Injectoren preventief reinigen?

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
matthyssie
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:20
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Fryslân

Injectoren preventief reinigen?

Bericht door matthyssie »

Heren/dames,

Ik heb zelf de mogelijkheid om dingen ultrasoon te reinigen. Zou het helpen (voor soepelheid? Gasrespons? Verbruik? Vermogen? etc) om de injectoren van m'n 1.8 V6 uit '92 te reinigen? De auto heeft 126k op de klok staan. Zitten er ook risico's aan verbonden? Bijv dingen die kapot kunnen gaan oid?

Gr. Thys
Gebruikersavatar
lenny-v
Moderator
Moderator
Berichten: 838
Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Dordrecht

Re: Injectoren preventief reinigen?

Bericht door lenny-v »

Ik zou een busje forté gastreatment in de tank gooien en meer niet, dat spul reinigd je complete brandstofsysteem en je hoeft er niks voor te doen. Ik zou zelf niet aan mn injectoren zitten omdat die gaatjes zo klein zijn dat ze bij het monteren verstopt raken als je iets raakt. Verder heb ik zelf geen verstand van ultrasoon reinigen maar denk niet dat het echt nodig is ;)
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
matthyssie
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:20
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Fryslân

Re: Injectoren preventief reinigen?

Bericht door matthyssie »

Oké duidelijk.

Als je injectoren laat reinigen door een bedrijf oid worden ze ultrasoon gereinigd als ik me niet vergis. Dat gebeurt dan dmv trillingen op een ultrasone frequentie.
Gebruikersavatar
lenny-v
Moderator
Moderator
Berichten: 838
Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Dordrecht

Re: Injectoren preventief reinigen?

Bericht door lenny-v »

Oke, ik denk alleen dat dit alleen interessant is voor diesel motoren aangezien die verstuivers wel eens verstoppen.
Heb eigenlijk nog nooit een benzine auto meegemaakt met verstopte injectoren maar is misschien wel een leuk projectje als je het wilt doen, denk niet dat je er echt iets van zult merken ;)
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
rlu-motorsport
MazdaMx-3 Sponsor
MazdaMx-3 Sponsor
Berichten: 117
Lid geworden op: 04 aug 2011, 15:48
Locatie: son

Re: Injectoren preventief reinigen?

Bericht door rlu-motorsport »

wij doen dit in de rally 1 keer per jaar puur voor behoud van kwaliteit. ik zou voor normaal gebruik bij benzine net als lenny adviseren om gewoon een flesje forte ernij te doen. je kan dan wel kiezen om dit te doen wanneer er een kleinere hoeveelheid benzine in de tank zit.
Racing Life United Motorsport
http://Www.rlu-motorsport.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie