@Matthyssie

Hier kunt u praten over de auto's e.d. van "Leden". (zie menubalk "LEDEN" voor online profielen)

Moderator: Moderators

matthyssie
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:20
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Fryslân

@Matthyssie

Bericht door matthyssie »

Bij deze stel ik mij ook even voor.

Ik ben Thys, sinds vandaag 18 jaar, woon in het Friese Noorden des lands en ben sinds een dikke maand eigenaar van een MX-3 1.8 V6 uit '92.
Ik kreeg de auto èrg scherp aangeboden, hij is technisch erg goed in orde, rijdt fijn en heeft een kleine 126000 km op de klok. Buitenkansje dus!

Afijn, aangezien foto's meer zeggen dan woorden, bij deze:

Zoals gekocht:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even gewassen en in de rode wax gezet.

Afbeelding

Meer foto's komen volgende week!

Wat heb ik tot nu toe gedaan?
- Grijze radio vervangen door een zwarte. Nog niet tevreden dus er komt nog een andere radio in.
- NL sticker op de achterbumper verwijdert.
- Naamloze kentekenplaathouder gemonteerd.
- Originele brink trekhaakdop erop gezet.

Wat ik nog ga veranderen?
Niet zoveel vermoed ik.
- ABS fixen (ABS lichtje brandt, even een nieuwe sensor monteren)
- Wellicht andere velgen, deze zijn wat te klein en dus merk je erg veel rol in de banden als je een beetje gaat pushen.
- Rijden.

Gr. Thys
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Re: Voorstellen: Matthyssie

Bericht door WhiteFinish »

Welkom bij de Mx3 club !!

Wat een verschil zeg nadat je hem gewassen en gewaxt hebt !! 8)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Re: Voorstellen: Matthyssie

Bericht door SkippyMX3 »

Welkom,
das n lage kmstand voor zon toch best oud wagentje. Geloof zeker dat dat een buitenkansje is.
Mocht je nog iets zoeken voor je MX3 dan is dit absoluut:'The Place to Be!'.
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
matthyssie
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:20
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Fryslân

Re: Voorstellen: Matthyssie

Bericht door matthyssie »

Thanks guys! De auto is door de eerste 2 eigenaar altijd als tweede auto gebruikt en heeft altijd binnen gestaan. De vorige eigenaar is een familielid van mij en heeft hem in 2005 gekocht met 115k op de teller. Hij heeft er dus ook vrijwel niks mee gereden. De laatste 2 jaar heeft is hij geschorst geweest en werd er niet meer mee gereden. Hij stond lekker in een verwarmde loods, veilig opgesloten tussen de BMW's ;-)

Afbeelding

Aangezien ik bijna 18 werd was het een ideale auto voor mij. Ik ben een groot autoliefhebber en houd zeker van een stukje sturen. Ik heb in verschillende voorwielaandrijvers gereden, maar geen enkele haalt het bij de MX-3 qua sturen. Allemaal hebben ze last van 'trekken' in het stuur. (torque steer). De MX-3 heeft dat nauwelijks. Aangezien ik achterwielaandrijvers gewend ben, vind ik dat maar niks. De MX-3 heeft daar echter vrijwel geen last van, dus ik was meteen verkocht.

Dan natuurlijk de motor. Heerlijk hoogtoerig terwijl je onderin helemaal niks tekort komt. Ook een gasrespons om 'U' tegen te zeggen. Enige nadeel daarvan is wel dat filerijden een drama is, maar dat nemen we dan maar voor lief. De motor voelt aan alsof hij elke versnelling wil doorhalen tot 7800 rpm.

Zoals gezegd merk ik nog wel flink wat beweging in de banden wat me wat een onzeker gevoel geeft om te gaan pushen. Het voelt alsof de limiet bereikt is en hij over de voorwielen gaat glijden, maar dat is dan niet zo. De MX-3 is ook erg gevoelig voor lift-off oversteer, maar die limiet durf ik nog niet op te zoeken, eerst de auto maar eens goed leren kennen. ;)
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Voorstellen: Matthyssie

Bericht door MX3V6_DH »

Welkom Thys!

