Opgedronken

Hier kunt u praten over de auto's e.d. van "Leden". (zie menubalk "LEDEN" voor online profielen)

Moderator: Moderators

Opgedronken
New member
New member
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 mei 2014, 00:11
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1993

Opgedronken

Bericht door Opgedronken »

Beste mede Mazda fanaten!

Bij deze stel ik me even voor, niet met een mx3, maar een mx5.
De reden dat ik me hier heb aangemeld is dat ik al jaren ben aan het "dromen" over een échte motorswap.
Momenteel heb ik in mijn 93er miata een 1.8 uit een '99 model liggen, maar die swap is vrij plug en play.
In de tijd heb ik al een LS6 en bijna een 1UZ gehad liggen, maar na me weer eens bedacht te hebben is de LS6 weer verkocht.

Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat de ultieme motor voor een mx5 toch wel een K serie moet zijn en dan natuurlijk een KL :P.
Over het hoe en wat, en dan met name de bruikbaarheid van motoren voor mijn doel zal ik in een ander topic nog wel even van wal steken.
Het komt er in ieder geval op neer dat het geen standaard KL moet/kan gaan worden.
Aangezien ik toch al een Standalone, ITBs en een dry sump moet gaan steken om het geheel enigszins fatsoenlijk gedaan te kunnen krijgen kan ik netzogoed meteen full retard gaan.

Tot zover het verhaal, nu nog even een plaatje voor de vorm en het is af :P.

Afbeelding
Gebruikersavatar
sjaakk91
Pilot
Pilot
Berichten: 908
Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Baarn

Re: Opgedronken

Bericht door sjaakk91 »

Jaja, super dik. Ik ben zeker zeer benieuwd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
lenny-v
Moderator
Moderator
Berichten: 838
Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Dordrecht

Re: Opgedronken

Bericht door lenny-v »

Gaaf man, dat is een idee wat ook mij wel eens bezig houd. Veel succes :bier:
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Re: Opgedronken

Bericht door SkippyMX3 »

Dat word n interesant topic. Ben benieuwd
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Re: Opgedronken

Bericht door marcel v6 »

Welkom bij de MX-3 Club :bier:
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Gebruikersavatar
Rooiepeen
Pilot
Pilot
Berichten: 771
Lid geworden op: 04 aug 2007, 07:00
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Almere

Re: Opgedronken

Bericht door Rooiepeen »

Naast de twee Mx-3's die ik bezit hebben we ook nog een Mx-5. Natuurlijk ook wel eens over nagedacht om een dikkere torro over te zetten maar dat zou geen makkie zijn. Ben erg benieuwd naar je project :duim1:
MazdaMx-3 Kartkampioen 2012/2013
Opgedronken
New member
New member
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 mei 2014, 00:11
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1993

Re: Opgedronken

Bericht door Opgedronken »

Thanks voor het welkom mensen!
Dit forum is toch nog wel wat actiever als ik had gedacht, dat is mooi :P!
Het is tegenwoordig vrij "gemakkelijk" om een K in een mx5 te leggen, een vrouw(!) in Engeland maakt tegenwoordig swap kitjes voor een niet onnozele prijs.
Helaas kan een K serie blijkbaar niet heel goed tegen het in de lengterichting geplaatst te worden zonder de smering te verbeteren, dus een dry sump is wel een pre.
Helaas is een hoop engelstalige info over de KLDE/ZE nogal achterhaald of specifiek voor de amerikaanse markt.
Waar ik bijvoorbeeld weinig over kan vinden is het aanbod van gesmede zuigers, drijfstangen, agressievere nokkenassen en versterkte klepbediening.
Het zal in ieder geval wel een redelijk lange termijn project worden, maar aangezien ik sinds kort eindelijk over een garage beschik om in te klussen kon er toch nog wel eens snel schot in de zaak komen.
Mijn 1.8 swap heb ik op straat gedaan, met slechts twee krikken en een dopsleutelsetje, dat was toch verre van ideaal :P.
Gebruikersavatar
DJ_MIKE
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1852
Lid geworden op: 19 okt 2005, 16:05
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: amersfoort

Re: Opgedronken

Bericht door DJ_MIKE »

Welkom hier.
Ben benieuwd wat het wordt
matthyssie
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:20
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Fryslân

Re: Opgedronken

Bericht door matthyssie »

Nice!! Mazda had de K-serie sowieso in de lengterichting moeten plaatsen. De MX-6 en de MX-3 zijn perfect voor RWD...
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Re: Opgedronken

Bericht door WhiteFinish »

Welkom op het forum.

Ontzettend leuk project !!

Heb je ook de link naar wat bekende Mx5'en die de conversie kit hebben ?
Tot nu toe ken ik de ford probe die een mx5 adapter plaat heeft gebruikt.

Als je kijkt naar mijn project in het projectengedeelte kan je wat meer informatie terugvinden over aftermarket zuigers, drijfstangen etc.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Plaats reactie