@Matthyssie

Hier kunt u praten over de auto's e.d. van "Leden". (zie menubalk "LEDEN" voor online profielen)

Moderator: Moderators

MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Voorstellen: Matthyssie

Bericht door MX3V6_DH »

Een Z3M roadster uit '99 met maar 15k km op de klok zou ik ook in een cocon stoppen :) Heel bijzonder!
Afbeelding
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
matthyssie
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:20
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Fryslân

Re: Voorstellen: Matthyssie

Bericht door matthyssie »

MX3V6_DH schreef:Een Z3M roadster uit '99 met maar 15k km op de klok zou ik ook in een cocon stoppen :) Heel bijzonder!

Zeker weten! Auto is in A1 conditie. Zowel interieur als exterieur is perfect. De auto heeft nog nooit in regen gereden en is dus alleen nat geweest van evt wasbeurten. Dat betekent ook dat de bodem nog compleet in de fabriekswax zit. Het interieur (incl dashboard) is naar speciale bestelling (BMW individual) uitgevoerd in kalfsleder. Ofwel echt een unieke auto, betwijfel of er nog een tweede is in deze staat.

Staat overigens ook op autogespot:

http://www.autogespot.com/bmw-z3-m-road ... 2012/10/07
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Re: Voorstellen: Matthyssie

Bericht door marcel v6 »

Gefeliciteert nog met je verjaardag btw :bier:
Nette MX-3 heb je :)
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
matthyssie
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:20
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Fryslân

Re: Voorstellen: Matthyssie

Bericht door matthyssie »

marcel v6 schreef:Gefeliciteert nog met je verjaardag btw :bier:
Nette MX-3 heb je :)

Thanks!

Gisteren ook de ABS storing opgelost. Sensoren doorgemeten en linksvoor bleek niet in orde. Via Marktplaats hier in de buurt 2 goede sensoren op kunnen pikken voor €30. Sensor erop gezet en lampje uit! Afbeelding

Ik zou echter het raam aan de bestuurderskant dicht doen, had ik opeens het knopje in m'n hand. Afgebroken dus. Ik moest net de stad in en wilde de auto niet met een open raam achterlaten op de parkeerplaats. Toen is het gelukt om met een schroevendraaier het knopje alsnog in te drukken zodat hij dicht ging. Thuisgekomen knopje eruit gehaald, gelijmd met Loctite en een nachtje laten drogen. Doet het nu weer prima. Als hij weer stuk gaat dan toch maar een nieuw knopje erin. ;)


Ik merk trouwens wel dat de MX-3 (zal ook door z'n rode kleur en de V6 badge achterop komen?) veel reacties uitlokt. Constant zitten er mensen te kleven of gaan ze hard rijden als ik achter ze zit...


...leuke is wel dat er nog niemand is geweest die ook daadwerkelijk sneller was. :mrgreen:
Gebruikersavatar
lenny-v
Moderator
Moderator
Berichten: 838
Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Dordrecht

Re: Voorstellen: Matthyssie

Bericht door lenny-v »

Leuk hea, de mx3 is net zo snel als ie eruit ziet, dat hebben niet veel auto's :mrgreen:
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
Gebruikersavatar
Rooiepeen
Pilot
Pilot
Berichten: 771
Lid geworden op: 04 aug 2007, 07:00
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Almere

Re: Voorstellen: Matthyssie

Bericht door Rooiepeen »

Hahaha, vind ik leuk :duim1:

Welkom bij de gezelligste club van het land. Hopelijk gouw op een van onze Meet's ;)
MazdaMx-3 Kartkampioen 2012/2013
matthyssie
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:20
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Fryslân

Re: Voorstellen: Matthyssie

Bericht door matthyssie »

Rooiepeen schreef:Hahaha, vind ik leuk :duim1:

Welkom bij de gezelligste club van het land. Hopelijk gouw op een van onze Meet's ;)

