Pagina 1 van 1
uitlaatvraagjes
Geplaatst: 05 feb 2004, 19:29
door skielder
ik zat nu ff te kijken bij jeroentje.nl voor paar mooie bodykits.. en toen zag ik een paar andere dingen
zoals een freeflow uitlaat... wat voor verschil zit daar in vergeleken met een dubbele laser uitlaat bijvoorbeeld?
ook zag ik een paar katvervangeners staan, waaronder gewoon een rechte pijp en een twister..
wat voor verschil zit daar in? zelf denk ik dat er met die twister luchtwervelingen komen, en dan...meer druk, hoger vermogen ?
en wat doet die shortshifter ding?
Merk: TWM Bestelnummer: 7015090
Type: MZSS-92010T Prijs incl. BTW: onbekend
Omschrijving: Short shifter (blue) All Mazda shifters are CNC machined from 6061-T6 billet aluminum. These shifters reduce throws by 40% and knob height by approximately 2 inches! Our Mazda Short Shift kits are CNC machined to aircraft industry tolerances for a direct bolt in installation and are designed to work with the stock shift knob
Geplaatst: 06 feb 2004, 15:44
door Qinx
De freeflow is een echte brulpijp. Eigenlijk is het gewoon een rechte pijp met een mooi omhulseltje. Er is één van zijn klanten waar je nu door de uitlaat gewoon in het motorblok kijkt :D
Geplaatst: 06 feb 2004, 19:48
door skielder
het geeft dus gewoon een stuk meer herrie dan een normale sportuitlaatje dus?
Geplaatst: 06 feb 2004, 20:28
door Qinx
Ja. En hij is van RVS, dus hij rot nooit meer weg (dit in tegenstelling tot bv een remus of sebring die van edelstaal zijn)
Geplaatst: 06 feb 2004, 20:45
door Marcel_mx3
Qinx schreef:Ja. En hij is van RVS, dus hij rot nooit meer weg (dit in tegenstelling tot bv een remus of sebring die van edelstaal zijn)
Oke ik wil niet zeuren hihi,
maar remus en sebring zijn ook van rvs, hier heb je alleen meer soorten in,
Tevens heb jij het over edelstaal,
en edelstaal betekend niet dat het slecht is hoor..
Goud en zilver en platinum dat zijn edelstalen, dus doe mij maar een sebring van edelstaal hihi
Geplaatst: 06 feb 2004, 23:51
door Qinx
Marcel_mx3 schreef:Qinx schreef:Ja. En hij is van RVS, dus hij rot nooit meer weg (dit in tegenstelling tot bv een remus of sebring die van edelstaal zijn)
Oke ik wil niet zeuren hihi,
maar remus en sebring zijn ook van rvs, hier heb je alleen meer soorten in,
Tevens heb jij het over edelstaal,
en edelstaal betekend niet dat het slecht is hoor..
Goud en zilver en platinum dat zijn edelstalen, dus doe mij maar een sebring van edelstaal hihi
Ehhm... nou ja, de duitsers nomen het volgens mij edelstaal, ik weet niet of dat hetzelfde is als het nederlandse edel
metaal (zoals inderdaad goud en zilver). Edelstaal is volgens mij "veredeld staal", met andere woorden, staal dat roestvast gemaakt is. Het kan dus nog steeds roesten, alleen moeilijker dan gewoon staal of ijzer.
Het is dus inderdaad niet erg dat een remus of sebring toevallig niet van RVS gemaakt is... alleen zeg dat een normale uitlaat 90 euro kost en in drie jaar wegrot, een edelstaal uitlaat 259 kost en in 6 jaar wegrot, en een RVS uitlaat 275 euro kost en nooit meer wegrot... tja....
Geplaatst: 07 feb 2004, 02:19
door Marcel_mx3
Qinx schreef:Marcel_mx3 schreef:Qinx schreef:Ja. En hij is van RVS, dus hij rot nooit meer weg (dit in tegenstelling tot bv een remus of sebring die van edelstaal zijn)
Oke ik wil niet zeuren hihi,
maar remus en sebring zijn ook van rvs, hier heb je alleen meer soorten in,
Tevens heb jij het over edelstaal,
en edelstaal betekend niet dat het slecht is hoor..
Goud en zilver en platinum dat zijn edelstalen, dus doe mij maar een sebring van edelstaal hihi
Ehhm... nou ja, de duitsers nomen het volgens mij edelstaal, ik weet niet of dat hetzelfde is als het nederlandse edel
metaal (zoals inderdaad goud en zilver). Edelstaal is volgens mij "veredeld staal", met andere woorden, staal dat roestvast gemaakt is. Het kan dus nog steeds roesten, alleen moeilijker dan gewoon staal of ijzer.
Het is dus inderdaad niet erg dat een remus of sebring toevallig niet van RVS gemaakt is... alleen zeg dat een normale uitlaat 90 euro kost en in drie jaar wegrot, een edelstaal uitlaat 259 kost en in 6 jaar wegrot, en een RVS uitlaat 275 euro kost en nooit meer wegrot... tja....
OKe ik ben niet van plan hier een discussie van te maken, omdat ik bang ben de gezelligheid anders uit dit forum te halen, dus begrijp me niet verkeerd,,,
Ik twijvel zelf of rvs nu een edelstaal is of niet,
Wel weet ik dat jij in jouw tekst het hebt over veredeld staal, wat volgens jouw dus roestvast is.....
RVS betekend Roest Vast Staal, geen roest vrij staal wat velen zeggen, dus eigenlijk spreek je je zelf tegen
Nou weet ik zelf ook niet precies hoe het zit en of rvs nu een edelstaal is of niet (volgens mij niet)....
Maar wel weet ik dat RVS er is in tal van uitvoeringen..
die lang niet allen geschikt zijn om uitlaten van te maken,
Het meest gebruikt zijn de soorten met de aanduiding 304 en 409. Dit 409 is, ondanks dat het een soort RVS is, wel magnetisch. Het materiaal is lekker buigzaam en kan goed tegen de hoge uitlaattemperaturen. 409 gaat wél oppervlakteroest vertonen, maar gaat ontzettend lang mee. 304 blijft wel mooi, maar is wat harder en vraagt een zorgvuldige bewerking.
Bron uitlaten.com,
Dus dit is mijn info, en verder hou ik er over op.. hihi want meer durf en weet ik niet te vertellen...
hihi laterssssss Marcel
Geplaatst: 07 feb 2004, 14:22
door Qinx
Met die gezelligheid zit het wel goed hoor :D
Nu je het zei van dat RVS Roest vast of Roest Vrij is, bedacht ik me dat ik dat wist. Dus inderdaad, wat ik zei klopt niet helemaal.
Maar er is een verschil in dat wat de duitsers "edelstahl" noemen, en wat wij RVS noemen. En sebring en remus worden van dat "edelstahl" gemaakt, en freeflow van RVS.
Maar het zal vast niet zo zijn dat je een remus of sebring al na 2 of 3 jaar kwijt bent hoor, dat niet....
Geplaatst: 07 feb 2004, 18:03
door Marcel_mx3
Mijn sebring blijft prima, hihi die ligt in de schuur haha
Ik heb er al een maand helemaal geen uitlaat onder vanaf de middendemper.. haha
dat maakt overgens een aardig geluidje, vandaar dat ik de KAT even heb terug geplaast...