Pagina 1 van 2

@ mx3freak

Geplaatst: 22 mei 2005, 22:42
door bramx3
hey jasper .. vraagje.
je hebt er als t goed is een V6 blok in liggen van de 323f he ??
wat moet zo een blok kosten .
wat moet er worden aangepast .
en wat zijn de prestaties ?

als ik ditte weet ben ik al weer een stukje verder :mrgreen:
mijn blok begint een beetje te (********) :roll:

Geplaatst: 22 mei 2005, 22:43
door bramx3
denk er nu net gelijk aan ...
een mx6 blok past ook zo ..
is dit ook goed te doen ?
maar wat doet dit met de prestaties ??

Geplaatst: 23 mei 2005, 06:44
door mx3freak
blok heeft standaart 13 PK meer en 25nm koppel meer..
wat zo'n blok moet kosten weet ik niet precies want ik heb hem voor een vriendenprijsje gekregen...

ik was 1450 kwijt, daar zat werkelijk alles bij, dus: blok, distributie riem, v snaar, alle vleistoffen zoals olie en koelvloeistof, olie filter, benzine filter, bougies en kabels, radiateur, koppeling en drukgroep, en natuurlijk montage...

Geplaatst: 23 mei 2005, 09:39
door bramx3
ahh .. maar vindt je het de moeite waard qua performance ?

want ik zit nu te twijfelen of ik er een ander blok in moet gooien ,
of een andere auto .
vindt t wel zonde als er een andere auto moet komen .
doe der niet graag weg.
maar k heb een eclipse op t oog
wel een ouder model .
maar wel een amerikaans model.
zijn der zeker niet meer dan 3 of 4 van in nederland
en tis een 4x4 turbo :mrgreen:

dus ik moet even wat dingetjes afwegen

Geplaatst: 23 mei 2005, 16:42
door mx3freak
ik wel, anders had ik het niet gedaan natuurlijk...

Geplaatst: 23 mei 2005, 17:32
door bramx3
okeejj.. moet ff kijken ... de problemen aan de motor schijnen wel mee te vallen.

vanaaf weet ik meer

Geplaatst: 23 mei 2005, 20:07
door bramx3
nou ... schrap dat mee vallen maar .....
naast een iets luider getik bij de kleppen deksel ( wat overigens niet zo erg scheen te zijn ) is er ook waarschijnlijk een lager in t onderblok aan t verslijten ..

dus dat gaat niet lang meer goed ..

maar heb gelukkig al een blokkie op de kop getikt .
een 2.0 v6 uit een 323f ba ..

maar was mijn vraag aan jasper ...
wat moet er nu allemaal aangepast worden ??
en de ecu , kan die gewoon omgestoken worden zonder dat de kabel boom aangepast moet worden ??

laat even a.u.b. even snel wat weten want ik ga morgen even bellen / kijken voor dat blok ...

b.v.d. alvast ... :lol:

Geplaatst: 23 mei 2005, 20:41
door mx3freak
tupke schreef:nou ... schrap dat mee vallen maar .....
naast een iets luider getik bij de kleppen deksel ( wat overigens niet zo erg scheen te zijn ) is er ook waarschijnlijk een lager in t onderblok aan t verslijten ..

dus dat gaat niet lang meer goed ..

maar heb gelukkig al een blokkie op de kop getikt .
een 2.0 v6 uit een 323f ba ..

maar was mijn vraag aan jasper ...
wat moet er nu allemaal aangepast worden ??
en de ecu , kan die gewoon omgestoken worden zonder dat de kabel boom aangepast moet worden ??

laat even a.u.b. even snel wat weten want ik ga morgen even bellen / kijken voor dat blok ...

b.v.d. alvast ... :lol:

je moet de originele mx3 motorsteunen gebruiken, die van de 323F zijn 2cm te kort...
de originele ecu kan je gebruiken, rijd er erg goed op, maar wel erg rijk als ie stationair draait, de 2.0 ecu is dus wel aan te raden...

voor de rest is het plug en play als het goed is...

Geplaatst: 23 mei 2005, 20:56
door bramx3
tnx :D

maar verder dus niet echt iets van wat je zegt dat noodzakelijk is ..
maar die motor steunen van t mx blok .. moeten die aangepast worden ?

Geplaatst: 24 mei 2005, 09:40
door mx3freak
tupke schreef:tnx :D

maar verder dus niet echt iets van wat je zegt dat noodzakelijk is ..
maar die motor steunen van t mx blok .. moeten die aangepast worden ?

hoezo aanpassen????