1.8 V6 KLG4 inlaat.
Moderator: Moderators
-
- New member
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 22 feb 2018, 12:43
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1995
1.8 V6 KLG4 inlaat.
Hey ik had een vraagje. Ik heb al heel het forum en internet afgezocht maar krijg het niet gevonden. Dus heb bijdeze een account gemaakt. Een kijken of jullie mij kunnen helpen :P
Ik heb sinds een maandje een mooie MX-3 1.8 V6 uit 1995, en ik zat te denken om daar een KLG4 inlaatspruitstuk op te zetten. Want dat zou beter moeten zijn. (Nee ik ga niet voor de 2.5 swap.) Ik wil de 1.8 opbouwen en wat anders zijn dan de rest
Maar mijn vraag is: past dat? Ik krijg namenlijk nergens gevonden of het past of niet past. Alleen voor de 2.5L. En of het VRIS systeem nog werkt.
En een fotoke van mijn mx3:
Ik heb sinds een maandje een mooie MX-3 1.8 V6 uit 1995, en ik zat te denken om daar een KLG4 inlaatspruitstuk op te zetten. Want dat zou beter moeten zijn. (Nee ik ga niet voor de 2.5 swap.) Ik wil de 1.8 opbouwen en wat anders zijn dan de rest
Maar mijn vraag is: past dat? Ik krijg namenlijk nergens gevonden of het past of niet past. Alleen voor de 2.5L. En of het VRIS systeem nog werkt.
En een fotoke van mijn mx3:
-
- Moderator
- Berichten: 1401
- Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Re: 1.8 V6 KLG4 inlaat.
Hallo Niek, welkom hier. Het KLG4 inlaat spruitstuk is geleverd op een K-series V6 met een inhoud van 2.5 liter. Qua buitenafmetingen zal hij wel op een 1.8 passen want die afmetingen zijn van heel de K-serie blokken gelijk. Ik denk alleen dat de binnenafmetingen niet overeenkomen; de kanalen aan de spruitstukzijde zullen veel breder zijn dan die aan de motorzijde.
Beantwoordt dat je vraag?
Beantwoordt dat je vraag?
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
-
- New member
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 22 feb 2018, 12:43
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1995
Re: 1.8 V6 KLG4 inlaat.
Jaa dat beantwoord mijn vraag, bedankt!
Gaat dus niet werken. Dan word het toch alleen maar een coldair intake. Of kan ik nog wat anders doen met mijn intake?
Gaat dus niet werken. Dan word het toch alleen maar een coldair intake. Of kan ik nog wat anders doen met mijn intake?
-
- Moderator
- Berichten: 1401
- Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Re: 1.8 V6 KLG4 inlaat.
De spruitstukken van de K-series motoren zijn gegoten, maar dat ging destijds niet altijd even nauwkeurig. Het kan daardoor zijn dat er in het pad dat de lucht moet afleggen opstaande 'randjes' zijn en dat er daardoor geen 100% ongehinderde luchtstroom mogelijk is. Als je die randjes weghaalt, heb je dus winst. Sowieso is het een goed idee om het spruitstuk + je gasklepkhuis eens goed schoon te maken van binnen, doordat je carterontluchting en EGR op de inlaat zitten aangesloten (milieumaatregel) wordt het zeker na langere tijd één vieze bende.Niek0603 schreef:Jaa dat beantwoord mijn vraag, bedankt!
Gaat dus niet werken. Dan word het toch alleen maar een coldair intake. Of kan ik nog wat anders doen met mijn intake?
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
-
- Moderator
- Berichten: 1401
- Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Re: 1.8 V6 KLG4 inlaat.
Kijk ook hier eens:
http://www.mazdamx-3.nl/mazdamx-3-forum ... 19&t=13340
Je zou even contact kunnen zoeken met RLU om te kijken wat hij voor je kan doen.
http://www.mazdamx-3.nl/mazdamx-3-forum ... 19&t=13340
Je zou even contact kunnen zoeken met RLU om te kijken wat hij voor je kan doen.
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
- mx3freak
- Super-Pilot
- Berichten: 2095
- Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
- Locatie: almere
- Contacteer:
Re: 1.8 V6 KLG4 inlaat.
Het gaat sowieso wel passen, en je vriss werkt ook nog, mits je deze juist aansluit.
Ik heb hetzelfde enkele jaren geleden gedaan op mijn 2.0 V6 GT blok.
Ik heb hetzelfde enkele jaren geleden gedaan op mijn 2.0 V6 GT blok.
even a broken clock gets to be right twice a day.
-
- New member
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 22 feb 2018, 12:43
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1995
Re: 1.8 V6 KLG4 inlaat.
Hallo allemaal,
Bedankt voor de reacties. Ik kan er veel mee!
Maar als het dus wel gaat passen is het misschien slim om inderdaad als ik dat inlaatstuk heb hem eerst schoon te maken.
Heb je dr wel wat winst mee gemaakt?
Bedankt voor de reacties. Ik kan er veel mee!
Maar als het dus wel gaat passen is het misschien slim om inderdaad als ik dat inlaatstuk heb hem eerst schoon te maken.
Heb je dr wel wat winst mee gemaakt?
- mx3freak
- Super-Pilot
- Berichten: 2095
- Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
- Locatie: almere
- Contacteer:
Re: 1.8 V6 KLG4 inlaat.
poorten zijn wat groter dus flow is wat beter.
even a broken clock gets to be right twice a day.