@Matthyssie

Hier kunt u praten over de auto's e.d. van "Leden". (zie menubalk "LEDEN" voor online profielen)

Moderator: Moderators

matthyssie
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:20
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Fryslân

Re: Voorstellen: Matthyssie

Bericht door matthyssie »

Yep, fantastisch de reacties die je erop krijgt. Weinig mensen kennen het type. Een lage, sportief uitziende auto in een rode kleur laat mensen al snel denken: Wat is dat? Auto valt ook echt op, veel mensen kijken er naar.

Vorige week hem weer volgetankt. Ging 32 liter in en heb zo'n 300 km gereden. Dat is een verbruik van een kleine 1 op 9. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat erg netjes vind, aangezien ik flink heb lopen trappen...

Nog een handjevol foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
sjaakk91
Pilot
Pilot
Berichten: 908
Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Baarn

Re: Voorstellen: Matthyssie

Bericht door sjaakk91 »

Ziet er zeer goed uit.
Afbeelding
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Re: Voorstellen: Matthyssie

Bericht door marcel v6 »

Das een nette MX-3.
Heb je nog plannen of kleine mods die je gaat doen?
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
matthyssie
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:20
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Fryslân

Re: Voorstellen: Matthyssie

Bericht door matthyssie »

marcel v6 schreef:Das een nette MX-3.
Heb je nog plannen of kleine mods die je gaat doen?

Niet echt. Een andere radio en wellicht wat andere speakers en dat houdt het wel op...

Wilde eerst van alles, maar toch maar besloten het geld lekker op zak te houden en door te sparen om later iets dikkers te kunnen kopen.
matthyssie
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:20
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Fryslân

Re: Voorstellen: Matthyssie

Bericht door matthyssie »

Vanochtend half 10 begonnen met poetsen/polijsten. Nu even een hapje eten, de laatste stappen volbrengen en dan zal ik een aantal foto's maken. De Matsda is weer als nieuw, onvoorstelbaar. ;)
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Voorstellen: Matthyssie

Bericht door MX3V6_DH »

Op je vorige serie foto's zag ie er al goed uit, dus ik ben benieuwd wat je er nu van gemaakt hebt :)
Afbeelding
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
matthyssie
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:20
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Fryslân

Re: Voorstellen: Matthyssie

Bericht door matthyssie »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
RedJud
New member
New member
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 jan 2013, 23:21
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Deventer

Re: Voorstellen: Matthyssie

Bericht door RedJud »

Hij staat er zeer strak bij!
Ook van binnen echt heel netjes!
Afbeelding
matthyssie
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:20
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Fryslân

Re: Voorstellen: Matthyssie

Bericht door matthyssie »

Yep!

De lak op de motorkap is er het slechtst van allemaal aan toe. Overspuiten kost me een hoop centen (een te grote hoop om 't daadwerkelijk te doen). Maar toch baal ik er wel een beetje van. Nou zag ik toevallig dat een aanbieder op Marktplaats, waar ik ook al eens wat andere onderdelen weggehaald heb, een rode motorkap te koop aanbiedt voor een paar tientjes. Ook die lak heeft een polijstbeurtje nodig, maar als die lak nou wat dikker is dan de mijne... Ik heb een goede vriend die kan polijsten (heeft de hele auto gedaan).

Achja, ik wil de auto origineel houden en in een zo'n perfect mogelijke staat. De verf van de achterwisserarm is er af en begint wat te roesten. Morgen maar even wat schuren en in de zwarte hamerite. Ook zal ik de knopjes van m'n elektrische ramen eens doormeten. Met het knopje van de bijrijder kan je het raam wel open doen, maar niet dicht. Als je het bijrijdersraam via de bestuurderskant dichtdoet en ondertussen druk je op het 'dicht-knopje' van de bijrijder, stopt het raam. Dat betekent dus dat het knopje wel reageert...

Zal de velgen er ook nog even afhalen en goed schoonmaken. Er zit vrij hardnekkig vuil op en ook aan de binnenkant zijn ze erg vies van het remstof ed. Ook is 1 van de velgen (ja, de velg zelf) lek. Gelukkig heb ik nog 5 dezelfde velgen op zolder liggen, binnenkort maar eens om laten wisselen.

Zo hou ik mezelf wel even bezig met de auto: It's all about the details. :mrgreen:


Maar ondanks dat ik wel erg tevreden ben met de auto, blijf ik rondkijken naar wat anders. Misschien in de Mazda-hoek, misschien niet. Misschien houd ik hem ook nog wel een aantal jaar, in zo'n staat vind je ze niet snel natuurlijk. ;)
matthyssie
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:20
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Fryslân

Re: Voorstellen: Matthyssie

Bericht door matthyssie »

Gisteravond is de snaar van de stuurbekrachtigingspomp en de waterpomp geknapt...


...naar huis gesleept (durfde niet te rijden zonder waterpomp).

Ik zal zometeen m'n garage even bellen. Het riempje zelf kost niet zoveel, iemand enig idee hoelang het duurt om er een nieuwe riem op te zetten?

Ik vond nog een stukje riem terug op de weg. Er stond 'Mazda' op, dus ik vermoed dat het de eerste riem nog is. Dan mag hij na 21 jaar ook wel eens knappen. ;)
Plaats reactie