Pagina 1 van 3

Motorblok zeer vet carterontluchting misschien?

Geplaatst: 19 jul 2005, 22:31
door MarcX3
Vandaag heb ik de scharnierpunt van de versnellingspook van mn mx doorgesmeert en viel t opeens op dat voor de onderkant zeer vet was en dat er olie op de grond lag :cry: de 8erkant van t blok v6 is helemaal zwart tot (volgens mij, lastig te zien) boven de koppakking :blink:
nu is mn vraag gooit de v6 als er teveel olie in zit t eruit of verbrand die t, zaterdag heb ik m opgehaald en gepeilt (eerst gepeilt natuurlijk) maar zat een dikke centimeter boven max, nu is die halfvol de koelvloeistof is normaal peil is constant voor zover ik t kan beoordelen. en lekt volgens mij aan de distributiezijde van de auto alleen aan de achterkant (raamzijde) de voorkant is heel iets vettig en in t midden droog en schoon
weet iemand dit en wat er boven de koppakking zit?

Sorry ben lastig hoop dak niet meer problemen krijg :roll:

Alvast bedankt Marc

Geplaatst: 20 jul 2005, 11:50
door Bastian mx-3
Best kans dat het je achterste kleppendekselpakking is.

Bastian

Geplaatst: 20 jul 2005, 16:32
door Marcel_mx3
Je hebt niet echt geluk met deze koop he....

Is het niet goedkoper van mx te gaan wisselen..?

Geplaatst: 20 jul 2005, 17:29
door mx almere
Marcel_mx3 schreef:Je hebt niet echt geluk met deze koop he....

Is het niet goedkoper van mx te gaan wisselen..?


Die gedachte was bij mij ook al langs geflitst, maar ik wou het niet zeggen.

Geplaatst: 20 jul 2005, 19:45
door xedos
Als er te veel olie in je blok zit dan loopt de druk op en kan het gebeuren dat dat dan via een zwakke plek eruit gegooit word.Achterste klepdekselpakking zit boven je koppakking dus ben bang dat die lekt.Zou beginne met het eruit laten lopen van het te veel aan olie! Ik heb eventueel wel tijd voor je om je klepdekselpakkingen te vervangen. ;)

Geplaatst: 20 jul 2005, 20:17
door MarcX3
Ik zit ook al te twijfelen aan de koop maar als t hierbij blijft is t goed verwacht ook niet meer problemen en alle mx-en die hier in de buurt staan zijn of met veel km (die ik nu heb 170000 en de motor 85000) of staan bij de dealers voor schandalige bedragen , de koppakking kan ik wel ff controleren die is namelijk in 2003 vervangen door imitatie samen met de kop (de rekeningen zitten er nog bij) dus kan zijn dat ze m te hard aangedraaid hebben, Bedankt Xedos voor t aanbieden van t wisselen v/d pakking. ik hou t in gedachten!

Geplaatst: 20 jul 2005, 21:06
door crazyarjan
Ik sluit me bij xedos aan

Wel handig als de club monteurs het eens zijn
:)

Geplaatst: 20 jul 2005, 21:08
door MarcX3
Duim maar voor me, ik heb net ff gekeken en t peil was gewoon vol (peilen 45 min nadat je gereden hebt is niet verstandig bij een v6 blijkbaar) en er liep een oliespoortje van de hoek van de dekselpakking
(2 boutjes aan de zijkant bij een soort lager of zoiets denk v de nokkenas) heb ik iets aangedraaid met een heel kort sleuteltje en de achterste kon ik erg makkelijk verdraaien dik een halve slag zonder noemenswaardige weerstand en de voorste een klein stukje heb ze niet flink vast getrokken gewoon aan is aan dus ik denk en hoop dat dit t is :)

Geplaatst: 20 jul 2005, 22:34
door martinenijenhuis
Ik lees net dat het een imitatie pakking is?
De imitatie kleppendekselpakkingen gaan altijd lekken,
deze zijn te dun.
Dus bij vervanging, altijd voor origineel gaan.
Als pakkingen gaan lekken, blijven ze meestal ook lekken
na het aandraaien van de boutjes.

Groetjes M&M

Geplaatst: 20 jul 2005, 22:44
door MarcX3
Ik wacht wel af want de andere pakking heeft een zweetrandje maar is erg minimaal.

In ieder geval iedereen bedankt :)