wiellagers

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Donchaid
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 okt 2014, 23:29
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1993
Locatie: Zoetermeer

wiellagers

Bericht door Donchaid »

Nou vraagje ik ben aan het rondkijken voor nieuwe wiellagers maar er is wel erg veel prijsverschil en merken waar Ik nog nooit van gehoord heb
Wat zijn de grote verschillen en waar kun je ze voor een goed prijs kopen want 170 eurie per stuk vind ik veel teveel en zeker als ik ze alle 4 ga vervangen
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Re: wiellagers

Bericht door SkippyMX3 »

Je kunt je ook afvragen waarom je er 4 moet vervangen
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Donchaid
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 okt 2014, 23:29
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1993
Locatie: Zoetermeer

Re: wiellagers

Bericht door Donchaid »

Ik wil voor en achter doen en een kant doen is niet verstandig misschien doe ik eerst achter en dan voor maar uiteindelijk wil ik alle vier doen
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Re: wiellagers

Bericht door xedos »

Waarom is één kant niet verstandig? dat slaat nergens op. Dus als linksvoor kapot is,moet je rechtsvoor ook mee vervangen? Nooit van gehoord. En alle vier al helemaal niet. Goed is gewoon goed en dan lekker laten zitten, alle vier vervangen is weggooien van geld. Maakt mij niets uit tis jou portemonnee.
Een goed merk is SKF.
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
Donchaid
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 okt 2014, 23:29
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1993
Locatie: Zoetermeer

Re: wiellagers

Bericht door Donchaid »

Mensen of ik er nou 1 of 4 ga doen maakt toch niks uit en hier op het forum word ook al eerder geadviseerd om toch echt beide zeiden te doen en niet een kant mijn vraag is nog steeds niet beantwoord ik weet dat SKF een goed merk is en dat FAG ook maar al die andere merken waar ik nog nooit van gehoord heb en waar nou het prijsverschil in zit weet ik nog steeds niet
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: wiellagers

Bericht door MX3V6_DH »

Donchaid schreef:]Mensen of ik er nou 1 of 4 ga doen maakt toch niks uit en hier op het forum word ook al eerder geadviseerd om toch echt beide zeiden te doen en niet een kan


Het maakt flink uit voor jouw kosten. Xedos reageert misschien vrij sterk, maar hij probeert je in feite geld te besparen. Er zal ongetwijfeld ooit iemand op het forum zijn geweest die heeft gezegd dat je beide zijden tegelijk moet vervangen, maar dat was dan de mening van die persoon en hoeft niet per sé waarheid te zijn. Xedos is al jaren automonteur dus ik zou zijn mening zeker meenemen.

Donchaid schreef:mijn vraag is nog steeds niet beantwoord ik weet dat SKF een goed merk is en dat FAG ook maar al die andere merken waar ik nog nooit van gehoord heb en waar nou het prijsverschil in zit weet ik nog steeds niet


Ik ben niet thuis in fabrikanten van wiellagers, maar over het algemeen is het zo dat duurdere spullen van een hogere kwaliteit zijn. Wat echter ook kan is dat je betaalt voor de 'naam' van de fabrikant. Bijvoorbeeld: Lexus en Toyota zijn van dezelfde eigenaar en leveren allebei betrouwbare auto's, maar je zult altijd flink meer betalen voor een middenklasser van Lexus dan van Toyota.
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Re: wiellagers

Bericht door SkippyMX3 »

Net wat leon zei. Voor jou portemonnee maakt t de wereld van verschil. Aangezien jij t hebt over de prijzen. Maar goed als je dan toch wil weten over andere merken zul je eerst ns wat namen moeten noemen want je hebt al 2 goeie gekregen
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
WesleyK
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 151
Lid geworden op: 23 okt 2011, 13:31
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Re: wiellagers

Bericht door WesleyK »

FAG en SKF zijn beide inderdaad fabrikanten met een zeer goede reputatie, vooral vanuit de industrie. Wel is het zo dat de automotive tak van SKF in Taiwan of iets dergelijks geproduceerd wordt en dus wellicht niet 1:1 te vergelijken is met de industriële lagers. Beide merken zijn in ieder geval goed, en kun je vrij voordelig vinden als je goed zoekt. Ik zou gewoon het wiellager vervangen wat stuk is, de rest preventief kun je doen als je van je geld af moet :P , maar bespaart je verder eigenlijk niks, de tijd die je per lager kwijt bent is net zo lang, of je nu 1 lager doet of alle lagers achter elkaar.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Re: wiellagers

Bericht door WhiteFinish »

Gewoon een wiellager kopen van een redelijk bekend merk en vervangen die handel.

Het is meestal de moeite waard om het in England of Duitsland te kopen als je naar prijzen kijkt.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Plaats reactie