Toekomstig project

Plaats hier jouw projecten...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Groamer
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 100
Lid geworden op: 21 dec 2015, 09:02
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1997
Locatie: Rockanje
Contacteer:

Toekomstig project

Bericht door Groamer »

Hey forumleden!

Ik heb een aantal vraagjes over een toekomstig project waar ik met zeer grote waarschijnlijkheid aan ga beginnen binnen nu en 8 jaar. Lang verhaal kort: Ik ben over ongeveer 3 jaar klaar met mijn studie, en door het werk wat ik ermee ga doen zal ik binnen redelijk korte tijd een mooi bedrag opzij kunnen zetten. Ik ben tevens het type man die liever meer geld in een auto pompt, dan in een dure woning. Ik denk niet dat ik dan hier de enige ben, hahahaha.

Anyway, ik heb dus zeer grote plannen wat betreft mijn Mazda mx-3. Mijn vraag aan jullie (aangezien velen van jullie ervaring hebben met projecten en de bijbehorende poespas) is of de volgende punten technisch mogelijk zijn. Ik zit zelf te denken (zonder grap) aan een budget van ongeveer 30.000 euro.

Wat ik zo ongeveer wil laten doen:

-Auto compleet roestvrij laten maken en compleet over laten spuiten.
-KLZE motor aanschaffen en conpleet laten reviseren.
-Indien het mogelijk is een turbo installeren.
-Nieuwe transmissie laten monteren met het liefst een 6 versnellingsbak.
-Waar nodig het interieur laten reviseren.

De auto is momenteel in goede staat. Ik heb alleen een paar kleine roestplekjes op de spoiler en bij de achterste wielkassen (de standaard plekken voor roest dus :clown: ).

Wat zijn jullie gedachten?
When speed gets in the blood, one must drive to live.
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Re: Toekomstig project

Bericht door SkippyMX3 »

Alleen die bak met 6e versnelling heb ik nog nooit gezien. Voor de rest denk ik wel dat je een hoop kan met die 30 ruggen
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
sjaakk91
Pilot
Pilot
Berichten: 908
Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Baarn

Re: Toekomstig project

Bericht door sjaakk91 »

Oké, nu ik zonder grap. Dat geld ga je never nooit niet terug krijgen bij een mx3. Een nissan skyline gtr r33 is binnen dat budget te krijgen en behoud of stijgt in waarde. Dat is een veel betere investering dan een mx3.
Afbeelding
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Re: Toekomstig project

Bericht door WhiteFinish »

Tuurlijk, dat is allemaal mogelijk.

Alleen die bak met 6e versnelling zal meer geld gaan kosten (aanzienlijk deel van je budget).
Je moet ergens een bak vinden die redelijk in de beschikbare ruimte past en vervolgens aandrijf assen hebben/laten maken die in je fusee passen en in je bak.
Men is aan het experimenteren geweest met een Saab 6 bak, maar nog niet zover dat het ook werkt.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Groamer
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 100
Lid geworden op: 21 dec 2015, 09:02
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1997
Locatie: Rockanje
Contacteer:

Re: Toekomstig project

Bericht door Groamer »

sjaakk91 schreef:Oké, nu ik zonder grap. Dat geld ga je never nooit niet terug krijgen bij een mx3. Een nissan skyline gtr r33 is binnen dat budget te krijgen en behoud of stijgt in waarde. Dat is een veel betere investering dan een mx3.

Het gaat mij ook totaal niet om de waarde. Ik weet nu al dat de MX-3 waarschijnlijk nooit de deur uit gaat.
Plus dat ik van 'sleepers' houd. Als ik investeer om door te verkopen zou ik dat sowieso niet in auto's doen, hahaha.
When speed gets in the blood, one must drive to live.
Gebruikersavatar
Groamer
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 100
Lid geworden op: 21 dec 2015, 09:02
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1997
Locatie: Rockanje
Contacteer:

Re: Toekomstig project

Bericht door Groamer »

WhiteFinish schreef:Tuurlijk, dat is allemaal mogelijk.

Alleen die bak met 6e versnelling zal meer geld gaan kosten (aanzienlijk deel van je budget).
Je moet ergens een bak vinden die redelijk in de beschikbare ruimte past en vervolgens aandrijf assen hebben/laten maken die in je fusee passen en in je bak.
Men is aan het experimenteren geweest met een Saab 6 bak, maar nog niet zover dat het ook werkt.

Hmmmn, okay. Mocht de 6 bak geen mogelijkheid zijn, dan moet het toch mogelijk zijn om de huidige versnellingsbak aan te passen zodat de enorme toename aan kracht efficiënt wordt omgezet? Althans, als dit nodig is.
When speed gets in the blood, one must drive to live.
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Re: Toekomstig project

Bericht door SkippyMX3 »

Ik weet het niet maar heb je mx-3.com al goed doorgelezen. Hier in NL heb ik nog niemand er over gehoord maar ik weet dat er internationaal motoren een complete rebuild gehad hebben en die rijden met turbo. Misschien dat je die op mx-3.com wel terug vind
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
sjaakk91
Pilot
Pilot
Berichten: 908
Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Baarn

Re: Toekomstig project

Bericht door sjaakk91 »

Aantal jaar geleden was het mogelijk om een 200sx te voor net geen 2000,- nu al ruim het dubbele. En de echte auto's om in te investeren zijn de Ferrari's enzo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
sjaakk91
Pilot
Pilot
Berichten: 908
Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Baarn

Re: Toekomstig project

Bericht door sjaakk91 »

Hoeveel vermogen wil je en wat wil je met de auto gaan doen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Groamer
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 100
Lid geworden op: 21 dec 2015, 09:02
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1997
Locatie: Rockanje
Contacteer:

Re: Toekomstig project

Bericht door Groamer »

sjaakk91 schreef:Hoeveel vermogen wil je en wat wil je met de auto gaan doen?

Ik wil zo rond de 300Pk uit het KLZE blok persen middels een turbo. Mocht dit mogelijk zijn uiteraard.

Wat ik met de auto wil doen? Niet veel meer dan nu eigenlijk, lekker rondrijden en af en toe lekker spelen op een verlaten polderweg :mrgreen:
Af en toe een auto naast het stoplicht verrassen lijkt me ook leuk om te doen :haha:
When speed gets in the blood, one must drive to live.
Plaats reactie