Ervaringen: Eibach Pro kit + Koni Rood

Denk hierbij aan bv ophanging, onderstel, remmen enz. enz.

Moderator: Moderators

matthyssie
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:20
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Fryslân

Ervaringen: Eibach Pro kit + Koni Rood

Bericht door matthyssie »

Hallo,

Zoals de titel al zegt ben ik benieuwd naar ervaringen van MX-3 rijders met deze combi.
Hoe verhoudt deze set zich tov origineel, is het de moeite waard? Etc etc

Gr. Thys
Gebruikersavatar
lenny-v
Moderator
Moderator
Berichten: 838
Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Dordrecht

Re: Ervaringen: Eibach Pro kit + Koni Rood

Bericht door lenny-v »

Rijd super! strak in bochten en is een goeie mix tussen comfort en sportiviteit.
Enige nadeel is dat de auto ver doorveert als je op de snelweg over een hobbel rijd en met koud weer kraken de veren soms.
Ik heb zelf dan koni rood dempers en eibach 35mm verlagingsveren.
Ik moet wel zeggen, als je het puur voor sportiviteit doet kan je beter 250 euro extra neerleggen en een schroefset kopen. Ik was incl btw en verzenden 750 euro kwijt voor deze setup.
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
Gebruikersavatar
sjaakk91
Pilot
Pilot
Berichten: 908
Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Baarn

Re: Ervaringen: Eibach Pro kit + Koni Rood

Bericht door sjaakk91 »

Lenny ik heb ook je topic gezien dat je toch wel heel wat moest aanpassen om ze er onder te krijgen.
Afbeelding
matthyssie
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:20
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Fryslân

Re: Ervaringen: Eibach Pro kit + Koni Rood

Bericht door matthyssie »

Thanks Lenny. Juist het 'naveren' vind ik nu zo irritant. Imo moet hij bij een hobbeltje inveren en weer uitveren om vervolgens weer strak te liggen. Dit laatste is de taak van demper. Ik begrijp dat de gele Koni's niet bestaan voor de MX-3?
Gebruikersavatar
lenny-v
Moderator
Moderator
Berichten: 838
Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Dordrecht

Re: Ervaringen: Eibach Pro kit + Koni Rood

Bericht door lenny-v »

Ik denk dat je dan beter voor een schroefset kan gaan kijken als je niet wilt dat ie ver in en uitveert ;)

@sjaak: Ja is even werk maar goed te doen in 1 middagje. Als je 1 gedaan hebt is de rest zo klaar 8)
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Re: Ervaringen: Eibach Pro kit + Koni Rood

Bericht door JForce »

Koni is strakker dan KYB (soort stock maar gas ipv olie), maar minder strak dan K-sport.

Goed filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=PgllWheQB6M

Koni's zijn alleen rebound adjustable, dat zorgt wel voor minder "naveren".



K-sport alles denk ik 3way? niet zeker.


Koni's worden meestal boven Tokico of KYB verkozen, tenzij je nog Kyb gr2's kunt vinden. Welke ook goed schijnen te zijn, excel g is hetzelfde als gr2 volgens de fabrikant maar niet volgens gebruikers.

Coilover + Koni kan ook nog geloof ik..


Zal eens kijken of ik filmpje kan maken met de koni's.
Gebruikersavatar
lenny-v
Moderator
Moderator
Berichten: 838
Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Dordrecht

Re: Ervaringen: Eibach Pro kit + Koni Rood

Bericht door lenny-v »

Koni rood is niet instelbaar, koni geel wel dacht ik.
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Re: Ervaringen: Eibach Pro kit + Koni Rood

Bericht door JForce »

Rood wel hoor. Heb ze zelf rebound adjustable.

Geel heeft alleen adjuster knop. En rood moeten onder de auto weg voor aanpassing.
matthyssie
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:20
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Fryslân

Re: Ervaringen: Eibach Pro kit + Koni Rood

Bericht door matthyssie »

JForce schreef:Rood wel hoor. Heb ze zelf rebound adjustable.

Geel heeft alleen adjuster knop. En rood moeten onder de auto weg voor aanpassing.

In principe maakt dat niet zoveel uit voor mij denk ik. Zo strak mogelijk en dan onder de auto. ;)
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Re: Ervaringen: Eibach Pro kit + Koni Rood

Bericht door JForce »

Heb wel eens gekeken of het misschien mogelijk is de inserts van een mx-6/626/323 te gebruiken.


Die zijn hebben wel gele, maar nooit verder serieus op ingegaan.
Plaats reactie