Veerpoot draaien
Moderator: Moderators
Veerpoot draaien
Heeft iemand hier wel eens geprobeerd om zijn veerpoot te draaien?? Er zitten namelijk 4 standen op die te maken hebben met camber en caster. Je kan dit nalezen in het handboek http://www.mx-3.com/95manual/index.cfm Op bladzijde R-008. Weet iemand waar dit voor is, en wat voor een effect gaat hebben??
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
- Marcel_mx3
- Super-Pilot
- Berichten: 3291
- Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
- Locatie: Purmerend
- Contacteer:
http://www.rctek.com/handling/index.html
Dat is een site over modelbouw autotjes....
is wel grappig als je meer over de basis begrippen wilt lezen..
Dat is een site over modelbouw autotjes....
is wel grappig als je meer over de basis begrippen wilt lezen..
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
turbulence schreef:de camber is toch de hoek waaronder je banden dan komen te staan..
heeft dit weer niet iets te maken met de wegligging/bochtengedrag van je auto?
lijkt me wel een precies werkje, voor je het weet is je mx een ongeleid projectiel
Helemaal goed
Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie
- Marcel_mx3
- Super-Pilot
- Berichten: 3291
- Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
- Locatie: Purmerend
- Contacteer:
Ik word weer goed bij gestaan
Nee inderdaad ik was niet in de war, ik weet dat die site over modelbouw gaat.
Maar juist daarom zijn de basis begrippen van camber / caster lekker simpel uitgelegd.
Overgens raad ik je niet aan hier mee te gaan expirimenteren,
aangezien het zeker ten koste zal gaan van je banden.
Op het circuit worden banden vaak wel aangepast naar een negatief camber :
Zodat je in de bochten (bij het over hellen van de auto) meer rubber op het asfalt hebt.
Hierdoor zal je dus meer grip hebben, en dus harder door bochten heen kunnen.
Echter zullen je banden, door het normaal rijden (veelal rechtdoor), niet gelijkmatig slijten. en dus korter mee gaan.
Overgens krijg je dit effect ook wanneer je de auto verlaagd.
vandaar dat vaak word aangeraden de auto uit te laten lijnen na het verlagen.
(Is het nu weer goed Tupke )
Nee inderdaad ik was niet in de war, ik weet dat die site over modelbouw gaat.
Maar juist daarom zijn de basis begrippen van camber / caster lekker simpel uitgelegd.
Overgens raad ik je niet aan hier mee te gaan expirimenteren,
aangezien het zeker ten koste zal gaan van je banden.
Op het circuit worden banden vaak wel aangepast naar een negatief camber :
Zodat je in de bochten (bij het over hellen van de auto) meer rubber op het asfalt hebt.
Hierdoor zal je dus meer grip hebben, en dus harder door bochten heen kunnen.
Echter zullen je banden, door het normaal rijden (veelal rechtdoor), niet gelijkmatig slijten. en dus korter mee gaan.
Overgens krijg je dit effect ook wanneer je de auto verlaagd.
vandaar dat vaak word aangeraden de auto uit te laten lijnen na het verlagen.
(Is het nu weer goed Tupke )