Op verzoek: Camco RS-680 inbouwen in een MX-3

Uitleg over veel gestelde vragen, en "How to's".
Plaats hier uw bericht in overleg met een Moderator

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Tiga
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 490
Lid geworden op: 09 mar 2004, 03:02
Locatie: Groningen
Contacteer:

Op verzoek: Camco RS-680 inbouwen in een MX-3

Bericht door Tiga »

Op veler verzoek hier een uitleg van hoe je een camco dragon-680 alarm inbouwt in een mx-3 incl. startmodule. (Denk dat 95% ook van toepassing zal zijn voor de prostar)

Een goede voorbereiding is het halve werk. Dus gaan we eerst de draden die we niet nodig hebben lekker afknippen dichtbij de stekker.
Wat houden we dan over:
Stekker 12P
Afbeelding

Zoals te zien is heb ik de negatieve schakeldraden(oranje en oranje/zwart) voor de deurmoter alvast verbonden met de massa draad(zwart) van het alarm.
Hetzelfde heb ik gedaan met de 12V(rood) en de positieve draden van deurmoter(geel en geel/zwart)
Verder hebben we 2 bruine draden die gaan richting zekeringskast(daarover later meer), een witte en wit/zwarte draad( lock en unlock) die worden verbonden met de 2 draden van het motertje in de bestuurdersdeur (die moet apart gekocht worden...zit er standaard dus niet in) en last but not least een mooie paarse draad die richting moterblok gaat.

Stekker 7P
Afbeelding
Hier hebben we een zwarte draad (gaat naar handrem in de middenconsole), een rooie (gaat naar dashboard), een blauwe (gaat naar de zekeringskast) en een witte (die gaat richting radio)

Give me POWER
Afbeelding

Omdat ik de alarmmodule achter de radio ga plaatsen bovenop de ecu is het gemakkelijk om de stroom ook achter de radio vandaan te halen.
Welke draden gaan hierheen? Als eerst de rooie draad van stekker 12P. Dit is de continu 12V draad. Die sluit je aan op de gele draad die naar de radio loopt.
De andere draad die je hier aansluit is de witte draad van 7P. Dit is de key-on draad en die moet dus zien of je de auto op contact hebt staan. Die sluit je aan op de rooie draad die naar de radio loopt.

En de massa dan?
Daar maak ik altijd even een nieuw massapunt voor bij voeteneinde aan de bijrijderskant.
Afbeelding

lampies
Afbeelding

Het eerste %^$#-werkje.
Onder de zekeringskast zit een groene stekker. Van deze stekker hebben we 3 draden nodig.
Als eerste de schakeldraad van de binnenverlichting. Dit is de rood/witte draad. Hierop sluiten we de blauwe draad aan van stekker 7P.
De andere 2 draden zijn voor de knipperlichten. Dit zijn de groen/witte en de groen/zwarte draad. Hierop sluit je de bruine draden aan van stekker 12P.

Als je hier nu toch bezig bent. Verleng de draden van het motertje wat in de deur geplaatst is ook naar deze plek. Hiervan helaas geen pics...dit omdat bij MXBlade het motertje er al zat van zijn oude alarm. Maar het zijn gewoon de 2 draden van het motertje. Hierop sluit je de witte en wit/zwarte draad aan van stekker 12P. Mocht strax de deur van het slot gaan als je hem via de AB 'op slot' doet. Dan moet je deze 2 draden even omwisselen.

Het handrem draadje
Afbeelding

Je schroef de middenconsole los...4 schroefjes...en haalt hem even weg. Dan krijg je het volgende beeld. Naar deze plek breng je de zwarte draad van stekker 7P en sluit hem aan op de groen/gele draad. Nu kan het alarm zien of de auto op de handrem staat. Dit is de beveiliging voor het remote starten.

Het Olielampje
^&*&-klusje nummer 2.
Afbeelding
Allereerst moet je hiervoor het tellerhuis verwijderen. Aan de achterkant hiervan zitten 3 stekkers. Eentje achter de benzine meter...die mag je vergeten. Achter de toerenteller zitten 2 stekkers. Eentje daarvan zit horizontaal en ook die mag je weer snel aan de kant leggen. NB: helemaal zeker weet ik het niet, maar ik d8 dat de 1.6l deze stekker niet heeft.

Afbeelding
De belangrijke stekker zit verticaal.
Het 2de draadje van onderen(geel/rood) is de positieve draad van het olie-controlelampje. Op dit draadje moet het rooie draadje van stekker 7P worden aangesloten. Dit is echt een heerlijk gepiel want je kunt de stekker amper naar buiten trekken zodat je wat ruimte hebt om te strippen enzo.
Als alles gelukt is ziet het er ongeveer zo uit:
Afbeelding

Ben je een roker? Dan ben je nu echt wel aan je 2de peuk toe. Rook je niet, neem dan nu maar even een bakje koffie.

