De auto is probleemloos door de APK gekomen!
Ik heb ondertussen zo'n 600 km gereden met het nieuwe blok.
De eerste 500 km vooral wat rustiger om de banden en remmen in te rijden.
Ik wilde ook zeker weten of ik geen lekkages had oid.
Ik kan met een gerust hart vertellen dat het blok in topstaat lijkt te verkeren.
Ik heb nergens lekkage en ik kon geen olieverbruik constateren.
Aangezien mijn oude motorblok overal lekte is het een verademing om niet om de 1500 km olie bij te moeten vullen.
Ik merk alleen wel dat het blok totaal niet efficiƫnt werkt met de ECU van de K8.
Ik rijd ongeveer 1 op 4 en ik heb niet het gevoel dat ik het volledige vermogen benut.
De auto is zeer zeker een stuk vlotter dan voorheen,
maar ik gok dat ik momenteel maar 170 pk heb.
Ik ben redelijk door het budget heen.
Dus voor nu heb ik in ieder geval een werkend geheel.
In de tussentijd kan ik sparen voor verdere reparaties en tuning.
Helaas is er aardig wat roestvorming op de bekende plekken (wielkasten, spoiler, achterklep, etc.).
Dat wordt waarschijnlijk de eerstvolgende stap: roest verwijderen.
Ik wil de auto uiteindelijk compleet over laten spuiten (waarschijnlijk in een donkerblauwe metallic kleur).
Maargoed, dat is voor de toekomst.