Heeeeeeeeeeelp

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Re: Heeeeeeeeeeelp

Bericht door JForce »

Misschien kan je er wat dieper op ingaan:

Wat doet hij precies, bij niet stationair lopen? Valt ie weer uit of blijft ie lopen een springen de toeren op en neer?

Wat doet ie er als je meer toeren draait?
Gebruikersavatar
Mr.Bobster
New member
New member
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 sep 2013, 06:39
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1997

Re: Heeeeeeeeeeelp

Bericht door Mr.Bobster »

Hij blijf nu wel lopen althans afgelopen zondag nog. Daarna alles weer los gehaald maar tijdens het lopen een zwaar brommend geluid. En tijdens stukje rijden gewoon rondje in de straat met gas geven hield ie heel erg in maar de stel schroef op gasklephuis heb ik ook nog mee gespeeld. Dus al met is het nu allemaal mis. Had nog gebeld met 1 va het forum gebeld en hij raadt me aan om ook distributie los te halenen op nieuw op merktekens zetten
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Re: Heeeeeeeeeeelp

Bericht door JForce »

Klinkt inderdaad niet als een simpel vacuum lekje.

Je kan de nokkenassen idd loshalen zonder de distributie, maar het is dan lastig de boel weer goed in elkaar te krijgen.

Beter alles nakijken. Krukas poelie kan lastig zijn zonder het juiste gereedschap.

Hier nog de how to zonder loshalen distributie. http://www.mx-3.com/phpBB3/viewtopic.php?f=15&t=75440&hilit=+friction+gear+spring

Maara goed als je nokkenassen gaat demonteren, waarom niet even de distributie doen.
Gebruikersavatar
Mr.Bobster
New member
New member
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 sep 2013, 06:39
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1997

Re: Heeeeeeeeeeelp

Bericht door Mr.Bobster »

JForce schreef:
Beter alles nakijken. Krukas poelie kan lastig zijn zonder het juiste gereedschap.

Maara goed als je nokkenassen gaat demonteren, waarom niet even de distributie doen.


Omdat de distributie nog verder goed is

En wat voor speciaal gereedschap voor krukaspoelie?
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Re: Heeeeeeeeeeelp

Bericht door JForce »

Mr.Bobster schreef:
JForce schreef:
Beter alles nakijken. Krukas poelie kan lastig zijn zonder het juiste gereedschap.

Maara goed als je nokkenassen gaat demonteren, waarom niet even de distributie doen.


Omdat de distributie nog verder goed is

En wat voor speciaal gereedschap voor krukaspoelie?



Ik bedoelde meer, waarom niet even de distributie eraf is niet zo veel meer werk. Maakt het wel makkelijker. (niet de distributie vervangen :P)


Zo'n ding kan handig zijn:

Heb er ook eens 1 afgetrokken met een 2 poot trekker, dat gaat niet goed. Dan trek de buitenste ring zeg maar van de binnenste af.

Soms trek je ze er zo af......

Afbeelding
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Re: Heeeeeeeeeeelp

Bericht door xedos »

Ik heb 20 distributiesnaren vervangen van de V6, heb nog niet één keer gehad dat een krukas poelie vast zat. Wel twee keer dat de bout van de krukaspoelie mega vast zat.
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Re: Heeeeeeeeeeelp

Bericht door WhiteFinish »

Ik heb toch ook wel een paar keer meegemaakt dat de pulley echt vastzat.
1x zelfs kapot getrokken, precies zoals JForce zegt.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Re: Heeeeeeeeeeelp

Bericht door JForce »

Ja, ik heb de krukaspoelie er nog nooit met de hand afgekregen. Bout nog altijd zonder slagmoer losgekregen.
Gebruikersavatar
Mr.Bobster
New member
New member
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 sep 2013, 06:39
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1997

Re: Heeeeeeeeeeelp

Bericht door Mr.Bobster »

Maar goed voordat ik echt alles los haal zitten er op de tandwielen van de nokkenassen geen merk tekens waar ik ze op elkaar kan afstemmen?
Gebruikersavatar
Mr.Bobster
New member
New member
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 sep 2013, 06:39
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1997

Re: Heeeeeeeeeeelp

Bericht door Mr.Bobster »

Zo te vernemen niet dus....
Plaats reactie