Ik zit met een vreemd probleempje wat zich (zoals de titel al doet vermoeden) soms voordoet.
Ik zal het met mijn marginale kennis zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen

Het probleem is ontstaan nadat ik de auto bij de garage had opgehaald. De garage heeft mijn voorbumper opnieuw gespoten, omdat iemand tegen mijn auto had gezeten met uitparkeren. Ik denk overigens niet dat het ermee te maken heeft, maar ik vind het wel benoemingswaardig.
Soms als ik de auto vanuit stilstand op de koppeling laat wegrijden (zonder gas bij te geven), blijft het koppelingspedaal een beetje aan de onderkant hangen. Ik krijg de auto dan niet in én uit een versnelling. Ik kan dan met de bovenkant van mijn voet het koppelingspedaal weer omhoog helpen en alles werkt dan weer naar behoren. Het gebeurt alleen als ik in een zeer laag toerental rijd en het gebeurt telkens als de motor op zijn minimale toerental draait om niet af te slaan. Het gebeurt dus eigenlijk alleen bij het in- en uitparkeren (ik gebruik dan nooit mijn gaspedaal om mijn koppelingsplaten te sparen).
Het gekke is dat het dus niet altijd gebeurt. Ik heb in de polders eventjes het probleem proberen op te zoeken. Ik probeerde bijvoorbeeld de auto vanuit stilstand in de tweede versnelling weg te laten rijden zonder gas bij te geven. Dit gebeurde zonder problemen (uiteraard ging het wel lekker traag

Ik weet tevens zeker dat mijn koppelingsplaten nog in orde zijn, want deze slippen nooit. Ik heb dit getest door op een hoge versnelling in een laag toerental even veel gas te geven. Als ik dit doe slipt de koppeling niet, dus dat lijkt mij in orde (als dat niet zo is, moet je dat uiteraard zeggen

Ik hoop het verhaal een beetje duidelijk is zo!
Bedankt voor de hulp alvast