When does the hurting stop?!

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Hugo
New member
New member
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 jan 2004, 17:53

When does the hurting stop?!

Bericht door Hugo »

Trek ik dingen als pech aan....even mijn verhaal met mijn mx-3

Ik kocht mijn huidige mx-3 bj 1992 1.5 jaar geleden, hij had wel best veel gereden 173k, maar ik was er direct verliefd op dus zal en moest em hebben.
Na 4 dagen begon de ellende al. Auto stond op het station en iemand kon net de knipperlichten goed gebruiken dus ik was ze kwijt!
Na 2 maanden begon de auto last te krijgen van de hik tussen de 1500 en 2000 toeren, dus ontsteking vervangen en klaar was hij weer.
Vorige zomer kreeg ik last van scheurende banden 3 stuks en aangezien ik 215/40/R17 banden heb, was me dat ook weer een mooie kosten post.
Maar er is/was helaas meer bij de Apk keuring in november kwam de auto niet meer door de keuring omdat het CO-gehalte te hoog was....hoe kan dat nu denk je dan, een jaar geleden bij de aflevering van de auto ook Apk keuring gehad en nix aan de hand??!!
Dus....dan maar een catalysator ertussen want die bleek er niet in te zitten.
Een aantal weken erna begon de motor warm te lopen en wat bleek, de waterpomp had de geest gegeven...reparatiekosten een slordige 900 euro !!

En nu denk je dat je alles hebt gehad.....krijg ik het volgende :
Ik rij gewoon op de snelweg en opeens valt de motor uit het niets uit. Als je dan even wacht startte hij weer en kom je weer verder.
Nu gebeurde dit vaker en iedere keer moest je langer wachten en werden de stukken die je kon rijden minder.
Tot vorige week, toen deed hij nix meer en in de garage wijzen ze weer de ontsteking als boosdoener aan.
Ik krijg dus idd geen vonkje meer en sja dan word het al moeilijk om te rijden :roll:
Nu wilde ik de foutcodes uitlezen omdat ik in de how-to een artikel zag, maar heb ik uberhaupt een Check Engine Light??
Ik las ook ergens dat het kan liggen aan de luchtsensor?
Komt iemand het probleem van het niet meer starten bekend voor, hoor ik het graag want I Can't take it any longer!!! :cry:
Gebruikersavatar
crazyarjan
Pilot
Pilot
Berichten: 591
Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
Locatie: leerdam

Bericht door crazyarjan »

Die luchtmeter is niet echt een zwak punt denk ik
die luchtslang die ervoor zit wel....

die ontsteking is ook een zwak punt ja
maar dat mag toch niet na een jaar alweer kapot gaan
dat klopt niet....
To finish first, first you have to finish!
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

En toch lees ik regelmatig dat de ontsteking, ook al is deze
al eens vervangen, toch weer stuk gaat :evil:

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
mx almere
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1788
Lid geworden op: 24 mei 2004, 13:52
Locatie: Almere

Bericht door mx almere »

De ontsteking kan inderdaad veel problemen opleveren. Ik heb verhalen gelezen van mensen die 7 ontstekingen kapot hebben zien gaan. Gelukkig ook verhalen van mensen die 300.000 km rijden op de originele ontsteking.
Bastian mx-3
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 83
Lid geworden op: 27 jan 2004, 00:13
Locatie: Albergen

Bericht door Bastian mx-3 »

Gegarandeerd je onsteking!! Die van mij hield de afgelopen weken ook in en khad er erugg weinig zin in om mn 4e onstekingsunit te moeten kopen, dus ik heb er een hei-module op gezet en inmiddels gaat het weer als een zonnetje!! 8)

Bastian
KLZE Power
Gebruikersavatar
Le(m)x-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 183
Lid geworden op: 10 jan 2005, 17:46
Locatie: Noordwijk

Bericht door Le(m)x-3 »

ik denk ook dat het je ontsteking is want ik heb die problemen ook gehad en bij mij was het ook mijn ontsteking

wat je zou kunnen proberen is met 2 man naar je auto gaan en dat de 1 dan de sleutel omdraait en de ander met een hamertje zachtjes tikjes geeft op de ontsteking als hij dan snel start is het zkr je ontsteking
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

:blink: :roll:
Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

hei-module ????
Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

Bastian mx-3 schreef:Gegarandeerd je onsteking!! Die van mij hield de afgelopen weken ook in en khad er erugg weinig zin in om mn 4e onstekingsunit te moeten kopen, dus ik heb er een hei-module op gezet en inmiddels gaat het weer als een zonnetje!! 8)

Bastian

heb je daar foto's van? en wat kost zo iets? kan je dan ook werken met een power bobine?
even a broken clock gets to be right twice a day.
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

tupke schreef:hei-module ????


:blink: :?:
Plaats reactie