[How to] onderstel swaybar, crossmember

Uitleg over veel gestelde vragen, en "How to's".
Plaats hier uw bericht in overleg met een Moderator

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

[How to] onderstel swaybar, crossmember

Bericht door WhiteFinish »

Dit zijn een paar tips en tricks om je onderstel te upgraden.

* SRD crossmember, aluminium upgrade voorzijde
* SRD tiebar, aluminium upgrade voor achterzijde
* Whiteline swaybar, solide upgrade achterzijde

De tiebar is origineel niet op een 1.6 aanwezig, voor de 1.6 is het ook al een upgrade als je een v6 zou gebruiken.

Swaybar
De swaybar zit aan beide kanten met endlinks vast. Dit is de grootste uitdaging omdat ze vaak compleet vast geroest zitten.
Afbeelding

Hiervoor heb je een imbus 5 + 17mm sleutel nodig
Afbeelding

Let op bij het terugplaatsen dat de beugels ook in de sleuven vallen.
Afbeelding

Afbeelding


Tiebar
Hiervoor heb je een 17mm nodig aan de achterkant van de auto, 21mm achter het "hoedje" meer aan de voorkant.
Afbeelding
Afbeelding

*86-116nm is het moment om dit vast te zetten*

Crossmember

4x een 17mm bout.
Het moment is ook terug te vinden, maar ik heb 'vast = vast' toegepast.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Plaats reactie