Nieuw hier en wat vraagjes

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

bozko
New member
New member
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 nov 2016, 15:10
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998

Nieuw hier en wat vraagjes

Bericht door bozko »

Hey allemaal, over iets meer als 2 maanden wordt ik 18. En kan niet wachten tot ik kan rijden. Ben bezig met me rijbewijs en mag binnenkort op. Nu is mijn oog gevallen op de MX-3 1.8. Naar veel modellen op internet te hebben bekeken blijf ik maar bij de MX-3 uitkomen. Nu wil ik graag dat dit m'n eerste auto wordt. Alleen vraag ik me af of het wel verstandig is om meteen met een v6 te beginnen. Of beter eerst de 1.6 te nemen. Ik weet dat het natuurlijk ook aan je rechtervoet ligt. Ook heb ik al een lijst gemaakt voor de maandelijkse kosten, alleen weet ik niet zo goed wat ik voor het onderhoud moet rekenen per maand. En wat lust zo'n auto qua benzine, ik weet het zal niet zuing zijn maaja dan koop ik een andere auto :) Ik hoop dat jullie mij hier al vast mee kunnen helpen.

Groetjes
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Re: Nieuw hier en wat vraagjes

Bericht door SkippyMX3 »

Ik reed er 1 op 10 mee. Iets zuiniger zal mogelijk zijn. Ik had ook n mx3 v6 als eerste auto.
Ik zie er geen probleem in
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Re: Nieuw hier en wat vraagjes

Bericht door WhiteFinish »

Een mx3 v6 kan prima als eerste auto.

Uiteraard is het afhankelijk hoe zwaar je voet is en of je veel snelweg of stadsverkeer rijd.

Onderhoud zal je altijd hebben omdat het inmiddels oudere auto's aan het worden zijn. Postieve is weer dat er genoeg ervaring en waarschijnlijk onderdelen te krijgen zijn om jou te helpen.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
bozko
New member
New member
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 nov 2016, 15:10
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998

Re: Nieuw hier en wat vraagjes

Bericht door bozko »

Bedankt voor jullie antwoorden. Tja denk dat het toch wat meer stad km zullen zijn. School ga ik met het ov doen. Werk is sneller met de scooter als met de auto:). Het zal voornamelijk naar vrienden zijn stukje rijden dat soort dingen. Ik zit nog met 1 ding me ouders, die willen dat ik een autootje koop van een paar 100 euro en daar me eerste jaar 2 jaar in rij. Hebben jullie misschien wat tips wat ik tegen me ouders kan zeggen ;)
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Re: Nieuw hier en wat vraagjes

Bericht door SkippyMX3 »

Misschien dat autos van +-500 vaak nogal wat roest hebben en veel kosten met zich mee brengen elke beurt en apk enzo. (Kan een mx3 ook als je een slechte hebt maar dat moet je er niet bij zeggen)
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
the black eye
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 mar 2016, 22:09
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: bruchem

Re: Nieuw hier en wat vraagjes

Bericht door the black eye »

De verzekering van een v6 kan dan niet op je eigen naam. (Ben zelf 20 en heb een mazzeltje gehad dat ik nu in zo'n risicofactor zit, aangezien je beginnende bestuurder bent).
Maar inderdaad ligt eraan het rechter voetje.
Als je gewoon normaal rijdt kan je bijna net zo zuinig rijde als een 1.6. En alles wa er al genoemd is ;)
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Re: Nieuw hier en wat vraagjes

Bericht door SkippyMX3 »

Dat ligt aan je verzekering hoor. Ik betaalde 45 in de maand verzekering op mn eigen naam toen ik 18 was en mijn verzekering had het nergens over
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
the black eye
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 mar 2016, 22:09
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: bruchem

Re: Nieuw hier en wat vraagjes

Bericht door the black eye »

Ohja bij mij deden ze er wel moeilijk over en uit eindelijk andere verzekerings maatschappij gevonde die het wel deed maar mijn v6 staat binnekort in de schuur vind 131 euro in de maand verzekering beetje duur haha
bozko
New member
New member
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 nov 2016, 15:10
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998

Re: Nieuw hier en wat vraagjes

Bericht door bozko »

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden. En sorry voor mijn late reactie :S ik laat de auto verzekeren bij interpolis en dan betaal ik voor WA 78 met no-claim rechtsbijstand en schade inzittenden. Dus dat vond ik nog wel te doen. Als ik over een maand of 2 ga kijken naar een MX3 wat zijn punten waar ik echt op moet letten?
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Re: Nieuw hier en wat vraagjes

Bericht door martinenijenhuis »

Kijk eens bij het topic FAQ ;)

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Plaats reactie