Op verzoek: Camco RS-680 inbouwen in een MX-3

Uitleg over veel gestelde vragen, en "How to's".
Plaats hier uw bericht in overleg met een Moderator

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

Heb met inbouwen even een probleempje...

Het rode draadje van de 7p stekker moet volgens de beschrijving op de + van het olie lampje komen..?

Nu zit het geel/rode draadje bij mij zowiezo niet in de verticale stekker zoals beschreven maar in de horizontale stekker achter de benzine meter..
Dit vind ik vreemd want ik dacht dat bij de v6 het dash identiek is ongeacht het bouwjaar?

Maar goed even gekeken waar het spoor naar toe loopt en die komt inderdaad uit bij het olie lampje... (welke overgens ook links naast de benzine meter..)

Nu werkt mijn afstand-start systeempje niet, de auto slaat na een aantal sec. af en gaat meteen weer over nieuw proberen te starten

In de beschrijving staat dat je de plus van de olie sensor af moet halen, daar deze een 12volt signaal geeft wanneer de auto is gestart.

Echter zou ik denken dat je juist geen 12volt hebt staan bij het lampje na een suc6volle start, omdat als je auto gestart is het olie lampje toch juist uit moet gaan ipv aan?

Iemand een suggestie?
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Shocksensor een heeeel stuk lager zetten.

Vervolgens nog even de massa's en 12v controleren
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

(Het kan natuurlijk wel dat de oliedruk sensor normaly closed is... en wanneer er druk staat er dus geen stroom loopt, dus 12 volt staat..)


Wittefinish waarom zeg je shoksensor lager zetten?

12Volt en massa zijn prima..., bijde lopen direct naar de accu toe ipv achter de radio..
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

Ik denk dat ik het al weet...
Ik heb het even nagemeten en uiteraard had tiga gelijk over het olie lampje :)

Echter slaat hij wel vrij direct af, ik heb het idee dat er in mijn sleutel een chip zit...
Je kunt in de sleutel een klein vakje open wippen met je nagel en daar zit een een of ander wit dingetje in...

Of zijn er meer mensen die dit hebben, waarbij het alarm wel goed start..?
aggressor
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2040
Lid geworden op: 26 jan 2005, 12:50
Locatie: leiden

Bericht door aggressor »

ik weet dat sommige mx-jes een automatische startonderbreker in hun sleutel hebben zitten.
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

Ja en dat heb ik weer natuurlijk.....

Dat werkt trouwens wel erg goed hoor..., zo krijg ik hem zelf niet eens aan :)
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Als je shocksensor te hoog staat, krijgt je auto bij automatische start meteen allemaal die trillingen te verwerken, deze werken dus weer door op die sensor.

Als je hem lager zet gaat ie tenminste hierbij niet af.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

je moet wel degelijk de plus van t olie lampje hebben ...
anders moet je de lijnen op de printplaat na lopen om t zeker te weten .
hoef je niet te vertellen wat plus of min is , dat zie je zo wel ;)
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

tupke schreef:je moet wel degelijk de plus van t olie lampje hebben ...
anders moet je de lijnen op de printplaat na lopen om t zeker te weten .
hoef je niet te vertellen wat plus of min is , dat zie je zo wel ;)


Klopt ook... ik zat stom te denken...
Zelfs bij een electromonteur krijg je de gedachte spinsels dat een lampje brand als er 12volt staat.. en uit gaat als die er niet meer staat :)

Maar in werkelijkheid is bij een lampje dat uit is het circuit onderbroken dus de stroom = 0A waardoor er dus geen spannings verlies over het lampie staat.. en dussss 12volt..
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

Zo het alarm zit er in..., (alleen nog steeds de shocksensor niet op het raam gedaan.... (twijfel nog steeds))

Ik heb ook van het oude alarm meteen de motorkap en de kofferklep er op aangesloten..
Ook zat er nog een tilt sensor in (als hij op een krik word gezet) dus die heb ik er ook bij gedaan :)

Ik heb trouwens gewoon alles aangesloten, ook de start onderbreker,
en ook dat je deuren opslot gaan tijdens het rijden..

Opzich is dat trouwens helemaal niet zo irritant aangezien ze meteen van het slot af gaan zodra je je sleutel weer van het contact af draaid...
Gesloten