Mx3 bak zo lang mogelijke 1e?

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Melvin-mx3
New member
New member
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 dec 2016, 17:17
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992

Mx3 bak zo lang mogelijke 1e?

Bericht door Melvin-mx3 »

Hallo jongens.

mijn mx-3 is vorig jaar omgedoopt to blubbering auto dit is een soort mudrace en is dus voorzien van 16 inch trekkerbanden volledig gestript etc etc.
eerst wedstrijd is inmiddels geweest en ging redelijk! heb even de zwakheden kunnen ontdekken zegmaar.
Het idee van blubbering is dat je een 50 mtr aanloop hebt en een bak drek van 50 meter die elke manche verzwaard word dus waardoor het moeilijker word een full pull te halen.
het trucje is dus om zo snel mogelijk je volle gang te maken in de eerst versnelling en dan precies genoeg snelheid in combinatie met kracht te hebben voor de zware 50 meter.

nu kwam ik er bij mijn auto dus achter dat de 1.8 v6 al ongeveer bij 30/40 meter in de begrenzer zit en dus niet genoeg snelheid heeft in de 1 kracht is dus te over want hij stopt nooit en valt nooit dood maar de gang is er te gauw uit waardoor ik na de 2e manche full pull naar de 3e manche stil sta bij 27 meter met de bek vol drek haha en een gillende 6 cil die wel wil maar de gang niet had. snelheid is echt het trucje grotere wielen etc is allemaal al geprobeerd je raakt de bodem nooit de bakken zijn immens diep dus kortom om mijn vraag is wat voor bak moet ik nou hebben? is de 7% van een mx6 genoeg of zou een 626/mx6 2 liter 4 pitter bak een nog snellere 1 geven? ik moet echt zoveel mogelijk gang maken in de 1. in de 2 optrekken kan niet is te zwaar. dus het moet een bak zijn met een 1e versnelling die zo lang mogelijk is wat meteen op de 1.8 v6 past. en ook goedkoop als ik er 1 breek dat ik dan nog is een keer wat halen kan niet dat de bak meer als de auto gaat kosten haha.

dus 626 bak? mx6 bak? nog andere bakken die meteen passen?? hoor het graag.
Gebruikersavatar
Melvin-mx3
New member
New member
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 dec 2016, 17:17
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992

Re: Mx3 bak zo lang mogelijke 1e?

Bericht door Melvin-mx3 »

misschien zelfs mx3 1.6 16v bak?
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Re: Mx3 bak zo lang mogelijke 1e?

Bericht door SkippyMX3 »

Ik weet wel dat een mx6 langere versnellingen heeft dsn n mx3 bak maar van een 626 weet ik t niet
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Re: Mx3 bak zo lang mogelijke 1e?

Bericht door WhiteFinish »

Je zou echt moeten gaan kijken naar de versnellingen van andere mazda's en onderzoek gaan doen.

Mx3 en Mx6 hebben dezelfde bakken alleen de 5e is een andere verhouding. Maar aangezien jij naar de 1e en 2e versnelling opzoek bent heb je wat anders nodig.
Er zijn vrij weinig (lees geen) mensen die dit nodig gehad hebben, dus ik denk dat jij de pioneer bent hier.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Melvin-mx3
New member
New member
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 dec 2016, 17:17
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992

Re: Mx3 bak zo lang mogelijke 1e?

Bericht door Melvin-mx3 »

hmm oke nou ja ik ben ook even gestopt met ''pionieren?....'' haha er is een mx-3 klze op mijn pad gekomen als dagelijkse auto dus daar ben ik nu eerst druk mee bezig.
Plaats reactie