeven erin te hebben...

ieder zijn ding natuurlijk, maar ik heb voor de brakemax gekozen...

Geplaatst: 31 aug 2005, 09:56
door Marcel_mx3
tupke schreef:
Marcel_mx3 schreef:Maar dat zijn orginele schijven toch...

brakemax-sport-remschijfset Voorzijde 2 wiele 135.66 set
Afbeelding


Je hebt gelijk... ik zat verkeerd te kijken...

Wel jammer dat ze op deze site alleen vented hebben voor de voor-as,
en ik heb nu de achteras nodig... :)

Geplaatst: 31 aug 2005, 11:35
door RazorMX-3
tja... maar om nou voor het 3-voudige van de prijs alleen een paar groeven erin te hebben



Ik had er ook remblokken bij. Ik had ook de keus uit alleen geboorde en dan was het 89 euri per schijf, die ik heb zijn 118 (wel ex BTW).

Maar ik heb ze er nu onder zitten, en ik ben er echt heel blij mee. dadelijk ff lekker gaan inrijden en een paar pics maken.

Geplaatst: 12 sep 2005, 20:41
door turbulence
om even in te haken op remmen e.d

kwam van de week een raar iets tegen tijdens het remmen..

zoals denk ik de meeste van ons gebruik ik mn rechterpoot om te remmen.

echter zat ik een beetje te spelen, en het viel me op dat als ik remde met mn linkervoet, en dan op de zijkant van het pedaal ( ipv vol met je hele voet) drukte de auto veel abrubter remde...

hoe kan dit? probeer het zelf anders ook maar eens of het bij jou ook zo is... dus met je linkervoet remmen, en dan net op het randje van het pedaal, aan de binnenkant vlak naast de koppeling...

Geplaatst: 12 sep 2005, 20:48
door Marcel_mx3
turbulence schreef:om even in te haken op remmen e.d

kwam van de week een raar iets tegen tijdens het remmen..

zoals denk ik de meeste van ons gebruik ik mn rechterpoot om te remmen.

echter zat ik een beetje te spelen, en het viel me op dat als ik remde met mn linkervoet, en dan op de zijkant van het pedaal ( ipv vol met je hele voet) drukte de auto veel abrubter remde...

hoe kan dit? probeer het zelf anders ook maar eens of het bij jou ook zo is... dus met je linkervoet remmen, en dan net op het randje van het pedaal, aan de binnenkant vlak naast de koppeling...


Met je linker voet heb je veel minder controle over dat pendaal....
De remdruk zal echt niet afhankelijk zijn van welke voet je op het pendaal drukt, en op welke plaats van het pendaal.

Het hele voetvlak zit op 1 stang welke de druk overbrengt, het is dus gewoon een kwestie van druk die je uit oefend...

Denk maar aan je eerste rijles... remde je toen de eerste keer ook niet veel te zacht, of te hard..?

Geplaatst: 12 sep 2005, 20:56
door martinenijenhuis
Idd meer hoeft er niet over gezegt te worden :mrgreen:

Groetjes M&M

Geplaatst: 12 sep 2005, 21:54
door RazorMX-3
misschien iemand die mij nog ff kan helpen met me remmen. Rechtsvoor piept ie bij mij. Het is alleen als ik rijd en dus niet rem heb ik een hele hoge piep. Als ik rem is het gelijk weg. Ik heb alle bewegende delen van de remklauw (zuiger enzo) helemaal ingespoten met siliconen spray, en de blokken en dergelijke heb ik helemaal ingesmeerd met bronsvet, dus eigenlijk zou ie niet mogen piepen, of heb ik het nu fout???
Of kan het piepen ook bij het inrijden horen???

Geplaatst: 13 sep 2005, 14:40
door Marcel_mx3
Meetal toch een teken dat de blokken op zijn....

Controleer ook bv of hij niet scheef is afgesleten (dus 1 kant kan er goed uit zien)

En uiteraard even beide blokken bekijken...