Ervaringen: Eibach Pro kit + Koni Rood
Moderator: Moderators
-
- Co-Pilot
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:20
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Fryslân
Ervaringen: Eibach Pro kit + Koni Rood
Hallo,
Zoals de titel al zegt ben ik benieuwd naar ervaringen van MX-3 rijders met deze combi.
Hoe verhoudt deze set zich tov origineel, is het de moeite waard? Etc etc
Gr. Thys
Zoals de titel al zegt ben ik benieuwd naar ervaringen van MX-3 rijders met deze combi.
Hoe verhoudt deze set zich tov origineel, is het de moeite waard? Etc etc
Gr. Thys
- lenny-v
- Moderator
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Dordrecht
Re: Ervaringen: Eibach Pro kit + Koni Rood
Rijd super! strak in bochten en is een goeie mix tussen comfort en sportiviteit.
Enige nadeel is dat de auto ver doorveert als je op de snelweg over een hobbel rijd en met koud weer kraken de veren soms.
Ik heb zelf dan koni rood dempers en eibach 35mm verlagingsveren.
Ik moet wel zeggen, als je het puur voor sportiviteit doet kan je beter 250 euro extra neerleggen en een schroefset kopen. Ik was incl btw en verzenden 750 euro kwijt voor deze setup.
Enige nadeel is dat de auto ver doorveert als je op de snelweg over een hobbel rijd en met koud weer kraken de veren soms.
Ik heb zelf dan koni rood dempers en eibach 35mm verlagingsveren.
Ik moet wel zeggen, als je het puur voor sportiviteit doet kan je beter 250 euro extra neerleggen en een schroefset kopen. Ik was incl btw en verzenden 750 euro kwijt voor deze setup.
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
- sjaakk91
- Pilot
- Berichten: 908
- Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Baarn
Re: Ervaringen: Eibach Pro kit + Koni Rood
Lenny ik heb ook je topic gezien dat je toch wel heel wat moest aanpassen om ze er onder te krijgen.

-
- Co-Pilot
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:20
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Fryslân
Re: Ervaringen: Eibach Pro kit + Koni Rood
Thanks Lenny. Juist het 'naveren' vind ik nu zo irritant. Imo moet hij bij een hobbeltje inveren en weer uitveren om vervolgens weer strak te liggen. Dit laatste is de taak van demper. Ik begrijp dat de gele Koni's niet bestaan voor de MX-3?
- lenny-v
- Moderator
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Dordrecht
Re: Ervaringen: Eibach Pro kit + Koni Rood
Ik denk dat je dan beter voor een schroefset kan gaan kijken als je niet wilt dat ie ver in en uitveert
@sjaak: Ja is even werk maar goed te doen in 1 middagje. Als je 1 gedaan hebt is de rest zo klaar

@sjaak: Ja is even werk maar goed te doen in 1 middagje. Als je 1 gedaan hebt is de rest zo klaar

Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
Re: Ervaringen: Eibach Pro kit + Koni Rood
Koni is strakker dan KYB (soort stock maar gas ipv olie), maar minder strak dan K-sport.
Goed filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=PgllWheQB6M
Koni's zijn alleen rebound adjustable, dat zorgt wel voor minder "naveren".
K-sport alles denk ik 3way? niet zeker.
Koni's worden meestal boven Tokico of KYB verkozen, tenzij je nog Kyb gr2's kunt vinden. Welke ook goed schijnen te zijn, excel g is hetzelfde als gr2 volgens de fabrikant maar niet volgens gebruikers.
Coilover + Koni kan ook nog geloof ik..
Zal eens kijken of ik filmpje kan maken met de koni's.
Goed filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=PgllWheQB6M
Koni's zijn alleen rebound adjustable, dat zorgt wel voor minder "naveren".
K-sport alles denk ik 3way? niet zeker.
Koni's worden meestal boven Tokico of KYB verkozen, tenzij je nog Kyb gr2's kunt vinden. Welke ook goed schijnen te zijn, excel g is hetzelfde als gr2 volgens de fabrikant maar niet volgens gebruikers.
Coilover + Koni kan ook nog geloof ik..
Zal eens kijken of ik filmpje kan maken met de koni's.
- lenny-v
- Moderator
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Dordrecht
Re: Ervaringen: Eibach Pro kit + Koni Rood
Koni rood is niet instelbaar, koni geel wel dacht ik.
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
Re: Ervaringen: Eibach Pro kit + Koni Rood
Rood wel hoor. Heb ze zelf rebound adjustable.
Geel heeft alleen adjuster knop. En rood moeten onder de auto weg voor aanpassing.
Geel heeft alleen adjuster knop. En rood moeten onder de auto weg voor aanpassing.
-
- Co-Pilot
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:20
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Fryslân
Re: Ervaringen: Eibach Pro kit + Koni Rood
JForce schreef:Rood wel hoor. Heb ze zelf rebound adjustable.
Geel heeft alleen adjuster knop. En rood moeten onder de auto weg voor aanpassing.
In principe maakt dat niet zoveel uit voor mij denk ik. Zo strak mogelijk en dan onder de auto.

Re: Ervaringen: Eibach Pro kit + Koni Rood
Heb wel eens gekeken of het misschien mogelijk is de inserts van een mx-6/626/323 te gebruiken.
Die zijn hebben wel gele, maar nooit verder serieus op ingegaan.
Die zijn hebben wel gele, maar nooit verder serieus op ingegaan.