Stuurstangkogel

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
angelusz
New member
New member
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jun 2005, 14:05

Stuurstangkogel

Bericht door angelusz »

Hoi,
Ik ging van het weekend naar kwik fit omdat ik twee lekke voorbanden had. Toen ik daar stond vertelden zijn mij vrolijk dat ik rechtsvoor een kapotte stuurstangkogel had en dat die dringend vervangen moest worden. Nou vind ik dat niet erg. Alleen zij de persoon dat ik niet meer moest doorrijden met de auto omdat dat leversgevaarlijk was. Nou vroeg ik mij af in hoeverre dat zo is, ik heb de auto nl dagelijks nodig dus kan hem echt niet laten staan totdat hij gemaakt wordt (tenzij het echt levensgevaarlijk is)
RazorMX-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 jul 2004, 19:34
Locatie: Huissen

Bericht door RazorMX-3 »

Nou als die kogel eruit schiet heb je een wiel wat niet echt meer wil sturen, dus is het levensgevaarlijk jah. Ik had ook twee kogels waar een beetje slijtage op zat, dus heb ik ze maar gelijk vervangen.
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Dan moet die kogel wel heel erg veel speling gehad hebben. Lijkt me stug want dan had je toch wel iets gemerkt of niet?
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
crazyarjan
Pilot
Pilot
Berichten: 591
Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
Locatie: leerdam

Bericht door crazyarjan »

ja ben het met xedos eens

Als hij het als levensgevaarlijk omschrijft dan lijkt het me stug dat je dat niet gevoel of gehoord hebt
To finish first, first you have to finish!
angelusz
New member
New member
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jun 2005, 14:05

Bericht door angelusz »

ik hoor inderdaad weinig. Het verhaal deed overkomen alsof net als bij de formule 1 je wiel in een keer kan afbreken zonder dat je iets merkt. Dit wilde ik hier op het forum verifiëren
Plaats reactie