Pagina 1 van 1

vraagje over diesel

Geplaatst: 30 jul 2005, 09:52
door dady
hoi,

sorry jongens even geen vraagje over de mx-3,....maar jullie zijn mijn laatste hoop

Een mede oprichter van mijn tuningclubje heeft als project een peugeot 405 getuned. IK heb hier enorm veel respect voor, vooral als je weet dat de originele wagen er echt niet uitzag. En er nu een echte "pimp" car rondrijd. (voor de geïntereseerden kun je hen bekijken op www.myst-x.be).
Nu is die wagen, hoe zouden jullie dit noemen, een "dieselboot" (1.9 diesel) Dus van eens lekker optrekken is er geen sprake. Hierdoor twijfelt hij om de wagen weg te maken, wat ik enorm zonde vind..

Daartoe zet ik hier een vraagje, aangezien jullie iets vrijer zijn in het tunen van motoren dan Belgïe hebben jullie mss een oplossing.
Een turbo steken is haast onmogelijk aangezien het motorblok de druk niet ankan.
Zou chippen, engineswap of zo een betere oplossing zijn?

p.s. had hij maar een mx gekocht,...... lol

Geplaatst: 30 jul 2005, 11:09
door Marcel_mx3
Sorry zeggen voor het stellen van vragen is niet nodig he... dat weet je nu toch wel, daar is het forum juist voor...

Even over de optie's die je noemt...,

Een engine swap kunnen we hier denk ik niet zo veel over zeggen... je zou een blok moeten vinden wat er in kan..
Het is per definitie altijd mogelijk, maar je zal uit moeten zoeken hoe makkelijk het is... daar is de prijs van afhankelijk.

Chippen geeft bij een diesel in ieder geval altijd meer vermogen als bij een benzine auto, al blijf ik zelf bij de stelling dat de prijs -- vermogen verhouding erg klein is..

Even over de turbo..., ik zou je toch eens kijken of je je hier wat beter over kan laten informeren.
Ik kan mij niet voor stellen dat er diesels zijn die niet sterk genoeg zijn om er een turbo op te bouwen.
Er zijn genoeg bedrijfen die gespecialiseerd zijn in het monteren van turbo systemen die je daar veel meer over kunnen vertellen.

Maar ik vraag hierbij ook meteen reactie aan de mede leden, een diesel die de druk van een turbo niet aan kan, mogelijk?

Geplaatst: 30 jul 2005, 14:35
door goeree
volgens mij zijn het allemaal de zelde blokken alleen 1 met turbo en 1 zonder turbo ,

Geplaatst: 30 jul 2005, 19:08
door martinenijenhuis
Om de druk aan te kunnen, gaat het om de compressie verhouding,
als deze te hoog is wordt bijv o.a de koppakking
er tussenuit gedrukt!
O.a. daarom zijn turbo motoren altijd laagcompressie motoren ;)

Groetjes M&M

Geplaatst: 30 jul 2005, 21:04
door xedos
Chippen geeft bij een diesel in ieder geval altijd meer vermogen als bij een benzine auto, Alleen als het een diesel MET turbo betreft maar dat geld ook voor benzine motoren met turbo. Ik moet regelmatig regelapp. uit audi's met dikke TDI'S halen en die laten verzenden naar PON die dan een andere chip erinzette. En ik vervolgens weer het regelapp.monteer en dan.. ff proefrijde!! :shock:

Geplaatst: 31 jul 2005, 10:57
door crazyarjan
Chippen is denk ik geen optie..
aangezien een 405 een tamelijk oude auto is en er waarschijnlijk nergens een chip te vinden is........

die zal wel een rotodieselpomp hebben en deze zijn gewoon mechanisch

misschien kan je de opbrengst wat verhogen vd pomp
wat wel problemen geeft bij de roetmeting...(te hoog roet en op een hoop lopen)

kan je beter zoeken naar een 1.9 turbo motor met niet teveel km's
of een 1.9 turbo reviseren... maar dat gaat een hoop euri's kosten
en ik vraag me af of die auto dat waard is gezien de leeftijd.....

anders zou je een 405 m16 moeten zoeken en alle gepimpte onderdelen overzetten voor zover dat mogelijk is