Thanks! Wellicht dat ik er 10 augustus bij ben in Den Helder...
matthyssie
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:20
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Fryslân

Re: Voorstellen: Matthyssie

Bericht door matthyssie »

Ik ging gisterochtend even naar een vriend van me toe en toen ik terugkwam had ik wel even zin om een stukje te gaan sturen in het Friesche land hier in de buurt. ;)

Zogezegd, zogedaan. De auto eerst rustig warm gereden uiteraard. Toen de leuke wegen gevonden. Met wat sportief rijgedrag de bandjes wat opwarmen en meteen merkte ik weer de rol in de banden waar ik het eerder al over heb gehad. De Fulda's in 205/55/R15 zijn dan toch wat te hoog. In niet al te scherpe bochten die je met vrij hoge snelheid kan nemen, houdt de auto zich prima. Koets helt niet al teveel over, al had dat wel iets minder gemogen. Je merkt ook dat de auto duikt bij gaslos en of remmen. Tegengestelde gebeurt als je gas geeft. Misschien ooit toch maar een verlagingskit en wat grotere velgen. Dingen voor de toekomst. Waar ik me ook wat aan irriteer is de onbalans in de auto: Het V6 blok is simpelweg te zwaar voorin de auto. Zeker met aandrijving op de voorwielen: Al het zware (motor, bak, diff/aandrijving etc) ligt voorin en dan merk je. Zodra je een weg tegenkomt met wat kuilen erin en je deze met wat snelheid neemt, begint de voorkant vervelend te deinen. Als je remt en dan kom je door vergelijkbare kuilen, is het helemaal drama met de balans in de auto.

Dit alles neemt echter niet weg dat de auto wel gewoon erg lekker rijdt. Verre van te hard afgeveerd, vrij comfortabel maar ligt toch behoorlijk strak op de weg als je niet bij de limiet zit. Bochten kun je (relatief) genadeloos hard pakken. Eerst moet de auto zich even zetten vanwege de banden, maar daarna kunnen de bandjes nog veel meer hebben. Je merkt dat de auto door het vele gewicht voorin rechtdoor wil schuiven (immers al dat gewicht wil rechtdoor), maar daarbij wordt de achterkant relatief wel lichter. Dat betekent dus dat de auto over 4 wielen begint te schuiven. Ik heb geen onverwacht omkomende achterkant oid meegemaakt. Erg hard een rotonde nemen wil de achterkant nog wel eens wat laten schuiven, maar niet overdreven. Afijn, de auto rijdt gewoon erg goed. Zeker als je nagaat dat het als een 'instap-sportwagen' in de markt is gezet, inmiddels 21 jaar oud is en ik er daarnaast geen drol voor betaald heb. ;)

Ik ben tevreden! Ik ben overigens ook bang dat ik een beetje sportieve achterwielaandrijver vroeg of laat achterstevoren tegen een boom zou gaan parkeren, dus dit is een fijne auto om dat te voorkomen. ;-)
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Voorstellen: Matthyssie

Bericht door MX3V6_DH »

Leuk dat je je bevindingen zo uitgebreid vermeldt en goed dat de auto je bevalt. Misschien tot ziens op de 10e :)
RedJud
New member
New member
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 jan 2013, 23:21
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Deventer

Re: Voorstellen: Matthyssie

Bericht door RedJud »

Welkom hier! Heerlijk om je mega enthousiaste reacties te lezen!
Herken alles zo! Heb een 2.0 gti uit 2004 eruit gedaan, omdat ik alleen maar mijn rooie monster mistte!
Geweldig die reacties inderdaad, heb je er al eens bijgezegd dat hij in zijn tijd bijna een 1/2 ton aan guldens kostte? Moet je dan de reacties eens zien...
Die van mij heeft een nieuw kenteken autoleken denken soms dat dat zijn 1e kenteken is! :p haha
Afbeelding
Plaats reactie