Mx3 bak zo lang mogelijke 1e?
Geplaatst: 27 dec 2017, 00:16
Hallo jongens.
mijn mx-3 is vorig jaar omgedoopt to blubbering auto dit is een soort mudrace en is dus voorzien van 16 inch trekkerbanden volledig gestript etc etc.
eerst wedstrijd is inmiddels geweest en ging redelijk! heb even de zwakheden kunnen ontdekken zegmaar.
Het idee van blubbering is dat je een 50 mtr aanloop hebt en een bak drek van 50 meter die elke manche verzwaard word dus waardoor het moeilijker word een full pull te halen.
het trucje is dus om zo snel mogelijk je volle gang te maken in de eerst versnelling en dan precies genoeg snelheid in combinatie met kracht te hebben voor de zware 50 meter.
nu kwam ik er bij mijn auto dus achter dat de 1.8 v6 al ongeveer bij 30/40 meter in de begrenzer zit en dus niet genoeg snelheid heeft in de 1 kracht is dus te over want hij stopt nooit en valt nooit dood maar de gang is er te gauw uit waardoor ik na de 2e manche full pull naar de 3e manche stil sta bij 27 meter met de bek vol drek haha en een gillende 6 cil die wel wil maar de gang niet had. snelheid is echt het trucje grotere wielen etc is allemaal al geprobeerd je raakt de bodem nooit de bakken zijn immens diep dus kortom om mijn vraag is wat voor bak moet ik nou hebben? is de 7% van een mx6 genoeg of zou een 626/mx6 2 liter 4 pitter bak een nog snellere 1 geven? ik moet echt zoveel mogelijk gang maken in de 1. in de 2 optrekken kan niet is te zwaar. dus het moet een bak zijn met een 1e versnelling die zo lang mogelijk is wat meteen op de 1.8 v6 past. en ook goedkoop als ik er 1 breek dat ik dan nog is een keer wat halen kan niet dat de bak meer als de auto gaat kosten haha.
dus 626 bak? mx6 bak? nog andere bakken die meteen passen?? hoor het graag.
mijn mx-3 is vorig jaar omgedoopt to blubbering auto dit is een soort mudrace en is dus voorzien van 16 inch trekkerbanden volledig gestript etc etc.
eerst wedstrijd is inmiddels geweest en ging redelijk! heb even de zwakheden kunnen ontdekken zegmaar.
Het idee van blubbering is dat je een 50 mtr aanloop hebt en een bak drek van 50 meter die elke manche verzwaard word dus waardoor het moeilijker word een full pull te halen.
het trucje is dus om zo snel mogelijk je volle gang te maken in de eerst versnelling en dan precies genoeg snelheid in combinatie met kracht te hebben voor de zware 50 meter.
nu kwam ik er bij mijn auto dus achter dat de 1.8 v6 al ongeveer bij 30/40 meter in de begrenzer zit en dus niet genoeg snelheid heeft in de 1 kracht is dus te over want hij stopt nooit en valt nooit dood maar de gang is er te gauw uit waardoor ik na de 2e manche full pull naar de 3e manche stil sta bij 27 meter met de bek vol drek haha en een gillende 6 cil die wel wil maar de gang niet had. snelheid is echt het trucje grotere wielen etc is allemaal al geprobeerd je raakt de bodem nooit de bakken zijn immens diep dus kortom om mijn vraag is wat voor bak moet ik nou hebben? is de 7% van een mx6 genoeg of zou een 626/mx6 2 liter 4 pitter bak een nog snellere 1 geven? ik moet echt zoveel mogelijk gang maken in de 1. in de 2 optrekken kan niet is te zwaar. dus het moet een bak zijn met een 1e versnelling die zo lang mogelijk is wat meteen op de 1.8 v6 past. en ook goedkoop als ik er 1 breek dat ik dan nog is een keer wat halen kan niet dat de bak meer als de auto gaat kosten haha.
dus 626 bak? mx6 bak? nog andere bakken die meteen passen?? hoor het graag.