Mooie MX-3 heb je, van dat bouwjaar zie je ze niet vaak meer in zo'n conditie! Ik heb zelf ook ooit een 92'er V6 gehad in die kleur, maar dat is alweer een aantal jaar geleden. Ik heb die uiteindelijk op een V6 uit 1998 ingeruild omdat hij bij de dorpels begon te roesten. Hoe is dat bij jouw auto?
Afbeelding
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
matthyssie
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:20
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Fryslân

Re: Voorstellen: Matthyssie

Bericht door matthyssie »

Als nieuw. 8)

Oké, dat is overdreven, maar roesten doet-ie niet. Heb hem niet op de brug gehad, maar voor zover ik er onder kon kijken zag ik geen gekke dingen. Technisch is hij in perfecte staat. Ook de wangen van de stoelen zijn nog helemaal goed, iets wat vaak stukgaat bij sportstoelen. De 'draadjes' op de zitting van de bestuurdersstoel kwamen wel wat los, maar na deze eraf geknipt te hebben valt dat niet meer op. De kuipjes van de achterbank zijn wel gescheurd bij de naden, maar dat is gewoon een ontwerpfout van Mazda geweest.

De lak van de mijne is wel in erg slechte conditie. Er is namelijk een prutser met een polijstmachine bezig geweest. Die is aan de bovenkant van de stijlen bij het dak door de lak heen gegaan. :? Dus daar zitten nu wat witte strepen. Daarnaast is de lak op de motorkap er bijna doorheen. Dat valt echter perfect te behelpen met wat rode wax, zoals op de foto te zien. Afijn, hij is door de rode lak heen gegaan en nog niet door de grondlaag, dus je ziet geen metaal gelukkig.

Einddemper was wel doorgeroest, maar daar is 2 jaar geleden een nieuwe (tweedehands) onder gekomen.
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Voorstellen: Matthyssie

Bericht door MX3V6_DH »

Daar is op de foto's inderdaad niks van te zien, hij ziet er piekfijn uit.

Heb je misschien zin om op 10 augstus even de afsluitdijk over te scheuren? http://www.mazdamx-3.nl/mazdamx-3-forum/viewtopic.php?f=10&t=13498
Afbeelding
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
matthyssie
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:20
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Fryslân

Re: Voorstellen: Matthyssie

Bericht door matthyssie »

Wellicht dat ik wel even langskom! Ik heb echter ook nog een handjevol BMW-meets in augustus, maar die zijn op zondag.
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Voorstellen: Matthyssie

Bericht door MX3V6_DH »

Het zou leuk zijn als je kunt komen. Als ik je auto gezien heb dan kan ik je misschien nog wel wat conserveringstips geven.

Maar BMW-meets, is één van die BMW's ook van jou dan?
Afbeelding
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
matthyssie
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:20
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Fryslân

Re: Voorstellen: Matthyssie

Bericht door matthyssie »

MX3V6_DH schreef:Het zou leuk zijn als je kunt komen. Als ik je auto gezien heb dan kan ik je misschien nog wel wat conserveringstips geven.

Maar BMW-meets, is één van die BMW's ook van jou dan?

Nee helaas. Naar de BMW-meets ga ik met de E90 325i van m'n vader (te zien op de tweede foto). De BMW's die op de foto staan zijn een Z3M roadster uit '99 met 15k km op de klok (in de cocon) en een Z3 2.8 Roadster. Daarnaast staat (buiten beeld) nog een Z3 2.8 coupé. Deze zijn van familieleden van mij. Zoals jullie wel doorhebben heb ik een echte BMW-familie en ben ik dus ook groot BMW fan. ;)
Plaats reactie