Zo dat was lekker.

Bliep Bliep
Afbeelding
Nadat je het paarse draadje door een gaatje hebt gepropt komt ie onder de moterkap terrecht...de plek om de sirene te plaatsen. Dit is gelukkig weer even een lekker simpel werkej. Paarse draad aan de rode van de sirene en de zwarte maak je vast ergens op de auto. Natuurlijk wel zo dat hij massa maakt...anders geen bliep bliep.

De startmodule
Ook hier scheelt een beetje voorbereiding je straks weer een hoop ergernis.
Knip de 2 bruine draden dicht bij de module door en verbind ze met elkaar zodat je maar 1 bruine draad richting je contact hebt lopen.
Afbeelding

Aan de linkerkant van de stuurkolom zitten 2 stekkers. Eentje met 2 zwarte draden. Op deze draden staat 12V en hier sluit je de rode draad aan van de startmodule. De andere stekker bestaat uit 4 draden. Hiervan hebben we er 3 nodig. Dit zijn: de blauwe(hierop sluit je de bruine draad aan van de module), een wit/zwarte(hierop komt de blauwe draad van de module) en een blauw/zwarte(hierop sluit je de gele draad van de module aan).
Het resultaat kan er dan zo uit komen te zien:
Afbeelding

Nu is de tijd van testen aangebroken.
Doe de deuren dicht en doe ze op slot met je module(knop A). Deuren moeten nl. op slot zitten wil je de auto remote kunnen starten.
Tip van Flip: check ook even of je de auto wel op de handrem hebt staan en in zijn vrij. Doe je dit niet, check dan even of je goed verzekerd bent voor evt. schade.
Druk nu op knop D en vervolgens op B. Nu kun je op je dashboard zien op de auto op contact gaat(lampies gaan branden) en als je het goed hebt gedaan zal enkele seconden later je auto starten. :bounce :bounce

Dan last but zeker niet least (he Darkimpulze): Als je nu gaat rijden, vergeet niet toch je sleutels in je contact te stoppen en op contact te zetten. Doe je dit niet dan krijg je hele leuke dingen als je de bocht om wilt gaan.

Nou dit was het dan. Ik hoop dat jullie er wat aan zullen hebben.
Gebruikersavatar
Tiga
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 490
Lid geworden op: 09 mar 2004, 03:02
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Tiga »

Heb ik niet op de foto, maar weet ondertussen wel hoe je de ultrasoon en trunk release moet aansluiten
Trunk release is een eitje(aansluiten op groene draad van 12P)....en best wel makkelijk in gebruik

Ultrasoon is wat meer werk. Daar moet je het stekkertje vanaf knippen en dan 1 draadje naar de continu 12V, eentje naar de massa en dan nog eentje op de blauw/zwarte draad van stekker 3P.

De extra sirene heb ik nog niet in de hand gehad, dus weet ook nog niet hoe die moet worden aangesloten.
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

Trunc releas... dat kan toch niet op een auto die dat al niet elektrisch heeft..? of moet je daar wat voor bij kopen..?
Gebruikersavatar
Tiga
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 490
Lid geworden op: 09 mar 2004, 03:02
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Tiga »

je moet er een motertje bijkopen. kost 25 euro.
Ik heb hem er bij mij opgezet omdat de vorige eigenaar het slot uit de achterklep heeft gehaald. Ik moest dus steeds via de voorkant de achterklep openen. Nu druk ik op 2 knoppies van de remote en het is KLAK! :bounce1:
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

Dat is wel stoer inderdaad...., beetje zwaardere gasveren en je klep gaat vanzelf helemaal omhoog :)
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

Tiga waarom is in deze beschrijving geen start onderbreker opgenomen?
Daar is toch het ralais voor wat er bij zit...?

En waar hebben jullie eigenlijk die shoksensor gelaten?
Ze zeggen in het boekje achter het raam maar dat vind ik natuurlijk niet echt mooi...
aggressor
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2040
Lid geworden op: 26 jan 2005, 12:50
Locatie: leiden

Bericht door aggressor »

niet mooi nee maar ook is het gelijk de ontvanger voorje kastje!me maatje hem hem er ook in zitten en eerlijk gezgd valt het niemand op :lol: dus gewoon achter je raam doen
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Start onderbreker is niet aangesloten omdat deze meer problemen oplevert.

Ultrasoon sensor is niet verstandig om aan te sluiten want die werken ook niet goed.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

Marcel_mx3 schreef:En waar hebben jullie eigenlijk die shoksensor gelaten?
Ze zeggen in het boekje achter het raam maar dat vind ik natuurlijk niet echt mooi...


of je maakt um boven je raam ergens , bij je spiegel b.v.
heb ik ook gehad , achter me raamband .
niemand die t zag ;)
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

wees creatief zou ik zeggen ..
je kan um ook uitelkaar halen en de leds in de spiegel verstoppen .
ala bmw ;)
Gesloten