Pagina 1 van 4

ander motorblok plaatsen, wat nog meer doen?

Geplaatst: 10 aug 2005, 21:03
door turbulence
ok.

mijn motorblokje is dus niet goed meer. zoals het nu lijkt zijn de zuigerveren niet goed meer, of de koppakking lek.

omdat ik de auto dagelijks nodig ben plaatsen we er direct een ander blok in. om gezeur te voorkomen, en dan kan ik het andere blokje mooi rustig repareren en weer verkopen straks.

maar nu ga ik dus volgende week een blokje ophalen.

wat ik wil weten, wie heeft er tips om het motortje al wat ''beter'' te maken.

aangezien ik nog 4 weken de tijd heb om het blok een beetje te verbeteren ( dan plaatsen we hem pas) zoek ik dus goeie tips om het motortje wat te finetunen.

wat ik iig ga doen is:

* goeie set bougies
* goeie bougiekabels leggen
* Cold air intake maken

en wat kan ik evt doen met het motortje? aangezien het eruit ligt kan je overal makkelijk bij, dus wat is een optie?

ik hoor dingen als ''poorten polijsten'' kan dit zomaar, en zou dit een voordeeltje opleveren?

iemand anders nog heldere ideeen?

Geplaatst: 10 aug 2005, 21:09
door bramx3
is een kl-ze niet een leuke oplossing ?
zal niet veel meer geld kosten als je er een ander blok in legt.

wat ik wel gedaan heb met de swap ( kl-ze )
nieuwe koppelings set
distributie set
krukas kering
uitlaat (spruitstuk)pakkingen
bougies
olie filter
bak en motor olie .
en verder nog wat klein spul

Geplaatst: 10 aug 2005, 21:11
door martinenijenhuis
Distributieriem + andere snaren en spanrollen,
vaak wordt ook de waterpomp vervangen.

Groetjes M&M

Geplaatst: 10 aug 2005, 21:12
door bramx3
oeps , waterpomp vergeten erbij te zetten :oops:

Geplaatst: 10 aug 2005, 21:55
door turbulence
Tsja, kan goed blokje kopen voor 400 euro van bastian, KLZE wel stukkie duurder..

echter heb ik net een financiele meevaller getroffen kom ik achter, en is KLZE ineens een stuk aantrekkelijker.

maar levert bastian de KLZE motoren nog wel? aangezien ie ook gestopt is met inbouwen.

wat heeft het jou gekost tupke als ik vragen mag?

dus de hele reutemeteut ( gespecifieerd zou helemaal mooi zijn :mrgreen: )

dingen als distririem hoeft niet, die is 5.000 km terug al vervangen

Geplaatst: 10 aug 2005, 22:05
door bramx3
bastian levert bij mijn weten nog wel de blokjes ondanks dat ie stopt met inbouwen .

in de faq gedeelte staat een stuk door hyperman geschreven over hoe en wat .

denk dat je daar eventjes t beste kan kijken voor de info .
wil je nog wat weten kan je nog altijd hier vragen .
ben geen kl-ze specialist .
maar kan wel t een en ander der over vertellen ... :angel:

maar als de riemen net nieuw zijn , kun je deze omzetten .
maar zijn de spanrol en lagers dan ook vernieuwd ?
dit raad ik wel aan om deze dan te vernieuwen als t blok er toch uit ligt ;)

Geplaatst: 16 aug 2005, 21:37
door turbulence
ben nog even wat aan het inventarisen wat ik nog nodig ben.

zoek eigenlijk nog een goeie set bougies en nieuwe kabels.

waar kan ik de betere ''performance'' kabels/bougies krijgen?

Geplaatst: 17 aug 2005, 07:36
door mx3freak
atec tuning in ridderkerk..

Geplaatst: 17 aug 2005, 17:35
door turbulence
thanx, heb ze een mailtje gestuurd.

kreeg er ook eentje terug van limpex.

Een set bougiekabels kost 175,00 en de bougies 125,00.


damn, das 300 euro... boel geld vind ik het nog wel..

is het wel een goeie investering??

Geplaatst: 17 aug 2005, 18:16
door Marcel_mx3
ik heb net NGK iridium's gehaald bij korver automaterialen, die waren ook 104 euro inderdaad..

Duur geintje..

Of het een goede ivestering is weet ik niet zo goed,
Het werd mij na het rangen van de motor aangeraden, omdat dergelijke bougie's eenhogere hittegraad hebben.

Maar ik zou je bougie's iig pas vervangen als ze daar aan toe zijn,
en idem voor de kabels... maar dat is mijn mening..